Teste

Test: Ford Transit & Transit Custom

Ford Transit01

Ford și-a supus recent gama de vehicule utilitare la o cură puternică de optimizare tehnologică, așa că am dat o fugă până la Munchen pentru a testa noile Transit și Transit Custom, două modele care ne-au convins că merită să ocupe prima poziție în clasamentul european al vehiculelor comerciale de dimensiune medie.

Ford Transit67

Cu o cotă de piață de 12,6% și, pentru prima dată în cei 18 ani de existență a diviziei de vehicule utilitare, Ford a devenit în 2015 cel mai popular brand de vehicule comerciale pe piața europeană, detronând Volkswagen, o reușită cu atât mai fericită cu cât marca și jubileul de 50 de ani de Transit! În 2016, vânzările Ford CV (Commercial Vehicle) au crescut cu 19% comparativ cu 2015, iar Ranger a devenit cel mai bine vândut pick-up pe piața europeană.

Dar, Ford nu s-a culcat pe laurii victoriei și plusează cu noi echipamente care să mențină gama Transit în fruntea clasamentului. În primul rând l-a dotat cu un nou motor diesel de 2 litri BlueTec, proiectat de la bun început să echipeze atât versiunile CV, cât și autoturismele Ford. Acesta înlocuiește vechiul 2.2 TDCi, este oferit în trei versiuni de putere (105 CP, 130 CP și 170 CP), respectă normele Euro 6.1, este cu 13% mai economic și asigură reprize cu 35% mai rapide.

O altă noutate este sistemul Side Wind Stabilisation. Patent Ford, SWS aplică selectiv forțe de frânare pe roțile de pe o parte atunci când pe partea opusă trece un TIR, cu rolul de a contracara efectele vântului lateral.

Ford Transit41

În testul la drum, fiecare dintre cele trei versiuni de putere a demonstrat că are suficiente resurse pentru a gestiona chiar și o dubă lungă de cinci metri, cu încărcătura aferentă, fără semne de nădușeală… Desigur, cei 170 CP ai versiunii de vârf se „mișcă” mult mai dezinvolt decât cei 105 CP ai versiunii de bază, dar, cea din urmă, are scop economia în exploatare și nu satisfacția unui șofer amator de liniuțe.

Ford Transit10

Am testat cele două versiuni Transit și Transit Custom în variantele dotate cu transmisie manuală cu 6 trepte. Către sfârșitul anului este programată apariția unei cutii automate cu 6 trepte, preluată de la versiunile Ford CV de peste ocean. Noua cutie automată detectează nivelul de încărcare din benă și schimbă treptele în raport cu masa crescută a mașinii. De asemenea, de-a lungul timpului, cutia „învață” stilul de condus al șoferului și adaptează schimbarea treptelor după nevoile acestuia.

La interior am apreciat pozitiv feeling-ul oferit de comenzi, foarte asemănător cu cel dintr-un autoturism, sistemele de navigație (dotare opțională) și climatizare (de regulă subdimensionate raportate la volumul interior al unei dube). În schimb, unele materiale sunt cam prea dure, iar spătarul banchetei față nu se poate regla.

Gabi Gogiu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE