Test-drive Teste

TEST: Ford Focus RS – Revoluția albastră

Ford-ul Focus RS este foarte interesant. Nu e la fel de spectaculos ca o Honda Civic Type R, dar este o apariție mult mai sportivă și cu mai mulți steroizi decât un Mercedes A 45 AMG. Nu are aroganță în exces, dar îți dă senzația de sportiv dus la sală. Nu are reputația impecabilă a unui VW GTI, dar nici nu ai argumente pentru care un Golf R sau un Audi RS3 sunt peste un Focus RS. Cumva, Ford a reușit să se țină departe de tot felul de trenduri negative (fie ele și nefondate) care au otrăvit aproape toate mărcile. VW era marele impunător al calității în rândul mărcilor de volum, însă știm cu ce se confruntă acum, așa că nu pot decât să mă înclin în fata reușitei sale de a rămâne cu capul sus. O compactă cu 350 CP, tracțiune integrală, cutie manuală, cinci uși și un design strecurat foarte iscusit între cuminte și excesiv este un mare pas pe care Ford a decis să îl facă, și i-a reușit din plin.

Funcția Drift din cele patru disponibile este o găselniță de nota 10 pentru genul de clienți dispuși să dea peste 40.000 de euro ca să se facă remarcați într-un trafic lent. În scurta sesiune de drift aproape am reușit s-o țin de-a latul din prima încercare. Trebuie să fii destul de împiedicat ca să nu reușești să pui RS-ul puțin de-a latul dacă îți propui asta. Pe turele de circuit pe care le-am făcut, am avut însă cea mai mare plăcere. M-am bucurat de performanțele mașinii fără să-mi fie frică de nimic. Nu aș vrea să exagerez, dar, dacă nu ești mult peste media șoferilor, poți să ai și Lamborghini că nu scapi de un Focus RS în trafic. La un moment dat, am zis să văd cât prinde. Știți, precum copii care întreabă: „Cât bagă, nene?“ Ei bine „am băgat“ 265 km/h într-un fel de viraj foarte larg.

No drama! Am atins viteza, era ca și cum aș fi fost în orice Ford Focus, doar că mergeam foarte repede. Nu m-a zdruncinat suspensia nici pe drumul vălurit, nici pe cel de țară, nici chiar pe vibratoarele de pe circuit. Compromisul între sportiv și confortabil este un punct forte. Consumul de benzină este irelevant în regim de distracție (adică, imens), iar la mers normal, am fost undeva la 7,5 l/100 km în afara localității. Da, știu, mașina are o grămadă de dotări, setări, frâne de îți ies ochii din cap, însă cel mai important este dacă te vezi mulțumit și împlinit la volanul ei.

Toate ca toate, dar a venit momentul să testăm launch controlul. Vai de capul nostru! Atât am vrut să zic. Trecem mai departe, ca să nu ne rupem gâtul. Poate singurul capitol la care eu am găsit ceva care nu a mers perfect a fost schimbarea vitezelor. Am agățat de vreo două ori, dar nu bag mâna în foc că nu a fost vina mea. Totuși, într-un Golf R sau un León Cupra asta nu mi s-ar fi întâmplat. Da, știu, nu m-am putut abține. Trebuia să spun ceva să echilibrez forțele pentru că altfel am doar cuvinte de laudă pentru Fordul RS. Nu sunt multe de zis pentru cineva interesat de acest model. Există o singură soluție: testul. Se pare că cererea este foarte mare, așa că s-ar putea să nu fie foarte ușor de obținut dar, o spun din suflet, merită testată. Banii îi merită, cu siguranță, întrebarea de o mie de puncte e alta. Ce culoare să fie?

Plusuri: Dinamica neutră în viraje, resursele mari de putere, valoarea reziduală mare

Minusuri: Calitatea materialelor în interior, poziția înaltă la volan




PUBLICITATE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

PUBLICITATE