Auto util

Top 5 mașini clasice. Cele mai scumpe modele din toate timpurile

Ferrari 250 GTO

Există câteva mașini clasice pe aceată planetă pentru care anumiți colecționari ar plăti zeci de milionae de dolari la licitație. Vi le prezentăm pe cele mai scumpe.

Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTO

Aveți o pasiune pentru automobil? Prietenii și rudele vă spun că de fapt cheltuiți o avere pe o grămadă de fiare cu roți? Ei bine, sunteți încă departe de acei colecționari suficient de bogați și de excentrici încât să plătească și până la 28 de milioane de euro pentru o anumită mașină. Dacă vă veți uita însă în lista de mai jos veți descoperi, ca și noi, că anumite pasiuni sunt însă perfect justificabile, pentru că fiecare dintre mașinile din listă au în spate o poveste aproape incredibilă.

Cea mai impresionantă colecție de mașini clasice din România

Locul 5: Ferrari 375-Plus Spider Competizione din 1954

1954Ferrari375Plus2

Preț de vânzare: 13.877.000 de euro

Modelul Ferrari 375-Plus Spider Competizione a fost construit special pentru a concura în diferite competiții. Este propulsat de un V12 montat în față. Mașina a terminat pe locul 2 competiția Mille Miglia în 1954, pilot fiind Umberto Maglioli. S-a vândut cu aproape 14 mil. de euro la Goodwood Festival of Speed în 2014.

Locul 4: Ferrari 275 GTB/C Speciale Scaglietti din 1964

1964-ferrari-275-speciale-2

Preț de vânare: 19.911.000 de euro

Exemplarul vândut în 2014 de către RM Auctions este unul dintre cele doar trei existente în lume. Rolul lor a fost să pregătească omologarea lui 275 GTB, ce avea să concureze cu Ford GT40 și Shelby Cobra la Daytona, în 1965. A fost primul Ferrari cu suspensie spate independentă. Caroseria era din aluminiu, șasiul mai ușor, iar motorul dezvolta cu 70 CP mai mult decât versiunea de stradă a lui 275 GTB.

Locul 3: Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider din 1967

ferrari-275gtb-4-nart-25

Preț de vânzare: 20.741.000 de euro

Acest exemplar superb vândut la licitație tot de către RM Auctions, dar în 2013, este unul din cele 10 produse special pentru piața americană. Diferența față de celelalte nouă este că a apărut într-unul dintre filmele lui Steve McQueen, mai exact The Thomas Crown Affair. Decapotabilele NART au fost exclusiv ideea importatorului Luigi Chinetti, care a realizat că există o nișă neeplorată de Ferrari în SUA în acel moment. Chinetti l-a convins pe Enzo Ferrari să-i furnizeze cele 10 exemplare speciale.

Locul 2: Mercedes-Benz W196 din 1954

mercedes w196

Preț de vânzare: 22.325.000 de euro

Legendarul Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial în Formula 1, a pilotat acest W196 vândut la licitație la Goodwood Festival of Speed, în 2013. Mașina nu a fost restaurată, ci vândută ca atare, cu urme ale “bătăliilor prin care a trecut”. Tocmai acest farmec al său a contribuit la prețul uriaș de vânzare.

Locul 1: Ferrari 250 GTO din 1962

1963_Ferrari_250_GTO

Preț de vânare: 28.747.000 de euro

Evident că pe primul loc în clasamentul mașinilor vândute la licitație nu se putea afla decât un alt Ferrari. Modelul 250 GTO a fost construit special pentru a se lupta pentru supremație în FIA World GT, competiție pe care a câștigat-o în 1963. Doar 39 de modele 250 GTO au fost produse, iar exemplarul vândut la show-ul Bonhams The Quail în 2014 este unul dintre cele mai bine conservate.

Surse: RM Auctions, Bonhams

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE