Teste

Test Peugeot 508 – Revenirea felinei

După un predecesor mediocru și pe o piață de sedanuri în impas, noul 508 vine ca un model de imagine pentru Peugeot, menit să-i atragă pe cei care își doresc „altceva“. Deloc întâmplător, „altceva-ul“ este și o mașină foarte reușită, care ar putea fi o mutare câștigătoare pentru marca franceză.

Vă salut pe amândoi! Da, da, voi, cei doi cititori ams care veți plăti 40.000 de euro pentru un Peugeot 508 GT. Acest test este pentru voi, iubitori fanatici de mașini franțuzești. Pentru că vânzările limuzinelor de clasă medie sunt o artă pe cale de dispariție, iar viața e grea când nu ești marcă germană.

De fapt, până și constructorii teutoni își vând cu greu sedanurile. Nu întrebați la Mercedes sau la BMW ce discounturi se mai practică pentru Clasa C sau Seria 3, mai ales dacă vă sensibilizează oamenii care plâng. Și chiar dacă această piață încă numără 1,5 milioane de unități pe an în Europa, constructorii non-premium au viața cea mai grea. Se aude că Ford nu va mai oferi un succesor pentru Mondeo, iar Opel nu vrea să discute despre profitul pe care îl scoate cu Insignia.

În schimb, francezii de la PSA sunt relaxați. Într-un interviu acordat recent, directorul Peugeot, Jean-Philippe Imparato, a anunțat că marca pe care o conduce nu va mai acorda discounturi, iar promovarea noului 508 nu este o prioritate. După care a adăugat, senin: „ nici nu îmi pasă dacă dacă veți cumpăra această mașină.“

Această declarație neobișnuită este motivată de faptul că Peugeot obține 60% din profit din vânzarea de SUV-uri, iar 33% vin din segmentul de autoutilitare. Așa că Imparato nu are de ce să alimenteze bula discounturilor, care ulterior se simt în valoarea de revânzare scăzută.

În plus, unii analiști spun că piața de SUV-uri se va prăbuși la un moment dat, iar oamenii se vor întoarce din nou la turismele clasice. Așa că Peugeot s-a pregătit să-i ia în primire cu una dintre cele mai frumoase caroserii din clasa medie, inspirată de conceptul Exalt prezentat la Paris în 2014.

Spectacol de design

Noul 508 arată spectaculos indiferent din ce unghi l-ai privi, cu o siluetă musculoasă de coupe în 4 uși, fără rame la geamuri. De efect sunt și trimiterile către alte modele speciale din trecutul Peugeot – de exemplu, inscripția 508 de pe capotă amintește de 504 Coupe din 1969.

Bazat pe platforma EMP II, noul model este cu 70 kg mai ușor decât predecesorul său. În plus, elementele trenului de rulare sunt bine izolate de caroserie, reducând astfel zgomotul și vibrațiile din timpul rulării. Gama de motorizări include atât excelentele unități diesel de 1,5 și 2,0 litri, dar și versiuni de 180 și 225 CP ale vechiului motor turbo pe benzină de 1,6 litri. Nouă este transmisia automată cu 8 rapoarte, disponibilă pe toate motoarele, cu excepția dieselului de bază.

Habitaclul este o altă reușită a francezilor. Chiar dacă la prima vedere pare înghesuit (efectul este accentuat și de suprafețe vitrate mici), în interiorul lui 508 pot sta în condiții bune 5 adulți, iar portbagajul impresionează mai ales prin lejeritatea cu care poate fi încărcat după ridicarea (opțional electrică) a hayonului imens.

Bordul, cunoscut și sub denumirea pretențioasă iCockpit, împrumută designul de la conceptul Exalt amintit mai sus și combină materiale mate (precum lemnul deschis, poros), cu piele cusută atent și plastice fine. 508 face o foarte bună impresie de calitate, chiar și după o perioadă mai lungă de utilizare a mașinii (când descoperi și câteva scăpări, precum capacul compartimentului de depozitare dintre scaune care zornăie în mers).

Peugeot perseverează cu volanul său mic, care trezește atâtea opinii polarizante. Însă odată obișnuit cu poziția la volan, descoperi o mașină plăcută la drum, cu o direcție incisivă și o ținută de drum fermă. Deși sedanurile franțuzești sunt recunoscute pentru confortul pe care îl oferă la drum lung, 508 este suficient de agil pentru o tură satisfăcătoare pe un drum virajat. Mai ales în versiunea GT, cu motorizarea diesel de top, puterea nu se lasă așteptată. Cei 180 CP sunt foarte bine puși în valoare de transmisia automată, iar cuplul maxim de 400 Nm împinge cu forță indiferent de treaptă sau de regimul de turație. Așa cu bucurați-vă din plin de alegerea voastră îndrăzneață, fani Peugeot. Și lăsați-i pe restul să cumpere SUV-uri sau mașini germane.

Date tehnice:

Caroserie

Berlină cu hayon și 5 locuri. L × l × h: 4750 × 1859 × 1403 mm. Ampatament: 2793 mm. Portbagaj: 487 l. Masă proprie: 1535 kg

Tren de rulare

Suspensie față independentă de tip MacPherson, spate de tip paralelogram deformabil.Direcție asistată electromecanic. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Anvelope față/spate 235/45 R19

Transmisie

Tracțiune față, cutie de viteze automată cu 8 rapoarte

Motor

Diesel, L4, turbo, injecție directă. Cilindree: 1997 cmc. Putere maximă: 177 CP/3750 rpm. Cuplu maxim: 400/2000 rpm

Performanțe

0–100 km/h – 8,3 s

Viteză maximă – 235 km/h

Consum mediu – 8,3 l/100 km

Preț de bază

Peugeot 508 2.0 HDi GT – 36.057 euro

 

Text: Alin-Alexandru Ionescu
Foto: Adrian Ene

Alina Neamtu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE