Test-drive Teste

Test: Hyundai i20 1.1 CRDi

_RBC1667

Odată cu faceliftul, Hyundai i20 s-a prezentat în fața publicului cu un motor diesel nou, de 1,1 litri. La ce consum afișează, mersul cu mijloacele de transport în comun ar putea părea o alternativă scumpă.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Repetând oarecum isprava japonezilor de acum câteva decenii, producătorii coreeni par că sunt acum pe cel mai înalt val al industriei auto. Ușor, ușor, cu răbdare, tenacitate și ambiție, au reușit să urce de la nivelul de pretendenți până cel de la care pot discuta de la egal la egal cu mai toată lumea. Procesul nu a fost deloc simplu și a implicat o mobilizare pe toate planurile, precum și o aplecare mai atentă asupra dorințelor clienților. Iar clienții au zis că vor mașini germane și tehnică modernă. Așa că Hyundai, în loc să declanșeze o migrație în masă a coreenilor în Germania, a ales calea mai simplă și mult mai logică de a deschide acolo un Centru de cercetare și dezvoltare. Deși producția nu se desfășoară în Germania, aici au luat naștere modele dezvoltate de la zero, ce respectă naționalitatea prin comportament, și s-a creionat noua imagine a mărcii, cu forme fluide, linii îndrăznețe și detalii de design moderne. Cum efectul asupra publicului s-a dovedit a fi pozitiv, întreaga gamă Hyundai a îmbrăcat în scurt timp noua uniformă. Micul i20 s-a conformat anul trecut și, pentru că nu își propune să fure ochii clienților fără să propună și ceva de substanță, a venit cu un motor diesel nou, de 1,1 litri.

Noul motor diesel se achită cu succes de sarcini și are un consum mai mult decât rezonabil.
Noul motor diesel se achită cu succes de sarcini și are un consum mai mult decât rezonabil.

Cei 75 CP la 4000 rpm te duc cu gândul mai mult la deplasare decât la un caracter sprinten, însă cuplul motor de 180 Nm disponibil de la 1750 rpm reprezintă un argument serios în favoarea sa.  Deși unii ar putea spune că propulsorului îi lipsește un cilindru, având doar trei, în habitaclu situația nu este deloc gravă. Atât timp cât acul turometrului e ținut între 1500 și 2700 rpm, lucrurile sunt cât se poate de normale, vibrațiile și zgomotul nefiind deloc deranjante, în schimb, aproape de ralanti, motorul protestează cu un glas gutural, chiar dacă are suficientă putere, iar aproape de zona roșie, începe să ridice tonul. Ambreiajul moale și timoneria convenabilă a cutiei de viteze înlesnesc exploatarea propulsorului în aglomerările urbane, iar greutatea mică te pune de multe ori în postura de a lăsa în urmă plutonul la plecările de la semafor. Evident, iuțeala aceasta nu ține prea mult, în cazul deplasărilor pe autostradă limitele de putere apărând timpuriu, în opoziție cu viteza maximă de 160 km/h. După cifre, nici accelerația până la 100 km/h în 15.7 secunde nu este un motiv de laudă, dar, așa cum v-am zis, în primii metri, i20 e agil. În schimb, consumul mediu de combustibil declarat, de doar 3,8 l/100 km, reprezintă o mare ușurare pentru bugetul personal. În practică, nici în aglomerațiile cele mai crâncene, nu prea ai cum să depășești 6,5 l/100 km, ceea ce iarăși e un lucru pozitiv. Mai mult, la drum lung, poți obține cifre de consum atât de bune, încât nici pescarii nu știu dacă sunt dispuși să te creadă.

Test comparativ: Ford Fiesta, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Seat Ibiza

Trenul de rulare păstrează destul de echilibrată balanța între confort și dinamică, fără să devină mai gălăgios decât este cazul pe denivelări. Totuși, confortul primează, iar acest lucru e evident inclusiv în asistarea direcției, care nu va primi critici din partea doamnelor. Deși, pe viraje, ruliul este vizibil, dacă acela de la volan știe ce face, mașina e sigură și nu se abate de la traiectorie. În plus, sistemul de control al tracțiunii și ESP-ul sunt oferite standard.

Faceliftul nu a adus doar un design mai atractiv, ci și un interior ceva mai bine finisat și dotat corespunzător.
Faceliftul lui Hyundai i20 nu a adus doar un design mai atractiv, ci și un interior ceva mai bine finisat și dotat corespunzător.

Dacă tot veni vorba despre dotări, trebuie să vă spun că aici nu îi înțeleg deloc pe cei de la Hyundai. În principiu, mașina are cam tot ce îi trebuie, de la șase airbaguri, aer condițional manual, computer de bord și până la radio-CD cu intrări AUX și USB, dar nu s-au mai găsit bani pentru închidere cu telecomandă (deși există închidere centralizată) și nici boxe spate. Totuși, nu cred că ar trebui să ne facem o părere greșită doar după aceste scăpări, pentru că i20 este cât se poate de onest și are multe de oferit. Iar cu prețul promoțional de 11.449 euro și garanția transmisibilă și de 5 ani, pare o afacere bună.

ams 5/2013

Hyundai Motorsport desfăşoară noi teste pentru i20 WRC

 

 



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE