Teste

Test: Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi

Dacia a decis că vânzările lui Lodgy au nevoie de un impuls, așa că a mărit gama cu o versiune de echipare, Stepway.
Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Gabi Gogiu

dacia Stepway 6

Dacia Lodgy pare să aibă, pe hârtie, toate ingredientele pentru a fi un succes. Se laudă cu spațiu mai mult decât suficient pentru un monovolum, oferă până la șapte locuri, iar prețurile sunt clar mai mici decât ale concurenței. Se pare însă că aceste ingrediente nu sunt suficiente pentru o rețetă completă, având în vedere vânzările insuficiente, lucru remarcat de însuși Carlos Ghosn, CEO al alianței Renault-Nissan. Așa că s-a luat decizia de a folosi o idee bună aplicată cu succes în cazul lui Sandero, și anume extinderea gamei cu o versiune Stepway. În fapt, noua variantă de echipare aduce un plus important la nivel stilistic, ușor de remarcat din exterior, și materiale mai bune în habitaclu. Vorbim aici de o tapițerie specială, volan îmbrăcat în piele, panouri de uși și planșă de bord Carbon Fonce și consola centrală neagră. Rezultatul final al acestui upgrade stilistic poate fi apreciat ca reușit, iar tapițeria pare a fi rezistentă la uzură în timp.
Gama de motorizări pentru Stepway este similară cu a restului variantelor de echipare. Astfel, clienții pot alege între două motoare pe benzină – 1.2 TCe de 125 CP și 1.6 de 82 CP – și un diesel în două trepte de putere (90 și 107 CP).

dacia Stepway a

Noi am testat versiunea diesel cu 107 CP, care îmbină în mod fericit performanțe decente pentru un monovolum și un consum economic de carburant. De altfel, pentru o mașină de familie care parcurge distanțe lungi în fiecare an, acest diesel are toate ingredientele pentru a deveni alegerea optimă. În plus, vine cu o cutie manuală cu șase trepte, restul variantelor de motorizare, inclusiv dieselul cu 90 CP, fiind cuplate la cutii de viteze cu cinci rapoarte. La viteze de croazieră pe autostradă, al șaselea raport este aproape obligatoriu pentru a reduce consumul de carburant. În timpul testului, Dacia Lodgy Stepway a consumat 8,5 l/100 km în oraș și 6,5 în afara orașului. Altfel, cutia de manuală cu șase trepte are o timonerie destul de bună și o etajare optimă. Direcția este lipsită de feedback, din păcate, iar ruliul mașinii e sesizabil pe viraje, ținuta de drum punând pe primul plan confortul. Aici se poate identifica și unul dintre cele mai importante puncte forte ale mașinii. Cei până la șapte pasageri au spațiu suficient și nu resimt denivelările de pe drum, chiar dacă jantele sunt acum de 16 inchi.

dacia Stepway 7

Poziția la volan înaltă asigură o vizibilitate bună de jur împrejur, lucru la care contribuie și suprafețele vitrate mari. Modularitatea interiorului se situează la un nivel optim. Scaunele de pe rândul trei pot fi scoase, iar bancheta de pe rândul doi se poate rabata fracționat sau chiar plia și ridica, pentru a crea o suprafață de încărcare extrem de mare.

Dotările standard ale lui Stepway sunt relativ generoase. Pe lângă aer condiționat, ABS, ESP, ASR, radio-CD cu mp3, jante din aliaj, scaun șofer și volan reglabile, geamuri față și spate electrice, se mai pot adăuga doar câte va opționale. Unul dintre ele, sistemul Media Nav, îl recomandăm cu căldură. Pentru doar 300 de euro primiți un sistem de infotainment cu touchscreen care se mișcă rapid, are meniuri ușor de înțeles și o grafică bună. La fel, recomandăm și senzorii de parcare spate (oferiți opțional, contra unei sume de 200 de euro), pentru că Lodgy este totuși o mașină destul mare.

dacia Stepway aaa

Prețul de bază al versiunii testate – Stepway 1.5 dCi 107 CP – se ridică la 15.200 de euro. Este cea mai mică sumă cu care poate fi achiziționată o mașină nouă cu șapte locuri, iar pentru câteva sute de euro în plus, lista de dotări poate fi completată cu două sisteme foarte utile.
ams 8/2015

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE