Teste

Test: Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Noul Audi Q7 a devenit mai ușor cu peste 300 kg și promite, prin urmare, o eficiență crescută și o dinamică mult superioară vechiului model. A venit momentul să aflăm dacă mașina se ridică la nivelul așteptărilor.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Audi

Prima generație a lui Q7, cel mai mare SUV din gama Audi, lasă loc unei noi generații care a schimbat complet filosofia. Inginerii Audi au recunoscut că direcția de dezvoltare adoptată cu primul Q7 trebuia complet schimbată, întrucât o ma­șină de peste 2,3 tone nu și-ar mai găsi locul în ziua de azi într-o lume obsedată de eficiență și reducerea maselor. Astfel, noul Q7, deși tot de peste 5 m lungime, are o masă la gol ce pleacă de la 1970 kg pentru motorul V6 pe benzină și de 1995 pentru cel diesel. Totodată, centrul de greutate al mașinii a fost coborât cu 50 mm. Pe lângă îmbunătățirile clare ce țin de modul în care a fost construit automobilul, imaginea a suferit de asemenea modificări substanțiale.

Audi Q7 d

Q7 a renunțat în bună parte la opulența care l-a caracterizat până acum, designul fiind mult mai inspirat, reușind chiar să ascundă faptul că mașina are totuși dimensiuni considerabile, în continuare mai mari decât ale competitorilor direcți. Dieta drastică la care a fost supus Q7 s-a tradus într-o creștere a eficienței motoarelor și o dinamică mult îmbunătățită.

Primul lucru pe care îl remarci odată ce pleci de pe loc este agilitatea automobilului, în complet dezacord cu dimensiunile exterioare. O explicație pentru această agilitate ține de faptul că noul Q7 este primul model din clasa sa care are direcție pe toate roțile. La viteză mică, sistemul face mașina mai ușor de parcat și manevrat în spații restrânse, iar la viteze mari, mai plăcută de condus pe drumuri virajate.

Din păcate, direcția a rămas lipsită de feedback, indiferent de setări. De altfel, șoferul poate alege între nu mai puțin de șapte moduri de rulare, care influențează schimbarea treptelor de viteză, tăria amortizoarelor, răspunsul motorului și nivelul de asistare al direcției. Pe lângă Dynamic, mai există Comfort, Allroad, Efficiency, Lift/Offroad, Individual și Auto. Teoretic, după cum sugerează și numele acestor moduri de funcționare a mașinii, Dynamic ar trebui să fie cel mai potrivit pentru a conduce rapid pe drumurile de munte din Elveția, unde a avut loc testul, însă direcția tot prea asistată rămâne. În rest, suspensiile pun în mod clar accentul pe confort, ba chiar se poate spune că cele pneumatice, cu care erau dotate mașinile de test, te asigură că vei „pluti“ peste orice denivelare. Nivelul de rafinament al motoarelor e acum la fel de bun ca în cazul unui model din clasa de lux, cum ar fi Audi A8.

Audi Q7

Motorul pe benzină V6 de 3,0 l abia dacă se face auzit chiar și la accelerații puternice, iar cutia cu opt trepte preluată de la ZF schimbă vitezele imperceptibil. Consumul de carburant ar trebui să cadă pe planul doi pentru oricare client care alege acest motor, noi obținând o medie de 12,5 l/100 km pe un traseu aproape exclusiv ext­raurban. Motorul diesel cu cilindree similară, dar care dezvoltă 272 CP, s-a dovedit a fi foarte plăcut și silențios la viteze de croazieră, însă se face simțit în habitaclu la accelerații puternice. Consumul mediu obținut a fost de 8,5 l/100 km pe un traseu similar, însă cuplul de 600 Nm își face simțită prezența în întregime încă de la turații mai mici de 2000 rpm.

În afară de aceste două motorizări, la scurt timp după lansarea din România vor fi oferite încă două variante de putere pentru dieselul de 3,0 l – 218 și 245 CP. Pentru adepții eficienței, din martie 2016 va exista și o variantă plug-in hybrid, denumită e-tron, cu autonomie de 56 km în modul complet electric. Sistemul său de propulsie va fi realizat dintr-un motor V6 TDI de 258 CP și unul electric de 94 kW. Pentru piețele asiatice va fi disponibilă o altă variantă e-tron, care însă va avea la bază motorul pe benzină 2.0 TFSI în patru cilindri.

Audi Q7

 

Spațiul interior este cel puțin la fel de generos ca în cazul fostei generații. Există în continuare și opțiunea de a avea șapte locuri, cu mențiunea că pe rândul trei nu pot lua loc persoane prea înalte. Altfel, în față și pe rândul doi de scaune, libertatea de mișcare atât la cap, cât și la picioare nu poate fi egalată de cea oferită de vreunul dintre rivalii direcți. Toate aceste atuuri legate de spațiu fac din Q7 o mașină de familie ideală pentru persoanele cu venituri peste medie, sau poate ar trebui să spunem mult peste medie, având în vedere prețurile de bază ce pleacă de la peste 65.000 de euro. Primiți însă pentru acești bani și un interior finisat perfect, cu materiale de cea mai bună calitate și cu o ergonomie a comenzilor de invidiat. Aspectul hi-tech este completat de un panou LCD pentru instrumentele de bord, un head-up display color și de un tocuhpad care recunoaște litere și diferite gesturi.

Noul SUV Audi se laudă și cu unul dintre cele mai importante pachete de sisteme de siguranță și asistență de pe piață. Există un asistent pentru parcare, capabil să facă parcări laterale, cu fața sau cu spatele, iar șoferul are posibilitatea de a alege tipul de operațiune, dacă există mai multe locuri disponibile. De asemenea, la ieșirea dintr-un loc de parcare cu vizibilitate redusă, senzorii te avertizează dacă se apropie un alt vehicul. Q7 poate să și frâneze singur pentru a evita un accident cu o altă mașină sau cu un pieton neatent. În cazul pietonilor, sistemul este eficient până la viteza de 40 km/h, reușind să oprească în siguranță pentru a evita un accident. Cei care vor alege să tracteze o rulotă vor descoperi că operațiunile de manevrare cu spatele devin mult mai ușoare cu ajutorul unui sistem de asistență special conceput.

Prețurile pentru dieselul de 272 CP pleacă de la 65.500 de euro, iar pentru motorul pe benzină, de la 67.500. Odată cu extinderea gamei cu cele două variante mai puțin puternice ale motorului TDI, ne așteptăm ca prețul de pornire al gamei să scadă sub pragul de 60.000 de euro.

Audi Q7 0

Tag-uri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE