Test-drive Teste

Test: Renault Clio GT Line – Procentajele distracției

Cu un aspect înnoit și o cutie manuală pentru motorul 1.2 TCe, Renault Clio dobândește trăsături de caracter surprinzător de distractive, dacă ești dispus să intri în jocul pe care îl propune versiunea GT Line.

Primul contact este promițător. Detaliile exterioare ale versiunii GT Line amintesc discret de agresivitatea sportivului Clio RS, dar într-o dozare atentă, în care se remarcă jantele și ornamentele Dark Metal (inclusiv pentru carcasele retrovizoarelor), pragurile preluate de la RS și evacuarea cromată proeminentă. Atmosfera de la bord păstrează și ea nota sportivă, cu scaune ferm profilate, volan conturat optim, pedalier din aluminiu și inserții albastre pentru aeratoarele laterale, frâna de mână și cusăturile scaunelor. Chiar și manșonul schimbătorului de viteze este tratat cu fir albastru decorativ, dar acesta e un detaliu pe care îl observi mai târziu, pentru că primul lucru pe care îl remarci este ter­mi­nația sferică a manetei, perfectă pentru schimbări rapide de viteză. Poate că în arșița verii sau în gerul iernii această sferă metalică nu e tocmai plăcută la prima atingere, dar în mers devine o prelungire a brațului drept pentru a schimba fără greș rapoartele transmisiei. De fapt, pre­zența cutiei manuale cu șase trepte se dovedește, în mod surprinzător, cea mai bună consolare pentru faptul că prima parte a testului se des­fă­șoară în îmbâcseala traficului urban.

Exigență extremă

Cu 120 de cai sub capotă și o masă proprie sub 1100 kg, plus un sprint până la 100 km/h în doar 9,0 secunde, Clio GT Line ar putea face ceva prăpăd printre citadinele cu motoare anemice și mastodonții puternici, dar incomodați în aglomerație de propriile dimensiuni. Totuși, dacă reușești să îți stăpânești instinctele războinice, poți intra într-un joc mai util: cu modul Eco activat și cu statisticile călătoriei afișate pe ecranul tactil de 7” al sistemului multimedia, ai posibilitatea să îți evaluezi în timp real pres­tațiile în regim urban în ceea ce pri­vește dozarea accelerației, adecvarea raportului transmisiei la viteza de deplasare și capacitatea de a anticipa dinamica traficului. Astfel, într-o com­petiție cu sine, poți obține un consum urban chiar mai mic decât cel declarat (5,3 l/100 km față de valoarea oficială de 6,8 litri), profitând de indicatorul luminos din bord care își schimbă culoarea de la verde spre gal­ben aprins în funcție de comportamentul la volan. Nota finală ține cont de fiecare detaliu și nu iartă nicio decelerare puternică sau o schimbare întârziată a treptei de viteză (cea mai bună performanță a fost de 97/100). Evident că un asemenea scenariu se joacă la limita inferioară a poten­ția­lu­lui lui Clio GT Line: pentru a-l pune cu adevărat la încercare, atenția se mută de la afișajul computerului de bord și se concentrează pe virajele care așteaptă în afara orașului.

Doar pentru cunoscători

La fel ca versiunile RS și RS Trophy, Clio GT Line a fost disponibil până la restilizarea de anul trecut doar cu transmisia cu dublu ambreiaj EDC. Adoptarea cutiei manuale, cu o manevrabilitate admirabilă, deschide posibilități noi de exprimare pentru șoferii pasionați de pilotajul sportiv. În combinație cu suspensiile ferme (și jante de 17”), această nouă versiune readuce plăcerea de a conduce pe care transmisiile cu dublu ambreiaj o anesteziază într-o bună măsură. Da, RS rămâne referința pentru performanțe extreme, dar pentru distracție deplină la volan Clio GT Line reprezintă o ofertă imbatabilă. Și nu trebuie să te uiți la datele computerului de bord ca să știi că nivelul distracției este mereu la 100%.

Text : Daniel Butnariu
Foto : Gabi Gogiu

Plusuri: Performanțe foarte bune la un preț accesibil, design reușit la exterior, aerisit la interior

Minusuri: Frâne spate pe tambur, plastice tratate bine, dar rigide



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE