Noutăți

VW T-ROC Concept anunță un viitor SUV de clasă mică

Pregătit pentru Salonul auto de la Geneva, VW T-ROC Concept dezvăluie direcția de design a viitoarelor SUV-uri din gama constructorului german. Totodată, acesta prefigurează și un model nou, poziționat sub Tiguan.

volkswagen-t-roc

Deși dimensiunile de 4179 mm lungime, 1831 mm lățime și 1501 mm înălțime îl înscriu pe VW T-ROC Concept în clasa mică, acesta utilizează aceeași platformă constructivă modulabilă MQB folosită inclusiv de noul Golf și viitorul Passat. SUV-ul derivat din T-ROC va fi poziționat în gama VW între actualul Tiguan și mezinul Taigun, un model de clasă mini bazat pe platforma tehnică a lui Polo.

VW GOLF GTE, alter egoul eco al lui GTI

Pe de altă parte, acest concept marchează un punct de cotitură în limbajul de design VW. Stilul oarecum sobru și simplu va fi înlocuit de un mix interesant de linii accentuate, forme îndrăznețe, detalii elaborate și atitudine sportivă. Un punct comun al viitoarelor modele SUV VW va deveni grila frontală impunătoare, ce integrează și farurile. În ciuda caracterului polivalent, T-ROC bate monedă pe sportivitate, caroseria sa având doar două portiere și o linie destul de coborâtă a pavilionului. De asemenea, conceptul propune un acoperiș confecționat din două bucăți detașabile, ce pot fi stocate în portbagaj atunci când se dorește rularea sub cerul liber.

Sub capotă se găsește o versiune îmbunătățită a turbodieselului common-rail de 2,0 litri, ce dezvoltă 184 CP și asigură un sprint până la 100 km/h în doar 6.9 secunde. Gestiunea puterii cade în seama unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

VW Scirocco facelift

Atitudinea de vehicul polivalent este susținută în plan tehnic de o tracțiune integrală 4Motion cu diferențial central Haldex. Aceasta antrenează preponderent roțile din față, dar, la nevoie, poate transmite în proporție de 50/50% cuplul motor către punți. Mai mult, există trei moduri de funcționare (Street, Snow și Off-road) pentru ca aderența să fie exploatată la maximum indiferent de condițiile de rulare. În cazul escapadelor în off-road, T-ROC vine în ajutorul șoferului cu un sistem de camere video ce monitorizează terenul de jur împrejurul mașinii și afișează imaginile pe display-ul unei tablete montate în bord. Aceasta poate fi detașată și folosită separat.

Modelul de serie derivat din T-ROC este așteptat în 2017 și va fi produs în Spania, alături de Audi Q3 și viitorul Q1.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE