Știri Video

(Video) Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

VW a prezentat în premieră mondială, acasă la Wolfsburg, modelul compact Golf cu numărul 8 – toate generațiile fiind întinse pe nu mai puțin de 45 de ani de dominație europeană. Una absolut copioasă, neîntreruptă din 2008 încoace.

Constructorul german a prezentat Golf-ul cu numărul 8 la foarte scurt timp de la premiera mondială – la Salonul Auto de la Frankfurt – a electricului VW ID.3. Cele două sunt de o importanță majoră pentru companie – unul pentru a demonstra palpabil dorința de schimbare iar cel de-al doilea pentru a-și asigura clienții fideli că trecerea către noua eră va fi cât se poate de lină. Astfel, stilul exterior al noii generații – care va intra în producție la Autostadt Wolfsburg și va ajunge pe piață în decembrie – păstrează aproape nealterat spiritul predecesorilor săi. Însă, în habitaclu și sub caroserie propune mai multă tehnologie de vârf decât oricând – de la motorizări electrificate la cele mai noi sisteme de asistență, siguranță și conectivitate.

Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

Noul model îi urmează unui Golf 7 care a dus mai departe stindardul casei în clasa compactă încă din 2012. Caracteristicile specifice seriei Golf sunt perfect vizibile și la noua generație, chiar dacă Volkswagen a făcut totuși o „revizie generală”. Astfel, partea frontală este cea care aduce cele mai multe modificări evidente față de predecesor. „Nasul” este mai plonjat, iar farurile par să fie repoziționate un pic mai jos. Linia cromată care traversează grila de la un far la altul este pusă deasupra – nu jos – și toate versiunile primesc lumini LED. Zona inferioară inversează banda cromată – jos la Golf 8 și sus la Golf 7 – însă păstrează motivul celor trei șine din plastic.

Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

Combinația noilor elemente frontale creează o impresie de lățime adăugată, însă în realitate Golf 8 este ceva mai îngust. Aerodinamica este mai bună decât oricând, cu un coeficient de rezistență la înaintare de 0,275. Lungimea a crescut subtil – de la 4258 mm la 4284 milimetri, lățimea a scăzut de la 1799 la 1789 mm, iar ampatamentul este aproape identic: 2637 mm vs. 2636 mm. Partea laterală (h: 1456 mm) este cea care va provoca probleme celor nefamiliarizați cu generațiile recente, însă avem un indiciu important: linia mediană de forță este amplasată fix la mijloc, unind pasajele roților prin dreptul clanțelor de acces. La Golf 7 aceasta era plasată imediat dedesubt, în timp ce la Golf 6 aceasta se situa imediat deasupra.

Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

Spatele are parte de un acordaj extrem de fin – spoilerul este mai proeminent, emblema VW are dimensiuni sporite (iar literele Golf sunt plasate imediat sub aceasta) iar bara spate este subtil modificată. Evacuările trapezoidale sunt aproape neschimbate, iar stopurile rămân cel mai evident indiciu referitor la modernitatea celei de-a opta generații. Totuși, dacă stilul exterior respectă formatul inventat acum 45 de ani, Volkswagen a riscat mai mult decât ne așteptam în habitaclu. Orice schimbare exterioară pălește față de revoluția din interior, acolo unde Golf 8 nu mai seamănă cu absolut nici unul dintre predecesorii săi.

Aici, stilul minimalist este la putere – dublat de funcțiile digitale, de inteligența artificială și de sistemele conectate. Standard, formatul include un instrumentar de bord digital cu panou de 10,25 inch și un display central de 8 sau 10 inch amplasat la același nivel. Comenzile fizice au fost reduse și ele la un minim necesar – o zonă pentru blocul de lumini, comenzile de pe portiere și de pe volan, precum și alte câteva pe consola centrală și în imediata vecinătate a sistemului de infotainment. Și mai important, Golf 8 are standard o „unitate de conectivitate online (OCU)”. Aceasta este dotată cu un eSIM și funcționează cu serviciile din aplicațiile „We Connect” și „We Connect Plus”, noua generație fiind și primul VW dotat cu funcționalități „Car2X” (standard). Prin intermediul lor, șoferul va primi pe display-urile de la bord mesaje de la infrastructura de trafic a orașului și de la alte vehicule pe o rază de 800 de metri – comunicând, la rândul său, o mulțime de date cu alte modele echipate cu tehnologii Car2X.

Volkswagen Golf, 8 generații și 45 de ani

Și asta nu este tot, deoarece cea mai recentă evoluție a platformei MQB – care debutează odată cu Golf 8 (generația precedentă este cea care introducea arhitectura în grupul VAG) a permis implementarea celor mai noi tehnologii de asistență și siguranță. Cea mai importantă funcție ar putea fi adusă de noul pachet „Travel Assist”, care permite cedarea controlului (șoferul trebuie să țină în continuare cel puțin o mână pe volan, altfel sistemul „Emergency Assist” va opri complet automobilul) până la viteza de 210 km/h. În plus, compacta germană se electrifică cu nu mai puțin de cinci versiuni de motorizare mild hybrid sau plug in hybrid. Totuși, nici cele clasice nu au fost uitate, fiind atent modernizate.

Astfel, versiunile ICE includ cunoscutele 1.0 TSI (trei cilindri) de 90 și 110 CP sau 1.5 TSI (patru cilindri) cu 115 sau 150 CP. Există și o variantă pe gaz, TGI de 130 CP, de acum dotat cu tehnologia TSI Miller pentru un consum și mai redus de carburant. În ciuda problemelor cauzate de scandalul Dieselgate, Golf 8 nu renunță la faimosul 2.0 TDI, prezent și el în două arome – de 115 și 150 CP. Acestea sunt și mai curate, datorită utilizării unei noi injecții duble AdBlue și a două convertoare catalitice SCR – VW promite un consum de combustibil cu 17% mai redus, dar mai ales o reducere a emisiilor de nitrogen (NOx) cu până la 80%.

Și imediat ajungem și la versiunile electrificate – trei eTSI-uri și două variante PHEV. Motorizarea eTSI aduce debutul tehnologiei mild hybrid la VW, ce include un starter-alternator pe curea, precum și o baterie Li-Ion de 48V. Inginerii germani promit o reducere a consumului cu 10% (WLTP), puterile disponibile fiind de 110, 130 sau 150 CP. Versiunile plug in sunt de acum denumite eHybrid, cea de 204 CP fiind complet nouă. GTE-ul a evoluat acum la un nivel și mai sportiv, de 245 CP, ambele modele fiind echipate cu același acumulator (nou și el) de 13 kWh. La final, să nu uităm că noul Golf 8 – la fel ca ID.3 – abandonează vechea nomenclatură „Trendline, Comfortline, Highline” în favoarea unor noi denumiri: Golf, Life, Style și R-Line. Și asta nu este tot – VW promite că în 2020 vom vedea și mai multe compacte: Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE și R. 

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE