Teste

Test Opel Adam S

opel adam s

Dotat cu un motor nou, de 1,4 litri și 150 CP, Opel Adam S îndrăznește să cocheteze destul de mult cu sportivitatea.

Test: Cristian Sterea. Foto: Opel

opel adam s

După ce s-a făcut cunoscut prin designul extrem de simpatic și posibilitățile vaste de configurare și personalizare, citadinul Opel Adam își încearcă norocul și pe cartea sportivității. Pentru asta, apelează la un nou motor turbo Ecotec cu capacitatea cilindrică de 1,4 litri, ce dezvoltă 150 CP și un cuplu motor maxim de 220 Nm. În parteneriat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte etajate relativ scurt, acesta poate accelera mașina până la 100 km/h în 7.9 s și să-i imprime o viteză maximă de 210 km/h. Dar asta nu este decât o parte a tabloului! Deși siglele OPC nu au fost folosite, inginerii acestei divizii și-au băgat și ei coada la dezvoltarea lui Adam S, în special în ceea ce privește direcția, frânele și trenul de rulare. Adică, cam tot ce contează la o mașină sport. Totodată, nici aspectul nu a fost lăsat de izbeliște, așa că noua versiune propune câteva elemente noi de design: o buză sub spoilerul față, protecții ale pragurilor laterale, un spoiler spate ușor reconfigurat și cu o țeavă de eșapament îndrăzneață, precum și un eleron destul de proeminent amplasat pe acoperiș.

 

Opel Adam cabrio – primele imagini spion

La condus, vivacitatea noului grup motopropulsor se simte chiar și atunci când se rulează normal. Orice apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, chiar dacă turația nu este la cote prea înalte, are o influență rapidă și consistentă asupra vitezometrului. Dar surpriza cu adevărat plăcută nu vine de aici, ci din faptul că Adam S se simte, în mare parte, ca o mașină sport. Este agil, ferm pe traiectorie, controlabil și are un feedback bun. De asemenea, direcția e bine dozată, iar în scaunele față Recaro asigură o poziție la volan destul de joasă și o bună susținere laterală. Pe de altă parte, după ce descoperi calitățile dinamice ale trenului de rulare, parcă ai mai dori un plus de putere pentru ca Adam S să devină un sportiv cu adevărat autentic.

 

Opel Adam Rocks, pregatit de drumetii

Amortizoarele, deși clar mai dure decât la celelalte versiuni, nu se transformă într-o problemă de confort, și nici consumul de combustibil nu este de speriat. Cei 5,9 l/100 km nu sunt drastic depășiți în viața de zi cu zi, iar sistemul stop/start al motorului se dovedește foarte util în traficul urban. În rest, Adam S propune aceeași gamă vastă de sisteme de confort și asistență regăsită la celelalte versiuni.

 

La final, nu pot să spun decât că Opel Adam S este o mașină entuziasmantă nu doar prin aspect, ci și prin comportamentul dinamic. Cred și că oficialii Opel nu ar fi greșit cu nimic dacă ar fi avut curajul să o includă în grupul restrâns al gamei OPC.

ams 7/2015

opel adam date tehnice

Tag-uri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE