Noutăți Tehnică

Toyota țintește vânzări de 5,5 milioane unități în zona electrică

Constructorul japonez a anunțat recent un nou barem auto-impus pentru strategia sa ecologică, ce marchează inclusiv o îndepărtare majoră de la strategia sa de pionierat, bazată pe succesul modelelor hibride.

De acum încolo, Toyota va căuta în schimb să atingă întreaga gamă a electrificării, cu o țintă a vânzărilor ce va include mult mai multe unități complet electrice sau plug in hibrid, în anii ce urmează. Grupul, care a înregistrat vânzări totale anuale de 10,09 milioane de autovehicule în 2016, și-a impus drept obiectiv intern atingerea unui prag de peste 5,5 milioane de vehicule electrificate înainte de 2030, din care, în mod crucial, peste un milion ar trebui să fie complet electrice – pe baterii sau tip „fuel cell”.

Conform Toyota, la nivelul anului 2025, fiecare model produs de brandul propriu sau Lexus va avea și minim o opțiune de propulsie electrică, în timp ce tot atunci „numărul modelelor dezvoltate fără o versiune electrificată va ajunge la zero.” Așa cum bine știm, Toyota este printre promotorii inițiali ai măsurilor de electrificare a industriei auto, cunoscând succesul odată cu modelul Prius, ce în 1997 a pus bazele precedentei sale strategii, bazate pe modele hibride. De atunci, ei au dezvoltat și o a doua ramură – cea a tehnologiei pilei de combustibil, combustibil fiind hidrogenul. De acum încolo compania se va alinia însă la trendul general ce conferă întâietate mai ales tehnologiei de propulsie electrică pe baterii – de tip PHEV (plug in hibrid) sau complet electric.

Aceasta din urmă va deveni o țintă primordială pentru efortul de cercetare al companiei, ce a anunțat săptămâna trecută o colaborare cu grupul Panasonic pentru a investiga noi tehnologii – precum cea a bateriilor „prismatice”. În ceea ce privește efortul global de electrificare, Toyota anunță și intenția de a oferi minim 10 modele electrice pe baterii la nivel mondial încă din 2020, prima locație unde vor fi introduse acestea fiind China. Vor urma apoi Japonia, India, America și abia mai încolo, Europa.

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE