Noutăți Test-drive Teste

Test: Mercedes E250 CDI 4Matic

Mercedes E250 CDI 4Matic pare a fi versiunea ideală pentru a satisface cerințele oricărui cumpărător de E-Class.

Mercedes E250 CDI 4Matic
Mercedes E250 CDI 4Matic

Deși este, în principiu, doar un facelift, noul E-Class include mai multă tehnologie și mai multe schimbări de ordin stilistic decât ne-am fi așteptat. Din acest motiv E-Class a pregătit intrarea în scenă a noului S. Și, cu toate că nu se ridică deocamdată la nivelul de echipare al noii limuzine germane, pentru restilizarea lui E-Class nu s-a făcut nicio economie. Pur și simplu, germanii au încercat să diferențieze mai bine cele două modele și astfel, în timp ce S-Class este și va rămâne în principal un vârf al siguranței și mai ales al confortului, E-ului îi revine sarcina de a fi un model charismatic, dar cu un puternic accent pus pe pragmatism. Este un automobil care poate fi și taxi, dar și mașină de companie pentru executivii de succes.

Mercedes S65 AMG intră în producție

Puține modele din lume se pot lăuda cu o astfel de versatilitate, iar în opinia mea, în asta constă marele atu al E-ului. Fără a mai pune la socoteală că, în diverse declinări, poate fi și un model extrem de sportiv sau de practic (T-Modell), acoperind astfel întreaga paletă de cerințe. Dar cu cât oferta este mai variată cu atât mai dificil este să găsești echilibrul perfect. Pentru un prim test în România, noi am preferat acest Mercedes E250 CDI 4Matic. O alegere cred eu firească pentru țara noastră atât din punctul de vedere al drumurilor, cât și al condițiilor climatice și al diferențelor de nivel.

Estetic vorbind, noul Mercedes E250 CDI 4Matic este mult mai reușit decât precedentul, parcă mult prea conservator. Și, cu toate că acest E renunță la bosajele puternice ale aripilor laterale spate, lansate cu mare fanfară acum 4 ani, cele mai importante modificări au fost aduse calandrului față, unde farurile, deși respectă ca design tema farurilor duble, au devenit unitare. Astfel, pentru prima dată de la modelul W124 care a ieșit din producție în 1995, E-Class revine la forma clasică a farului, aspectul cu „patru ochi“ fiind realizat prin inserarea luminilor de zi cu LED.

Motoarele cu șase cilindri în linie revin la Mercedes

Modelul din test a beneficiat de un tratament estetic suplimentar prin adăugarea pachetului sport AMG (2550 de euro) care include detalii estetice, jante AMG pe 19 țoli, suspensie sport (Direct Control) și volan AMG în trei spițe. Echiparea era Avantgarde, la care s-a adăugat trapa panoramică din sticlă, acționată electric (1770 de euro)

Marile schimbări sunt însă în domeniul tehnologiei, beneficiară fiind siguranța activă, cu scopul prevenirii coliziunilor. Pe modelul testat se regăseau, ca dotări opționale, pachetul de menținere a benzii de rulare (Lane Assist, 750 de euro), sistemul de asistență la parcare (730) și sistemul inteligent de iluminare full LED (1450) pentru faruri.

Noul Mercedes C-Class a fost dezvăluit

Motorul de 2,2 litri își pune treptat, dar viguros în valoare cei 204 CP. Desigur, un ajutor important îl are cutia automată care oferă pentru modul manual posibilitatea schimbării treptelor prin intermediul padelelor. Feelingul sportiv este așadar asigurat, mai ales că acest Mercedes E250 CDI 4Matic accelerează până la 100 km/h în 7.9 s și atinge o viteză maximă de 238 km/h. Interesant este că aceste performanțe sunt obținute cu puțină motorină, consumul mediu fiind de 5,7 l/100 km. Iar în privința siguranței în timpul rulării, o contribuție semnificativă o aduce sistemul 4Matic, care controlează tracțiunea și care împreună cu noul sistem de direcție servoelectrică determină o manevrabilitate mult mai ușoară și foarte plăcută a mașinii. Asta în condițiile în care confortul este deplin, cu excepția trecerilor peste denivelările cu care stilul AMG nu este compatibil.

Oricum, E-Class vizează un segment foarte important acum, cel al mașinii de companie, iar din punctul nostru de vedere, aceste companii pot sta liniștite – pachetul de siguranță veghează perma­nent la integritatea executivilor, iar confortul de la bord are darul de a-i relaxa pentru a da un randament mai bun!

Test publicat în ediția ams 07/2013

 



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE