Știri

Volvo V60 ne arată că SUV-urile nu sunt încă dominante

Sintagma „sport utility vehicle” a devenit probabil cel mai discutat aspect al industriei auto mondiale în ultimii ani, însă destui producători se încăpățânează să ne arată că există viață și dincolo de segmentul crossover.

Nu este cu siguranță singurul, însă noul model al casei Volvo este un exemplu recent perfect în acest sens. Astfel, după ce suedezii au dat tribut Cezarului, prezentând ca primă vioară a seriei 60 noua generație XC60 (era și logic, ținând cont că acesta a fost campion la vânzări ani la rând) au recidivat acum în segmentul mediu cu noul, stilatul și foarte practicul break V60.



Un exemplu clar în susținerea ideii că un station wagon nu este neapărat lipsit de substanță, V60 oferă o alternativă premium în segment la clasicele oferte germane – BMW Seria 3 Touring, Audi A4 Avant și Mercedes-Benz Clasa C T-Modell, pe care de altfel le și întrece la numite capitole. Astfel, cu un portbagaj plat și 529 litri, noul V60 nu este doar cu 99 de litri mai încăpător decât predecesorul, ci și peste concurență (totalul atinge 1364 litri).



Așa cum știm deja de la SUV-ul XC60, V60 împarte platforma tehnică cu seria de top 90 – Scalable Product Architecture (SPA) – și după modelul XC40 devine al doilea produs al mărcii care poate fi accesat prin intermediul serviciului de abonament „Care by Volvo”, cu ajutorul căruia toate grijile financiare aferente deținerii unui automobil sunt acoperite de companie în schimbul unei rate lunare fixe. Sigur, ar putea dura ceva până să vedem acest serviciu și în România – el este deocamdată disponibil în Germania, Italia, Norvegia, Polonia, Spania, Suedia, UK și SUA. Recunoaștem – noile modele Volvo suferă și ele de o lipsă de individualitate, deoarece interiorul, foarte modern și minimalist, oferă practic pe toată gama de modele același layout. Avem astfel sistemul Volvo Sensus de infotainment și control al tuturor funcțiilor, dotat cu ecran de 9 inch, 4G, Apple CarPlay și Android Auto.



La capitolul motorizări, Volvo începe deja asaltul electrificării – pe lângă oferta de propulsoare clasice ce include motorizările T5 și T6 pe benzină, dar și D3 și D4 , constructorul suedez va oferi pe V60 și două sisteme de propulsie de tip plug in hibrid. Este vorba despre vârful de gamă T8 Twin Engine, în configurație AWD și cu 390 CP – dar aici semnalăm și o apariție complet nouă: T6 Twin Engine AWD, ce oferă un total combinat de 340 CP. Siguranța este un cuvânt practic sinonim cu Volvo, iar aici putem nota sistemul City Safety cu Autobrake care acum are noi funcții, dar și sistemul semi-autonom Pilot Assist ce poate prelua controlul pe drumuri bine marcate și la viteze de până la 130 km/h.


Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE