Test-drive Teste

Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6VVT

_RBC4058

Crossoverul urban este într-o continuă metamorfozare. Noul SX4, completat acum cu particula S-Cross, propune inclusiv tracțiune permanentă AllGrip și dimensiuni de invidiat. În test, versiunea cu echipare Elegance, motor pe benzină 1.6 VVT și transmisie CVT.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Pornind de la ideea automobilului de oraș cu veleități de SUV, fiecare constructor încearcă diverse rețete atât pentru design, cât și pentru tehnologie. Cel mai așteptat model din gama japonezilor a ajuns de curând și în România, chiar dacă puțin mai târziu, dar, după acest prim contact, am zice că așteptarea a meritat. Deși e un model complet nou, nu doar o evoluție a fostului SX4 realizat în cooperare cu Fiat, noul SX4 S-Cross se remarcă în primul și în primul rând prin dimensiuni. Este evident mai mare la toate capitolele decât fostul model, însă ceea ce frapează sunt proporțiile de break, cu consola față ceva mai lungă decât a unui SUV compact și cu un hayon destul de vertical. Această primă impresie vizuală este întărită și de garda la sol mai joasă (165 mm), care îi subliniază și mai mult vocația urbană sugerată și de designul cuminte. E clar că japonezii de la Suzuki nu au reinventat apa caldă cu această mașină, dar știu să o folosească, având o bogată experiență în domeniul mașinilor compacte 4×4 și fiind foarte atenți la tendințele pieței actuale. O piață destul de orientată spre confort și siguranță, și mai puțin înclinată spre aventură. Oricum, pentru aventurieri, Suzuki are și soluții mult mai radicale.

Planșă de bord cu arhitectură clasică, dar ergonomică. Diferențialul central poate fi blocat de la buton.
Planșă de bord cu arhitectură clasică, dar ergonomică. Diferențialul central poate fi blocat de la buton.

SX4 este însă un răsfăț pentru orășeni, care se bucură de un interior foarte generos și de o echipare bogată. Șoferul e suveran și, cu toate că nu se află într-un cockpit ultramodern, nu se poate spune că îi lipsește ceva. Sunt convins că Suzuki avea și alte soluții, dar pur și simplu a optat pentru o arhitectură clasică a bordului și a consolei tocmai pentru a nu-și deruta clienții fideli. În plus, eu apreciez stilul SX4 S-Cross care nu încearcă să-ți ia ochii prin soluții fanteziste, probabil mai scumpe, ci prin calitatea finisării și a materialelor folosite, alese astfel încât să reziste la uzură și murdărie.

Test: Chevrolet Trax

Echipat cu un modern motor cu distribuție variabilă, 1.6 VVT de 120 CP, SX4 S-Cross este surprinzător de agil. Și asta nu datorită cuplului de 156 Nm, ci masei totale foarte mici. Doar 1190 kg, greutate întâlnită mai degrabă în zona automobilelor de clasă mică. Devine evident că japonezii au pus accentul nu pe fițe, ci pe finețe, noul SX4 fiind în primul rând eficient. Scop în care acest motor a fost împerecheat cu o cutie automată cu variație continuă, tip CVT, soluția cea mai economică de pe piață în acest moment. Sigur, cutia e puțin zgomotoasă în timpul accelerărilor mai viguroase, dar acesta este un tribut mic plătit economiei de carburant, consumul mediu înregistrat de noi fiind în jur de 6,5 l/100 km.

O surpriză plăcută. Noul SX4 S-Cross este, așa cum o arată numele, mai mult un crossover decât un SUV. În opinia mea, se apropie ca stil de genul allroad, ceea ce se traduce prin spațiu interior mai mare, confort mai bun și ținută de drum apropiată de a unei limuzine.
O surpriză plăcută. Noul SX4 S-Cross este, așa cum o arată numele, mai mult un crossover decât un SUV. În opinia mea, se apropie ca stil de genul allroad, ceea ce se traduce prin spațiu interior mai mare, confort mai bun și ținută de drum apropiată de a unei limuzine.

O notă bună trebuie să dăm însă sistemului de tracțiune integrală AllGrip, care, în modul Auto, funcționează ca o tracțiune față, însă care angrenează puntea spate atunci când e nevoie. În plus, cu alte trei moduri, Sport, Snow și Lock, selectabile printr-un comutator rotativ, plasat pe consolă, șoferul poate alege regimul de lucru al tracțiunii. În modul Sport, de altfel cel mai plăcut pentru o deplasare mai rapidă, regimul de lucru al cutiei se schimbă, întregul ansamblu motor, cutie, tracțiune fiind parcă mai prezent, mai încordat pentru un sprint rapid. În plus, există și posibilitatea schimbării manuale a raportului de transmisie, prin care, fie cu ajutorul joystickului, fie al padelelor de la volan, șoferul poate alege treapta dorită. Modul Lock e recomandat doar la depășirea unor situații dificile, cum ar patinarea excesivă a roților sau împotmolirea.

Test: Renault Captur

Una peste alta, Suzuki SX4 S-Cross este o surpriză plăcută, atât prin confort și echipare, cât și prin ținuta de drum, și prin ușurința cu care poate fi condus. Un model corect într-o mare de… fițe.

ams 11/2013

Date tehnice



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE