Noutăți Tehnică

Un nou acumulator de 48 de volți de la Bosch

Noul acumulator de 48 de volți de la Bosch, pentru vehicule hibride, este standardizat pentru a fi integrat cu ușurință în noile modele de vehicule. Producătorii consacrați și, deopotrivă, întreprinderile recent înființate, pot astfel elimina procesele îndelungate și costisitoare de dezvoltare. „Bosch este un incubator de electromobilitate. Îi ajutăm pe producători să își reducă perioadele de dezvoltare și să își lanseze produsele mai rapid,” afirmă Dr. Rolf Bulander, președintele sectorului de activitate Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Aceasta înseamnă că instalarea acumulatorului Litiu-Ion se va realiza nu doar în beneficiul mașinilor compacte, ci și al mașinilor de dimensiuni mici (de tip minicar și microcar). Producția acumulatorului este programată să înceapă la finalul anului 2018. Compania estimează că, până în 2025, aproximativ 15 milioane de autovehicule cu sistem hibrid de 48 de volți vor circula pe șosele.

Arta acumulatorului: standardizat și ușor de utilizat

Producătorii de autovehicule de pretutindeni – indiferent că se află în China, Europa sau America de Nord – se străduiesc cu toții să reducă emisiile de CO2, ceea ce practic înseamnă o reducere a consumului de combustibil al autovehiculelor. Bosch și-a proiectat noul său acumulator de 48 de volți tocmai pentru acest lucru. De exemplu, celulele Litiu-Ion folosite de Bosch sunt cât se poate de compacte, reușind, în același timp, reducerea consumului de CO2. Acumulatorul de 48 de volți este la mare cerere, în special în rândul producătorilor din China, iar Bosch a început deja discuțiile cu mai mult de 12 clienți și și-a asigurat un număr considerabil de proiecte de producție.

Secretul succesului acumulatorului constă în conceptul său: deoarece acumulatorul nu necesită răcire activă, iar carcasa sa este realizată din plastic, nu din metal, acești doi factori reducând și mai mult costurile. Carcasa de plastic reprezintă o provocare reală, deoarece celulele de Litiu-Ion se dilată la încărcarea acumulatorului și pe parcursul duratei de exploatare a unității. Prin urmare, carcasa trebuie să reziste anumitor presiuni.

„Noi, cei de la Bosch, am făcut de mult timp investiții anticipate în electromobilitate. Acum, acele investiții încep treptat să dea roade,” afirmă Dr. Mathias Pillin, șeful departamentului de electromobilitate de la Bosch. Pe șoselele lumii se află deja peste 500.000 de mașini electrice și hibride, prevăzute cu componente Bosch. Compania investește 400 de milioane de euro anual în electromobilitate. Bosch a acumulat ani de experiență din peste 30 de proiecte de producție, inclusiv în producția de acumulatori, iar aceste cunoștințe dau roade acum. După cum afirmă Michael Budde, șeful departamentului de Sisteme pentru acumulatori Bosch, „Demonstrăm că o baterie înseamnă mai mult decât performanțe mai rapide, mai puternice, mai îndelungate; în schimb, găsirea unei soluții ușor de utilizat este o artă.”

Informații suplimentare despre bateria de 48 de volți

Cum economisește combustibil un sistem hibrid de 48 de volți?

Un sistem hibrid de 48 de volți reduce considerabil consumul de combustibil, prin utilizarea unui sistem de recuperare suplimentară a energiei (Boost Recuperation System – BRS). Iată cum funcționează: o mașină convențională pierde energie ori de câte ori șoferul frânează. BRS stochează această energie de la frânare într-un acumulator de 48 de volți și o utilizează ulterior, când șoferul accelerează (putere suplimentară electronică) Acest lucru necesită mai puțin combustibil – și produce mai puține emisii de CO2.

De ce este China considerată pionier în materie de electromobilitate?

Cu peste o jumătate de milion de modele vândute, China este de departe cea mai mare piață din lume pentru autovehiculele electrice. De asemenea, este lider în producția de vehicule electrice. Vehiculele electrice și hibrid urmează să preia chiar mai mult din piața chinezească, în special cu sprijin din partea statului.

De ce este eficient noul acumulator când este vorba de emisiile de dioxid de carbon?

Dintre toate țările lumii, China emite cel mai mult dioxid de carbon în atmosferă.  Aceasta și-a stabilit ca obiectiv privind emisiile parcului de autovehicule 117 g/km până în 2021, iar producătorii de autovehicule din China contează pe ajutorul sistemului hibrid de 48 de volți pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Noul și mai puțin costisitorul acumulator de 48 de volți de la Bosch va face sistemul mai convenabil pentru o piață mai vastă și astfel îi va ajuta pe producătorii de autovehicule din China să reducă într-o măsură considerabilă emisiile de CO2

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE