Noutăți Tehnică

(Update) Volkswagen se pregătește să dea poporului ce este al poporului… un nou SUV

Segmentul crossover este în continuă fierbere – sau mai bine zis expansiune – astfel încât nu trebuie să ne mirăm că Volkswagen vrea să pluseze pe cât posibil la acest capitol.

[Update] Avem scițe computerizate cu modelul electric de competiție de la Pikes Peak la rezoluție. În plus, un ultim teaser video pentru un alt SUV care urmează să apară – a treia generație a SUV-ului Touareg.

Fanii companiei sunt deja cu ochii pe China deoarece acolo, pe 23 martie, va fi prezentată cea de-a treia generație a vârfului de gamă 4×4 – Touareg. Însă ar fi cazul să privim cu alți ochi cea mai mare piață auto din lume, deoarece pentru prima oară VW a aprobat ca un model dezvoltat local să devină un actor global. Cu o mică excepție – noul SUV, botezat intern „Volks-SUV” conform Automotive News Europe – nu va sosi și acasă la Volkswagen, în Europa, datorită existenței modelului T-Roc. Deocamdată nu avem decât câteva detalii și o schiță computerizată – știm că premiera va avea loc tot în China, unde va începe producția, cu alte locații (Rusia, Mexic sau Argentina) adăugate din 2020.


Iar asta nu este tot, deoarece ascuns într-un comunicat de presă ce vorbește insipid despre clasele competiționale de la Pikes Peak International Hill Climb am reușit să descoperim și un adevărat „Easter Egg” – noi imagini teaser (din păcate la rezoluție foarte mică) cu viitorul concept electric ce va intra în faimoasa competiție la clasa „nelimitat”. Mai mult chiar, denumirea uneia dintre poze este posibil să fi dat în vileag chiar și numele acestui prototip – IDR (cel mai probabil scris I.D. R, dacă respectă clasificarea conceptelor anterioare).


Nu în ultimul rând, Volkswagen a anunțat și introducerea pe Golf și Golf Variant a unui nou propulsor pe benzină dotat cu tehnologie micro-hibrid: 1.5 TSI ACT BlueMotion. Acesta promite eficiență la nivelul unui diesel și emisii cu mult scăzute datorită utilizării unor soluții tehnice noi. Este vorba despre funcționarea în noul ciclu TSI Miller, utilizarea unei turbine cu geometrie variabilă și a sistemului Active Cylinder Management – ACT, capabil să dezactiveze doi dintre cilindri sau chiar să oprească motorul (eco-coasting, de unde și apelativul de micro-hibrid). Noul propulsor dezvoltă 130 CP și conform NEDC are un consum de 4,8 litri / 100 km în ciclul combinat. Și mai important, VW promite proliferarea noului motor în gamă, dar și introducerea de derivate – cu mai puțini cilindri, de capacitate mai redusă sau din contră, cu mai multă putere. De asemenea, noul propulsor a fost dezvoltat inclusiv pentru configurații mild hybrid, hybrid sau plug-in.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE