Știri Video

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Yaris Cross ar fi trebuit să devină starul Toyota de la Geneva – însă anularea evenimentului a dat peste cap planurile constructorului japonez. În SUA, Cadillac a decis să meargă la extrema cealaltă cu noul Escalde ESV. Noul Opel Mokka a avut parte de primul său test-drive – cu Jürgen Klopp la volan. Iar Mazda ne evocă modelul RX-7 și promite posibile viitoare plăceri „rotative”…

Compania japoneză a decis că a sosit timpul să prezinte micul crossover publicului european. Noul Yaris Cross intră în gamă sub compactul C-HR, fiind direct derivat din supermini-ul Yaris și utilizator al aceleiași versiuni derivate de platformă (TNGA-B). Yaris Cross folosește același ampatament (2560 mm), însă adaugă 240 mm la capitolul lungime pentru un total de 4180 mm. În plus, este cu 20 de mm mai lat și cu 90 mm mai înalt.

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Designul este mult mai convențional decât al fratelui mai mare C-HR, însă în același timp Yaris Cross este mai practic decât versiunea standard datorită dimensiunilor sporite și a interiorului modular ce include banchetă rabatabilă 40:20:40. Totuși, Toyota nu a comunicat încă și valorile exacte ale spațiului disponibil – în habitaclu sau în zona cargo. Știm, în schimb, că noua culoare „Brass Gold” și jantele de până la 18 inchi pot fi combinate cu hayon-ul operat electric.

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Yaris Cross – în ciuda numelui – este mai degrabă SUV. Segmentul în care activează nu prea are parte de modele cu tracțiune integrală în Europa, un posibil atu pentru micul model japonez. Sistemul de propulsie este chiar denumit „Hybrid AWD-i” și include cea mai recentă dezvoltare a deja clasicelor sisteme hibride ale companiei. Include un propulsor pe benzină de 1,5 litri – în trei cilindri și ciclu Atkinson – cu o eficiență termală de 40%, precum și un motor electric. Puterea totală este de 116 CP. Noul model Yaris Cross va fi produs la uzina TMMF Onnaing – în apropiere de Valenciennes, Franța și va ajunge la dealerii europeni vara viitoare.

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Nimic nu poate fi mai modern-american decât un SUV de mari dimensiuni. Poate doar un SUV de lux de dimensiuni și mai mari. Cadillac este un adevărat expert în acest sens – doar ce a introdus noua generație Escalade. Iar acum compania a prezentat și versiunea cu ampatament extins – Cadillac ESV. Acesta ajunge la 5766 mm lungime (+403 mm) și are un ampatament extins cu 336 mm. Astfel, pasagerii de pe rândul trei au nu mai puțin de 933 mm spațiu la picioare, în timp ce în spatele lor există 1214 litri disponibili pentru bagaje.

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

A doua generație Opel Mokka (model care pierde iar particula „X”) încă nu a fost lansată, însă constructorul german a demarat deja campania de promovare. Și a cooptat un „pilot de teste” mai neconvențional – antrenorul echipei Liverpool, Jürgen Klopp, ambasador al mărcii Opel. Antrenorul FIFA al anului 2019 a avut ocazia să conducă un Opel Mokka-e, versiunea complet electrică. Clienții vor avea la alegere și motorizări cu combustie internă, în afară de varianta EV.

Toyota Yaris Cross – hibrid AWD în stil japonez

Lansată în 1978, prima mașină sport de serie Mazda a devenit cel mai bine vândut vehicul cu motor rotativ din istorie. Este vorba, desigur, despre Mazda RX-7 – model care a propulsat succesul mărcii pe circuitul de curse la un nivel fără precedent. Trei generații de RX-7 au dominat circuitele și au influențat viitoarele mașini Mazda – în timp ce constructorul promite la aniversarea celor 100 de ani că motorul „rotativ ar putea să revină prin vehiculele Mazda cu baterie electrică”.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE