Teste

Test: Fiat 500

Fiat 500

La 8 ani distanță de momentul lansării, Fiat 500 are parte de un facelift cu destul de puține modificări pentru a-și continua cariera de succes. 

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Fiat

Fiat 500

În ziua de azi, dacă o mașină stă pe piață mai mult de 7 ani este considerată fie un succes deosebit, fie un eșec răsunător și nu va mai exista o nouă generație. Ei bine, în cazul lui Fiat 500 vorbim de un adevărat record în contextul actual al industriei auto. Astfel, la 8 ani de la momentul în care a fost lansat oficial – iulie 2007, mai exact –, micul 500 a avut parte de primul său facelift. Da, și noi ne-am fi așteptat să vorbim deja de un succesor complet nou, însă rețeta pusă la punct acum aproape un deceniu funcționează atât de bine, încât italienii au decis să-i aducă doar o serie de îmbunătățiri. Explicația lor – dacă funcționează, de ce să schimbi complet modelul? Dacă ne uităm la vânzări și la cota de piață din segmentul său – clasa mini, care în 2014 s-a ridicat la 15,6% –, tindem să le dăm dreptate. Lumea încă este îndrăgostită de mica mașină italiană. Șarmul său a rămas aproape intact de la momentul lansării, ceea ce reprezintă un mare compliment pentru designerii mașinii.

Rețeta lui Fiat 500 avea însă nevoie și de unele rafinări. La partea frontală a fost adoptată o nouă grilă, iar farurile au o formă diferită, „încruntată“. Împreună, dau impresia unui zâmbet răutăcios care prinde foarte bine mașina de doar 3,57 m. În plus, farurile de ceață încorporează lumini de zi cu leduri. La partea din spate se remarcă ușor stopurile schimbate, care formează un contur în jurul unei părți metalice de caroserie. Fiat 500 era recunoscut pentru posibilitățile sale de personalizare, iar la acest capitol s-a muncit serios. Acum există posibilitatea de a comanda mașina vopsită în două culori și o gamă de jante de aliaj cu design schimbat pe dimensiuni de 15 și 16 inchi.

Alte modificări importante s-au făcut la interior, care poate fi personalizat inclusiv prin alegerea uneia dintre cele nouă combinații de culori. Există un nou sistem de infotainment, Uconnect live, cu acces la internet, care se poate sincroniza cu telefonul mobil. Astfel, pasagerii beneficiază de o serie de aplicații precum cea de navigație, TomTom, Deezer, pentru streaming de muzică, și de o mulțime de posturi radio. Din păcate, pentru a le folosi ai nevoie de o conexiune bună la internet, care însă se găsește mai greu în afara marilor orașe, lucru pe care l-am și remarcat imediat ce am ieșit din Torino, unde s-a desfășurat testul. Deși Fiat se laudă cu noile aplicații și cu această conectivitate, în practică utilizarea aplicațiilor cu streaming de muzică și de radio s-a dovedit a fi frustrantă. În plus, aplicația TomTom dă rateuri și uneori te pune să o iei pe o ruta greșită într-o intersecție aglomerată sau într-un rond cu prea multe ieșiri.

Motoarele sunt un alt capitol la care s-a lucrat. A fost îmbunătățită eficiența lor și toate îndeplinesc standardul Euro 6. Am condus două motorizări pe benzină, cea de 0,9 l și 85 CP și baza gamei, 1.2 cu 69 CP. Dintre ele, noi o recomandăm pe cea mai puternică, în special datorită cuplului de 145 Nm, mult mai prezent chiar și la turații scăzute. Pe un traseu ce a inclus drumuri de munte și aglomeratul Torino, noi am obținut o medie de doar 6,0 l/100 km. Motorizarea de 1,2 l se poate comanda, cel puțin pe piața italiană deocamdată, împreună cu o instalație GPL, soluție care asigură costuri de exploatare extrem de mici dat fiind prețul mult mai mic al carburantului de acest tip. Micul motor aspirat trebuie turat energic pentru a obține un ritm alert de deplasare, lucru nu tocmai ușor de făcut, întrucât urcarea în ture este lentă. În ceea ce privește direcția și trenul de rulare, nu am sesizat niciun fel de diferențe față de modelul de dinainte de facelift. Suspensiile sunt în continuare la fel de confortabile, ruliul pe viraje, sesizabil, iar direcția, lipsită aproape complet de feedback. Cu alte cuvinte, cei care aleg un Fiat 500 cu siguranță nu o vor face pentru calitățile sale dinamice incontestabile, ci pentru posibilitatea de a conduce una dintre cele mai atractive mașini de pe piață, care vine la pachet cu mii de posibilități de personalizare.

Fiat 500

Tag-uri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE