Știri

UE vs. SUA: Suzuki Vitara și Buick Regal Avenir, plus digitalizarea Seat

Nu vrem să facem paralele politice, ci doar automobilistice – deoarece astăzi avem noutăți interesante nu doar din zona Uniunii Europene, ci inclusiv de peste ocean, cu trimitere la rădăcini germane.

Haideți să începem în ordine alfabetică, cu Buick Regal Avenir – noua versiune de top a sedan-ului de clasă medie pe care orice fan european al mărcii Opel îl va recunoaște mai degrabă drept Opel Insignia. Epopeea Opel-GM-PSA o cunoaște mai toată lumea – însă interesant este faptul că Insignia este practic (alături de Regal și Holden Commodore) ultimul „născut” din mariajul companiei germane cu americanii.


Viața merge însă înainte, iar dacă Insignia se ocupă de aspecte sportive (a se citi GSi), Buick în schimb își îndreaptă atenția către zona de lux. Regal Sportback Avenir se alătură noii game de lux a constructorului, care mai include și versiunile omonime de pe Enclave sau LaCrosse, aducând cu sine (exclusiv pe versiunea sedan Sportback, cu tracțiune față) elemente de stil și echipamente noi. Singura motorizare disponibilă este propulsorul de 2 litri turbo în patru cilindri de 250 CP și 351 Nm, echipat cu transmisia automată cu nouă rapoarte.


Avenir înseamnă o nouă grilă 3D a radiatorului, jante noi de 19 inch Pearl Nickel, faruri LED, sistem de infotainment și navigație cu ecran tactil de 8 inch, legat la „cloud” și capabil de actualizări software OTA (over-the-air). Utilizatorii mai au parte și de reîncărcare wireless pentru smartphone, dar și de un sistem audio premium de la Bose, precum și de un mix de piele Whisper Beige / Ebony pentru tapiserie – singura opțiune pentru pachetul foarte bogat de sisteme de asistență fiind sistemul cruise control adaptiv.


Să ne întoarcem pe Bătrânul Continent pentru a face cunoștință cu un… japonez. Este vorba despre varianta actualizată a cunoscutului crossover Suzuki Vitara, un demn concurent pentru Dacia Duster la noi în țară. Constructorul nipon vrea să continue cariera de succes a modelului Vitara, facelift-ul aducând schimbări foarte subtile. Avem astfel noi jante din aliaj, a grilă a radiatorului modificată, stopuri cu tehnologie LED și două noi culori pentru zona exterioară. La interior, Suzuki a schimbat o parte din materiale pentru a le face mai plăcute la atingere, iar instrumentarul de bord primește un display central color.


Modificările care nu se văd includ trecerea de la mai vechiul propulsor de 1.6 litri pe benzină la o nouă game ce include motorizări de un litru și 1.4 litri, ambele turbo, cu 111 sau 140 CP / 220 Nm. În plus, Suzuki promite o creștere a nivelului tehnologic prin introducerea sistemelor ual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign recognition, Blind Spot Monitor și Rear cross traffic alert.


Dacă tot am atins capitolul tehnologie, să nu uităm nici de spaniolii de la Seat, care au anunțat introducerea sistemului opțional „Digital Cockpit” pe modelele de clasă mică Ibiza și Arona (deja disponibil pe Leon sau SUV-ul Ateca). Sistemul include un display de 10,25 inch, personalizabil, cu o rezoluție de 1280 x 480 pixeli și o rată de refresh de 75 Hz, dar mai ales cu senzor de luminozitate ambientală.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE