Test-drive Teste

Test: BMW X6 M50d

_RBC5700

BMW X6 M are acum un frate diesel, care se laudă că poate duce mai departe renumele de temut al celei mai puternice litere din alfabet, „M“.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș

 

Trei turbine, 381 CP și 740 Nm sunt datele care au darul de a te face să-ți dorești un X6 M50d, chiar dacă mașina în sine este o contradicție în termeni. Un SUV ce se vrea mașină sport e neobișnuit, ca să folosim un eufemism. Dar X6 nu e oricum un SUV ca oricare altul, asta e sigur. Să ne înțelegem, are suficiente calități să se descurce și în afara șoselelor, mulțumită în special sistemului de tracțiune integrală excelent, dar 99% din clienți nu se vor aventura vreodată nici măcar pe un drum de macadam, așa că o versiune sportivă are logica sa, oricât ar părea de ciudat la prima vedere.

Magia se petrece sub capotă. Cele trei turbine fac din dieselul de 3 litri un adevărat monstru.
Magia se petrece sub capotă. Cele trei turbine fac din dieselul de 3 litri un adevărat monstru.

Pentru BMW, adăugarea literei M unei versiuni diesel a oricărui model, indiferent de putere, a fost un act de mare curaj, având în vedere istoria și prestigiul ce se ascund în spatele acestei litere. Oamenii de marketing de la BMW spun, ori de câte ori au ocazia, că aceste M diesel sunt de fapt modele intermediare, situate între gama pentru muritorii de rând și adevăratele M-uri, nu alternative pe motorină la atotputernicele V8-uri pe benzină. Să-i credem pe cuvânt deocamdată și să ne concentrăm pe bestia albastră ce a poposit pentru o scurtă perioadă în garajul nostru.

Test comparativ: SUV-uri cu motoare diesel

O privire asupra fișei tehnice a mașinii relevă și alte cifre surprinzătoare: sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 5.3 secunde, iar consumul mediu anunțat este de doar 7,7 l/100 km. Despre performanțe, putem să spunem cu mâna pe inimă că sunt la fel de impresionante precum sugerează cifrele de pe hârtie. Propulsorul diesel de 3,0 l cu trei turbine te face rapid să uiți că masa sare de 2,2 tone la gol și accelerează mașina cu o ușurință incredibilă, ce îți dă impresia că poate spulbera totul în cale. Sunetul gutural al motorului te incită să apeși până la fund pedala de accelerație, iar acul vitezometrului trece rapid de valori precum 100, 130 sau 150 km/h.

Dacă nu ar fi emblema discretă de pe volan, un privitor neavizat  ar putea crede că aici avem un X6 oarecare.
Dacă nu ar fi emblema discretă de pe volan, un privitor neavizat ar putea crede că aici avem un X6 oarecare.

Și mai impresionant este modul în care cutia automată cu opt trepte transmite uriașul cuplu către roți. Totul se face cu ușurință, în deplin confort, indiferent cât de tare apeși pedala de accelerație. Dacă tot am amintit de sistemul de tracțiune integrală permanentă, trebuie să zicem că este atât de eficient, încât, până și cu ESP-ul decuplat, mașina poate fi cu greu convinsă să derapeze, însă chiar și atunci își regăsește rapid aderența. Masa vehiculului și lățimea cauciucurilor își spun și ele cuvântul, dar marele merit revine diferențialului central și celui spate, care permit transferul cuplului atât între punți, cât și între roțile punții posterioare. Deși poate nu contează pentru clienții unei astfel de mașini, ar trebui să amintim și de capitolul consum, deoarece cifrele anunțate de constructor s-au dovedit a fi mult prea optimiste. În regim extraurban, X6 M50d a consumat 11 l/100 km, iar în oraș, media s-a ridicat la 18 l.

Test comparativ: Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander

Prețul de 90.086 de euro pare foarte mare chiar și pentru un SUV de talia aceasta, însă prin comparație cu X6 M, care costă aproape 120.000 de euro, pare chiar rezonabil, cu atât mai mult cu cât competitori cu puteri similare sunt foarte greu de găsit.

 



Taguri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE