Noutăți Video

VW Polo GTI R5 ne face cu ochiul de la boxe

La pit-uri, fiți gata, start în cursa achiziției noului VW Polo GTI R5, versiunea destinată curselor realizată de VW Motorsport pe baza noii generații a subcompactului Polo, în varianta de „foc și joc” – GTI. 

Noul Polo GTI – la fel ca întreaga serie Polo – este de acum construit pe baza platformei modulare MQB a grupului VW, astfel încât este perfect de așteptat ca modelul R5 să fie o mică bombă „de buzunar”, având o greutate de 1320 kg și o experiență pe partea de motorsport ce include nu mai puțin de patru titluri în WRC (2013 – 2016). La fel ca orice alt Polo GTI și versiunea R5 are parte de atențiile propulsorului turbo în patru cilindri de 2 litri, cu injecție directă – însă spre deosebire de versiunea stradală ce oferă 200 CP și 320 Nm, modelul de competiție are parte de 272 CP și 400 Nm, puterea fiind în plus transmisă unui sistem AWD.



Diferențele continuă și la nivelul transmisiei, cu R5 bifând categoria cutiilor de curse secvențiale (5 trepte versus 6 trepte auto cu două ambreiaje pe Polo GTI), puterea sporită împreună cu tracțiunea integrală și sistemul special de transmisie aducând cu sine performanțe de invidiat în raport cu GTI-ul normal. R5-ul se va avânta de la jumătatea anului viitor către clienți până la 100 km/h în doar 4,1 secunde, cu 2,6 secunde mai rapid decât un Polo GTI. Desigur, diferențele vor fi majore inclusiv la nivelul prețului, de această dată Polo GTI ieșind mai bine din această comparație – în Germania modelul cu DSG costă de la 23875 euro.

În cazul în care un Polo GTI sau R5 nu sunt suficient de tradițional inspirate din lumea motorsport-ului, avem și o alternativă proaspăt/veche (ca o brânză nobilă) sub forma modelului Alpine A110 – Renault tocmai a dezvăluit o galerie de imagini mai consistentă cu modelul sportiv ce se pregătește să rivalizeze cu sportive consacrate, precum Porsche Cayman.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE