Motorsport Știri Video

(Video) Trophy-R la Spa-Francorchamps, Karoq & Kodiaq cu litere mari

După Nurburgring, a sosit timpul pentru un nou record pe Spa-Francorchamps al celui mai sportiv Renault Megane IV – versiunea Trophy-R. În schimb, Skoda este preocupată să scrie cu litere mari pe spatele modelelor SUV Karoq și Kodiaq.

Francezii par să fi prins curaj și este foarte posibil să-i vedem atacând, rând pe rând, restul recordurilor rivalului Honda Civic Type R. Deocamdată au căzut două – cel primar, de pe Nurburgring Nordschleife. Și acum, în cadrul evenimentului R.S. Days, cel de pe circuitul belgian de la Spa-Francorchamps. Mai mult chiar, Renault a avut suficientă încredere în potențialul modelului derivat din versiunea Trophy pentru a transmite în direct recordul, pe rețelele sociale ale Renault Sport, la deschiderea celei de-a 5-a etape de Formula Renault Eurocup.

(Video) Trophy-R la Spa-Francorchamps, Karoq & Kodiaq cu litere mari

Pentru Trophy-R, noul timp de referință pe Spa-Francorchamps este de 2’48’’338 (cu 5 secunde mai puțin față de recordul anterior), în categoria tracțiune față. Să nu uităm, Trophy-R are același propulsor de 300 CP oferit și pe varianta Megane RS Trophy, însă își datorează câștigul de  performanță diminuării de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătățite și evoluției șasiului, care oferă acum mai multă stabilitate. Doritorii trebuie să se grăbească – după Spa-Francorchamps Trophy-R se pregătește de producția de serie, urmând să fie lansat înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei serii limitate la doar 500 de unități.  

Skoda a lansat un adevărat trend anul trecut, odată cu apariția modelului Kodiaq GT (disponibil exclusiv în China) și a succesorului seriei Rapid – Scala. Este vorba despre înlocuirea siglei constructorului ceh cu literele „SKODA” în zona spatelui unor modele precum Citigoe IV, Kamiq sau Superb cu facelift și Superb Scout. Acum și SUV-urile Kodiaq și Karoq se înscriu în noua tendință. În plus, ele ajung acum la MY („model year”) 2020 cu o serie întreagă de modificări minore. Spre exemplu, șasiul adaptiv este de acum opțional inclusiv pentru versiunile cu tracțiune frontală, în timp ce noul sistem „Side Assist” înlocuiește defunctul „Blind Spot Detect”, crescând raza de acțiune de la 20 la 70 de metri.

În plus, Karoq primește opțiunea echipării cu propulsorul diesel de 2 litri și 190 CP, oferit alături de transmisia cu dublu ambreiaj DSG cu 7 rapoarte, precum și sistem de tracțiune integrală. Mai marele Kodiaq primește în schimb noi opțiuni de jante din aliaj pentru anumite variante de echipare: Sportline, L&K sau RS. Apropo, singurele modele care păstrează încă sigla în zona posterioară sunt Fabia și Octavia. Ultima va efectua și ea schimbarea în curând, noua generație urmând să devină oficială mai târziu anul acesta – în timp ce Fabia va efectua schimbarea în 2020. 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE