Gadgeturi Tehnică Test-drive Teste

Test: smart Electric Drive – Navetistul isteț

Autonomie mai mare, timp de încărcare mai scurt și disponibil inclusiv în versiune cu patru locuri – noul smart Electric Drive pare a fi automobilul ideal de oraș.

Cel mai bun argument nu vine de la smart în sine, ci de la momentul în care acesta ar putea fi disponibil: intenția Guvernului este ca, anul acesta, să dubleze bonusul pentru achiziționarea unui autovehicul electric, până la echivalentul a 10.000 de euro. În acest fel, versiunea electrică a lui smart ar putea costa cam cât una cu propulsie convențională, sau chiar mai puțin, în funcție de configurație. Plus că ar fi cel mai ieftin model electric de pe piață vândut cu baterie inclusă – dacă va fi la vânzare și în România.


Cea de-a doua generație a acestui vehiculul va fi disponibilă în Europa începând cu luna iunie și este mai pregătită decât oricând să ofere o soluție la traficul aglomerat și la problemele de mediu din orașele mari. smart ED rulează aproape complet în liniște, nu emite noxe și, cu toate că versiunea sa cu patru locuri este cu 80 cm mai lungă, rămâne în continuare foarte compact și manevrabil. În continuare, nici măcar un forfour nu este cea mai potrivită soluție pentru traversarea țării, însă posibilitatea de a călători cu încă trei pasageri sau disponibilitatea a unui volum de până la 975 de litri pentru bagaje justifică cei 660 de euro care trebuie plătiți în plus față de fortwo. Iar datorită propulsiei spate, diametrul de viraj este de doar 8,65 metri.

Prin intermediul aplicației SmartControl pot fi consultate diverse informații și controlate unele funcții prin smart­phone. Portbagajul poate avea între 185 și 975 de litri. Planșa de bord este aerisită și include un
display central TFT de 7”.

Mai mult de atât: numeroase modificări cresc eficiența zilnică a versiunii electrice. Sistemul „fast charging“ încorporat, de 7,2 kW, reduce timpul de încărcare cu până la 50%, în funcție de versiune și de sursa de alimentare. Dacă se alege montarea acasă a unui sistem opțional de încărcare rapidă, un procent de 80% din capacitatea de 17,6 kWh a acumulatorilor (garantați 8 ani sau 100.000 km) va putea fi încărcat în maxim 45 de minute. Iar asta în vreme ce consumul scade de la 15,1 la 12,9 kWh/100 km, iar autonomia crește la 160 km (în realitate, circa 110–120 km), conform standardelor NEDC. Adică, suficient pentru naveta zilnică a oricui.


Să nu uităm: în ciuda unei greutăți suplimentare de 160 kg, șofatul urban al unui smart electric este o adevărată plăcere. Cei 160 Nm împing cu încredere automobilul la apăsarea accele­rației. Schimbarea treptelor și ambreierea/debreierea nu mai sunt necesare datorită transmisiei directe, care provine de la partenerul Renault, la fel ca și motorul sincron cu 82 CP, cu 7 mai mulți decât în trecut. Și cu toate că confortul sau precizia direcției încă nu fac parte din atuurile mașinii, bateriile grele situate sub podea au un efect pozitiv asupra ținutei de drum.

Plusuri: Dimensiuni exterioare compacte, rază mică de bracaj, foarte ușor de condus, accelerație viguroasă, autonomie rezonabilă
Minusuri: Sistem de încărcare rapidă contra cost, echipare de bază slabă, confort moderat al suspensiei, spațiu îngust pe banchetă și pentru portbagaj



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE