Teste

Test: Mazda2 G90

Apelând la valorile-cheie ale mărcii, designul Kodo și tehnologiile moderne Skyactiv, noua Mazda2 face o figură extrem de frumoasă în clasa mică.

Apelând la valorile-cheie ale mărcii, designul Kodo și tehnologiile moderne Skyactiv, noua Mazda2 face o figură extrem de frumoasă în clasa mică. Doamnele sunt atrase de personalitatea complexă, iar domnii, de dinamica entuziasmantă.

mazda 2 date tehnice

Modelele Mazda par să fie cu un pas înaintea concurenței în ceea ce privește designul, iar mezina gamei nu face excepție. Cea de-a treia generație Mazda2 reușește să iasă în evidență prin aspectul îndrăzneț și elaborat într-un segment în care costurile de producție reduse nu lasă prea mult loc de joacă pentru imaginația designerilor. La prima privire, se remarcă trăsăturile sportive sugerate de cabina împinsă în spate, jocul de lumini și umbre al caroseriei care creează o anumită tensiune a designului, precum și luneta înclinată evident, apoi detaliile elegante și elaborate sunt cele care îți captivează privirea, ca în final gradul înalt de personalizare să completeze o personalitate cu adevărat unică în segmentul B. Chiar și o scurtă plimbare prin București confirmă faptul că modelul japonez nu poate trece neobservat, în pofida dimensiunilor sale destul de mici. Apoi, dacă ai curiozitatea să arunci o privire și la interior, verdictul este clar: Mazda2 îl are pe vino-ncoace!

Mazda 2 aa

Mazda 2 aaa

Trecând cu vederea faptul că modelul de test pare configurat de o domnișoară care iubește culorile vii și contrastele, habitaclul se dovedește a fi primitor. Filosofia de bază este de a îmbina simplitatea estetică cu tehnologia modernă pentru a obține o ergonomie cât mai bună. Noul sistem multimedia preluat de la clasele mai mari, cu un generos ecran tactil amplasat deasupra consolei centrale și butoane de comandă pe tunelul median, este foarte ușor de folosit și oferă o serie de funcții suplimentare prin intermediul aplicațiilor dedicate, iar opțional este disponibil chiar și un head-up display sub forma unui panou de sticlă amovibil situat în spatele volanului. Această soluție nu este una ce poate fi dată drept exemplu, dar reprezintă o dotare rar întâlnită în acest segment. În ciuda unor materiale ușor discutabile regăsite în locuri mai puțin vizibile, finisajele, în special plasticul lucios și imitația de fibră de carbon, lasă în general o impresie bună, chiar premium. În ceea ce privește spațiul, Mazda2 se înscrie cu brio în limitele segmentului, deși accesul și spațiul pentru locurile din spate par un pic afectate de design. Portbagajul, cu toate că are prag de încărcare ceva mai înalt, se dovedește a fi suficient de încăpător prin cei 280 de litri pe care îi pune la dispoziție. Cele două neajunsuri ale interiorului sunt vizibilitatea ușor restrictivă către dreapta și spate, precum și turometrul digital destul de greu de citit.

Fără să se alinieze la trendul downsizingului, inginerii de la Mazda reușesc să obțină cifre de consum și accelerații comparabile cu ale fruntașilor segmentului, apelând la un propulsor aspirat cu cilindreea de 1,5 litri și raport de compresie ridicat, de 14:1. În practică, deși cei 4,5 l/100 km din fișa tehnică nu sunt respectați, consumul real nu sare cu mai mult de un litru față de specificații, ceea ce reprezintă o valoare meritorie. Fără să sufere de lipsă de cuplu, motorul nu răspunde la fel de bine ca unul turbo în vecinătatea ralantiului, dar se spală de păcate în zona superioară de turație, unde se descurcă binișor și are un sunet incitant. De asemenea, și trenul de rulare a reprezentat o surpriză plăcută, fiind decent în ceea ce privește confortul, silențios și antrenant pe viraje. Surprinzător, deși toate comenzile necesită un minim de efort pentru a fi accesate, feedbackul mașinii este chiar elocvent atunci când ritmul de rulare crește.

Noua Mazda2 e conștientă de calitățile sale și afișează un preț de 13.490 de euro pentru motorizarea testată. Însă, dacă vrei să beneficiezi și de o bună parte din dotările moderne propuse, trebuie să te orientezi către versiunile de echipare superioare, cea din acest test, Hazumi, fiind cotată la 15.590 de euro, la care se mai adaugă și costul vopselei metalizate. Totuși, există și o veste bună, prețul de bază corespunzător versiunii de 75 CP este de 10.990 euro. Deci, frumusețea naturală a Mazdei2, fără „machiajul“ dotărilor suplimentare, nu este chiar inaccesibil de scumpă.

 

ams 8/2015

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

Tag-uri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE