Test-drive Teste

Test: Honda CR-V 2.2D Executive

1

Cu un design mai cuminte și dimensiuni în creștere, Honda CR-V își intră pe deplin în rolul de mașină de familie bună pe orice drum și pe orice tip de vreme.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș

 

Prezentată în primăvara anului 2012, la Geneva, versiunea europeană a lui CR-V are un look surprinzător de diferit comparativ cu ceea ce suntem noi, europenii, obișnuiți. Designul exterior și dimensiunile sunt mai degrabă pe gustul americanilor, dar asta este ușor de explicat, pentru că principala piață pentru SUV-ul japonez se află peste Ocean.

Numele CR-V este dus mai departe de un model bine echilibrat și perfect adaptat nevoilor unei familii moderne. Totul e gândit și construit pentru a asigura un confort deplin, dar asta înseamnă și că unele calități dinamice au fost sacrificate.
Numele CR-V este dus mai departe de un model bine echilibrat și perfect adaptat nevoilor unei familii moderne. Totul e gândit și construit pentru a asigura un confort deplin, dar asta înseamnă și că unele calități dinamice au fost sacrificate.

Nu putem spune totuși că Honda CR-V ar fi neatrăgătoare, ci doar „altfel“ față de oferta celorlalți constructori. Dincolo de acest aspect, faptul că mașina a crescut simțitor în toate direcțiile are un impact pozitiv asupra interiorului, care a devenit sensibil mai spațios și mai luminos decât în cazul generației precedente. Odată urcat la bord, e ușor de constatat că noul CR-V are o serie de atuuri în lupta pentru inimile și mințile familiștilor. Podeaua este plată, idee bună, păstrată de la modelele anterioare, tunelul median ce ascunde transmisia, atât de întâlnit la competitori, aici lipsește, arborele cardanic fiind plasat sub podea. Astfel, pe banchetă pot lua loc fără probleme trei pasageri adulți. Mai mult, variabilitatea interiorului se situează la cote înalte. Șezutul banchetei fracționabile se ridică și spătarul se pliază dintr-o singură mișcare, prin acționarea unei singure manete. Odată rabatată bancheta, se creează o suprafață de încărcare plană, pe gustul celor care trebuie să care obiecte voluminoase.

Test comparativ: Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander

În habitaclu se găsesc numeroase spații de depozitare de diferite dimensiuni, precum și mai multe prize de 220 V, ideale pentru a alimenta lăzi frigorifice sau orice alte obiecte necesare la drum lung și care necesită o sursă de curent. Materialele folosite pentru finisarea habitaclului sunt de calitate bună, plasticele fiind în general plăcute la atingere, iar bordul este „îmbrăcat“ într-un plastic moale. Despre îmbinări nici nu are rost să vorbim, pentru că în discuție este o Honda, iar japonezii se mândresc pe bună dreptate cu calitatea de fabricație. Am apreciat totodată și vizibilitatea bună în toate direcțiile, fapt la care contribuie și poziția înaltă la volan. Toți pasagerii, dar mai ales copiii aflați pe banchetă, se vor bucura de acoperișul panoramic din două segmente oferit standard pentru versiunea de top, Executive, ce are un preț de 39.915 euro.

Ergonomic, cu echipare high-tech, combină caracteristicile de MPV cu cele de SUV. Foarte practic!
Ergonomic, cu echipare high-tech, combină caracteristicile de MPV cu cele de SUV. Foarte practic!

Dacă luăm în considerare tot ce am scris mai sus, devine evident că nici comportamentul rutier nu putea fi altfel decât unul ce pune accent pe confortul absolut. Antifonarea mașinii este impecabilă, singurele momente în care liniștea de la interior e perturbată fiind cele în care motorul diesel lucrează în sarcină maximă. Suspensiile sunt în măsură să absoarbă aproape orice denivelări sau gropi și funcționează silențios, însă ruliul pe viraje este sesizabil. Din păcate, și direcția se înscrie în aceeași logică a confortului suprem, fiind mult prea ușoară, deși mai degrabă precisă. Cutia de viteze automată cu șase trepte schimbă lin și relativ rapid, dar, în ziua de astăzi, când viitorul aparține cutiilor cu mai multe ambreiaje, aceste calități nu mai au darul de a impresiona. Există și padele amplasate în spatele volanului, pentru momentele în care vă doriți să parcurgeți mai rapid un traseu și nu aveți răbdare să așteptați cutia să reacționeze la apăsarea pedalei de accelerație. Consumul de carburant pe parcursul testului s-a situat în jurul valorii de 11 litri în regim urban și a coborât până la 7,6 l/100 km în afara orașului, destul de departe de cifrele optimiste anunțate de constructor, dar în linie cu ceea ce am întâlnit și la concurenții direcți. Prin apăsarea butonului Eco aflat în stânga volanului, climatizarea intră într-un mod ce permite reducerea consumului de carburant, iar răspunsul la pedala de accelerație e mai lin, scopul urmărit fiind același.

Pe bancheta care se rabatează cu ușurință se stă extrem de bine, indiferent de înălțime.
Pe bancheta care se rabatează cu ușurință se stă extrem de bine, indiferent de înălțime.

Prețul de bază al Hondei CR-V este competitiv, 29.499 de euro pentru motorizarea pe benzină de 2,0 l, 155 CP și tracțiune integrală, urcând până la aproape 40.000, în cazul motorizării diesel testată cu echipare de vârf, ce include sistem de navigație, cutie automată cu șase trepte, tapițerie din piele și acoperiș panoramic.

ams 01/2013



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE