Știri Video

Venza & Sienna, Octavia & Golf, vânzări UE

Venza & Sienna, Octavia & Golf, vânzări UE

Toyota a prezentat noile Venza și Sienna, ambele dotate cu putere hibridă. Skoda Octavia calcă pe urmele noului VW Golf în materie de probleme software. Vânzările din UE sunt în continuare afectate de pandemie, iar „The British Motor Show” este cel mai recent eveniment amânat pentru 2021 datorită coronavirus-ului.

Constructorul japonez Toyota pare pregătit să recucerească piața nord-americană după ce noul coronavirus își va epuiza din virulență și se pregătește cu sârguință pentru acest moment. Inclusiv aducând înapoi modele retrase anterior din circulație – cum ar fi noul crossover Venza Hybrid, model care fusese anulat în SUA în 2015. Versiunea pentru 2021 de Venza sosește alături de o nouă generație a minivanului Sienna.

Venza & Sienna, Octavia & Golf, vânzări UE

Cele două modele sunt construite – la fel ca noile Camry, Highlander, Avalon sau RAV4 – pe arhitectura modulară TNGA-K. Ambele primesc un sistem de propulsie hibrid clasic, fără posibilitatea realimentării de la priză (oportunitate pe care Toyota continuă să o rateze cu încăpățânare). Venza și Sienna sunt dotate cu un propulsor termic de 2,5 litri și primesc două sau trei motoare electrice (!) pentru formatul cu tracțiune integrală. Totuși, puterile nu sunt impresionante: Venza dezvoltă 219 CP, iar Sienna vine cu 243 CP.

Venza & Sienna, Octavia & Golf, vânzări UE

Două dintre cele mai importante modele din cadrul grupului VAG – VW Golf și Skoda Octavia – nu mai sunt livrate de cele două mărci datorită unor probleme de software. Acestea se află acum sub investigație inclusiv la Audi și Seat – noile A3 și Leon utilizează fix aceeași arhitectură MQB Evo. Momentan producția pentru Golf nu este afectată, situația urmând să fie remediată cu ajutorul unei actualizări de software.

„The British Motor Show” este cel mai nou exemplu de eveniment dedicat industriei auto care a trebuit anulat pentru ediția 2020 și reprogramat pentru anul următor. Acesta ar fi trebuit să se desfășoare în luna august la Farnborough, însă organizatorii au decis amânarea acestuia cu 12 luni datorită epidemiei de Covid-19 (coronavirus).

Pentru luna aprilie 2020 înmatriculările de autoturisme noi s-au prăbușit cu -76,3 % la nivelul Uniunii Europene, cu un nivel de doar 270.682 unități. După primele luni ale anului, pe Bătrânul Continent au fost înmatriculate 2.750.845 autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu -38,5% comparativ cu perioada similară din 2019. Au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi pe piețele mature precum Italia (-50,7%), Spania (-48,9%), Franța (-48%), Germania (-31%), conform ACAROM. Romania se situează pe poziția 16 în UE, cu un volum de 32.300 autoturisme noi înmatriculate, o scădere cu -27,5 % față de primele patru luni din 2019.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE