Știri Tehnologie Video

(Video) XtraBoost PHEV: 225xe, 330e & Turbo S E-Hybrid

XtraBoost PHEV: 225xe, 330e & Turbo S E-Hybrid

Începem săptămâna cu un XtraBoost în modul plug in hybrid. Acestea este noul modul de creștere a puterii sistemului PHEV de la BMW – disponibil, pentru prima oară, pe noul 330e Sedan. Amatorii de călătorii familiale se pot opri la 225xe Active Tourer. Iar cei de aventuri rapide, la noile Cayenne Turbo S E-Hybrid și Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé de 680 CP.

Noua generație Seria 3 Sedan primește o nouă versiune de propulsie, dotată cu cea mai nouă generație a tehnologiei plug-in hybrid eDrive – iar 330e Sedan aduce și debutul, pe un model BMW, al sistemului XtraBoost – disponibil standard – care aduce o creștere a puterii până la un maxim de 292 CP. În plus, autonomia electrică a crescut cu peste 50% față de a predecesorului – până la 66 de kilometri pot fi parcurși cu emisii locale zero datorită acumulatorilor Li-Ion cu o capacitate energetică brută de 12 kWh. De asemenea, consumul de combustibil şi emisiile au scăzut cu peste 15% față de nivelurile modelului anterior – la 1,9-1,6 l/100 km şi 43-37 g/km.

XtraBoost PHEV: 225xe, 330e & Turbo S E-Hybrid

Performanțele nu sunt nici ele deloc de neglijat, datorită combinării unui motor pe benzină, de 2,0 litri şi cu patru cilindri, de 184 CP cu un motor electric de 113 CP. Împreună, cele două ajung la 292 CP cu XtraBoost și oferă un cuplu maxim de 420 Nm. Statistic, noua funcție XtraBoost, disponibilă prin activarea modului Sport, aduce un plus de 40 CP peste puterea standard combinată, de 252 CP, pentru până la 10 secunde. În plus, XtraBoost mai include și modificări ale reacției accelerației, precum și un program de schimbare specific pentru transmisia Steptronic cu opt trepte. Mai precis, 330e Sedan sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și atinge o viteză maximă de 230 km/h. Viteza maximă în modul Electric este de 140 km/h. Iar din vara lui 2020 își va face apariția și versiunea 330e Touring.

BMW continuă reînnoirea gamei sale de modele PHEV cu opțiunea familială: 225xe Active Tourer. Disponibil din această vară, MPV-ul are parte – în primul rând – de un nou pachet de acumulatori. Astfel, bateria Li-Ion crește de la 7,6 kWh (5,8 kWh utilizabili) la fix 10 kWh brut (8,8 kWh net), ceea ce înseamnă și o autonomie mai bună: între 50 și 53 km, conform procedurii WLTP. Restul datelor tehnice par neschimbate – volumul portbagajului de 400 litri, puterea totală de 224 CP și accelerația la 100 km/h în 6,7 secunde, cu viteze maxime de 130 km/h (EV) și 202 km/h.

XtraBoost PHEV: 225xe, 330e & Turbo S E-Hybrid

Cel mai puternic Porsche Cayenne este, de acum, un model plug-in hybrid. de fapt, este vorba despre două versiuni: Cayenne Turbo S E-Hybrid și Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid. Acestea calcă pe urmele modelului Panamera și utilizează ansamblul benzină/electric dotat cu motor V8 de patru litri (550 CP) și motor electric (136 CP) integrat în transmisia Tiptronic S cu opt rapoarte. Cuplul maxim este de 900 Nm, iar puterea de 680 CP. Ambele modele accelerează de pe loc la 100 km/h în 3,8 secunde și ating o viteză maximă de 295 km/h. În modul de conducere E-Power, motorul electric poate propulsa automobilul până la o viteză maximă de 135 km/h.

Bateria litiu-ion este instalată sub podeaua portbagajului și are o capacitate de 14,1 kWh. Aceasta poate fi complet încărcată în 2,4 ore cu încărcătorul de bord standard de 7,2 kW, în timp ce o conexiune la o priză convențională crește durata procesului la șase ore. Dotările standard pentru cele două vârfuri de gamă includ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) cu diferențial blocabil pe puntea spate, sistemul de frânare de înaltă performanță Porsche Ceramic Composite (PCCB), jante din aliaj ușor de 21 inch Aero, servodirecție Plus, și pachet Sport Chrono. În plus, gama hibridă Cayenne mai include și o a treia versiune, noul Cayenne E-Hybrid Coupé, cu o putere a sistemului de 462 CP, un cuplu de 700 Nm și o autonomie electrică de până la 43 de kilometri.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE