Auto util

Unde a greșit Citroën?

Criza aduce și primul „faliment“ printre importatorii din România. Operațiunile Citroën România sunt preluate de Trust Motors, importatorul Peugeot.

CITROEN_DS_SUV

Este situația din România singulară? Eu cred că nu. De fapt, grupul PSA are mari probleme chiar la vârf, anunțând de curând pierderi de aproape 5 miliarde de euro. Iar ceea ce s-a întâmplat la noi este mai degrabă, poate, consecința unei politici greșite la nivel de grup. Principala problemă a grupului PSA a fost găsirea unei identități proprii pentru Peugeot, respectiv, Citroën. Ambele mărci au fost promovate aproape identic, au mers pe aceleași culoare de marketing și publicitate, au avut modele mult prea apropiate. Practic, nu există un motiv special pentru care un client să-și dorească în mod special un Peugeot sau un Citroën, dacă nu are o afinitate personală pentru una dintre aceste mărci. Cu toate că atât Peugeot, cât și Citroën au game ofertante din punctul de vedere al portofoliului de modele. Oricum, încercarea de a crea o serie premium pentru Citroën, prin gama de modele DS – care a și înregistrat un oarecare succes în Occident –, este lăudabilă, iar orientarea acestei serii către lux, individualism și confort, precum și faptul că asta a prins la publicul solvabil, ne indică faptul că, poate, aceasta era linia, direcția în care să se îndrepte Citroën.

Analizând puțin mai în detaliu, de lipsa unei viziuni comerciale de perspectivă a beneficiat Renault, care, revigorând marca Dacia, a venit cu soluții viabile pentru „automobilul de criză“ și pentru piețele emergente. PSA nu a vrut să facă un model „low cost“ sub niciunul dintre branduri, dar timpul a trecut și, când s-a luat decizia, a fost prea târziu. Oricum, rezultatul nu a fost cel scontat (vezi C1 și 301, prea asemănătoare!) A urmat ofensiva coreeană, care a venit cu oferte corecte, ceea ce a contat foarte mult pe piețele mai puțin tradiționale pentru Peugeot și Citroën, cum ar fi cele din Europa de Est, unde mărcile franceze au pierdut puternic teren. Și, în final, inerția mare în realizarea unor platforme tehnice modulare (cum a făcut Grupul VW cu MQB) care să permită dezvoltarea gamelor noi de modele cu costuri mai mici. Și a mai fost ceva: lipsa unei identități clare între cele două branduri. Ba dimpotrivă!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE