Teste

Test Citroën C5 Aircross – Confort și bucurie

Când credeam că nimeni nu mai poate aduce nimic nou printre SUV-uri, noul C5 Aircross de la Citroën reinventează confortul într-o formă șic și accesibilă.

Nimic nu face piața de SUV-uri mai interesantă decât aviditatea cu care publicul așteaptă aceste modele, ca niște marinari naufragiați pe o insulă care primesc un vapor cu provizii. Așa că indiferent care sunt intențiile celor de la Citroën cu noul C5 Aircross, intrarea lor pe această piață trebuie aplaudată. 

Să nu ne lăsăm totuși luați de val.  În comunicatele care au însoțit noul C5 Aircross, Citroën făcea câteva trimiteri la modelele legendare și mereu revoluționare, care însă au dus în cele din urmă la falimentul companiei și preluarea ei de către Peugeot în 1974.

Însă, în ultimii ani, cu mașini precum DS3 (născut ca un Citroën) și C4 Cactus, producătorul francez a reintrodus designul interesant și inovațiile − și nu vorbim despre concepte depășite și mult prea complexe precum suspensia oleopneumatică.

Trendul este continuat și de noul C5 Aircross, care introduce o inovație interesantă la configurația standard a segmentului cu suspensie față MacPherson și semiindependentă cu element torsional pe spate: amortizoarele cu tampoane hidraulice la capătul cursei. Acestea reduc progresiv mișcarea la extremități și permit utilizarea unor suspensii mai moi pe partea centrală a cursei.

Design puternic, dar liniștitor

Noul SUV compact cu cinci locuri de la Citroën combină toate elemente de design recente ale mărcii, precum capota teșită în părți, prizele de aer laterale înconjurate de inserții contrastante sau protecțiile flexibile de la baza portierelor.

 

Interiorul este chiar mai impresionant la prima vedere, având o planșă de bord cu forme voluptoase, acoperită cu materiale care arată bine. Nu toate finisajele sunt impecabile, însă imperfecțiunile sunt iertate imediat ce descoperi confortul incredibil al scaunelor, care pe deasupra, au și un design șic, diferit de oricare altele din industria auto. Habitaclul este și foarte spațios și abundă în spații de depozitare generoase, precum buzunarele ușilor care pot înghiți și sticle de 1,5 litri, dar și compartimentul din tunelul median, accesibil prin cotieră.

C5 Aircross obține o bilă albă și pentru sistemul multimedia, care oferă funcții complete de mirroring pentru telefoanele mobile și are o interfață intuitivă, acționabilă prin touchscreen. Instrumentarul de bord digital i-Cockpit are o grafică plăcută și poate fi personalizat să afișeze informațiile necesare după bunul plac al șoferului.

Revenind la spațiu, și portbagajul este destul de mare, volumul de 580 de litri putând fi extins până la 720 de litri prin culisarea banchetei, restricționând însă locul pentru picioarele pasagerilor care de altfel este generos în poziție normală.

Diesel generos, care ține cu casa

Modelul testat dispunea de motorizarea diesel de top, de 180 CP. Această putere este dezvoltată de o unitate de 2,0 litri, cuplată la o transmisie automată cu 8 rapoarte de origine Aisin. Grupul motopropulsor are o funcționare echilibrată, cutia trecând lin prin trepte, iar motorul impresionând prin curba de cuplu generoasă, cu un maxim de 400 Nm.   

Deși este capabil să atingă 100 km/h în 8,6 secunde, C5 Aircross nu are niciun fel de porniri sportive. În schimb, SUV-ul francez face orice drum să pară abia asfaltat, iar direcția este supraasistată la viteze mici, făcând mașina manevrabilă și ușor de parcat. Jantele de 19 inchi nu pot ierta însă toate denivelările scurte, însă suspensia continuă să impresioneze prin funcționarea silențioasă. Antifonarea te face să te simți izolat de mediul gălăgios al orașului, iar motorul diesel devine vocal doar la accelerațiile puternice.

Suspensia confortabilă îl face plăcut și în off-road, pe drumurile neasfaltate, unde lipsa sistemului de tracțiune integrală nu se face simțită. Iar pentru suprafețe alunecoase este oferit sistemul Grip Control, care deși nu compensează un sistem 4×4, oferă o alternativă mai accesibilă mai ușoară. Așa cum C5 Aircross oferă un altfel de confort printre SUV-uri.

 

Date tehnice:

Caroserie

SUV cu 5 uși și 5 locuri. L × l × h: 4500 × 1840 × 1654 mm. Ampatament: 2730 mm. Masă la gol: 1615 kg. Volum portbagaj: 580–1630 l. Volum rezervor: 53 l 

Tren de rulare

Suspensie față independentă, față tip MacPherson, spate semiindependentă cu element torsional, amortizoare hidraulice, arcuri elicoidale. Direcție asistată electromecanic. Sistem de frânare servoasistat, cu discuri ventilate față și discuri spate. Pneuri față/spate: 205/55 R19

Transmisie

Cutie automată cu 8 trepte, tracțiune față

Motor

L4, diesel, turbo, 4 su­pape pe cilindru. Cilindree: 1997 cmc. Putere maximă: 130 kW (177 CP)/3750 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm/2000 rpm

Performanțe

0–100 km/h – 8,6 s

Viteză maximă – 211 km/h

Consum mediu (WLTP) – 6,0 l/100 km

Preț de bază

Citroën C5 Aircross 2.0 HDI – 33.700 euro

 

Text și foto: Alin-Alexandru Ionescu

Alina Neamtu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE