Teste

Test: Audi A6 Allroad Quattro V6 TDI

DSC_0885

Ideea unui vehicul luxos care să ofere și argumente pe latura practică este foarte bună. Anii și generațiile au trecut, dar nu mulți se încumetă să intre în concurență directă cu Audi A6 Allroad Quattro.

Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș

 

Audi A6 Allroad Quattro ne arată ce înseamnă o valoare solidă. Actuala generație a fost lansată în 2012, aducând o diferență sesizabilă de rafinament față de predecesor. Ca estetică, nota de masivitate a fostelor modele a dispărut, lăsând loc unei siluete fluide, dinamice. Probabil că saltul cel mai mare a fost făcut în privința amenajării interioare și a adoptării de dotări avansate. Performanțele și comportamentul rutier impresionează nu doar prin cifre competitive, ci mai ales prin cele mai ridicate exigențe de eficiență și confort.

Privind în mod special acest aspect, sistemul Audi Drive Select merită toată atenția. La cele cinci moduri de rulare standardizate (Allroad, Efficiency, Comfort, Auto și Dynamic) se adaugă un al șaselea, care dă posibilitatea de exprimare a preferințelor personale: modul Individual. Prin intermediul său, se pot alege caracteristici și dozări ale răspunsului la comenzi personalizate.

Confort stilat pe orice fel de drum. Afișajul digital polivalent al panoului de instrumente are dimensiuni mari.
Confort stilat pe orice fel de drum. Afișajul digital polivalent al panoului de instrumente are dimensiuni mari.

Ambianța de confort luxos a interiorului devine cu atât mai impresionantă cu cât se vor face deplasări în condiții de rulare mai dificile. Inclusiv în zone de off-road ușor, suspensia funcționează silențios și filtrează remarcabil șocurile produse de trecerea prin denivelări. Tot atunci, calitatea de fabricație ridicată se face remarcată și apreciată prin lipsa oricăror zgomote ce ar putea trăda limitele rigidității caroseriei sau eventuale simplificări în proiectarea finisării interioare. Garda la sol este reglabilă pe 60 mm grație suspensiei pneumatice adaptive. Grada la sol normală e de 130 mm, însă, la viteze de peste 80 km/h, caroseria coboară cu 15, iar la cel mai înalt nivel, destinat rulării în off-road, cu viteze reduse, ajunge la 175 mm.

Test comparativ: breakuri de lux

Acum sunt în vogă cutiile automate cu opt și nouă trepte, însă Audi propune o cutie S tronic (mecanică, dublu ambreiaj, șapte trepte, funcționare automatizată și program Sport). Împreună cu 3.0 TDI-ul de 245 CP, aceasta susține foarte bine pretențiile de polivalență ale mașinii într-un spectru larg, vizând de la conducerea economică până la sportivitatea accentuată, dar non-incisivă. În conducere sportivă, schimbarea treptelor ar putea să nu aibă mereu o mare finețe, dar este promptă.

Posibilitățile de echipare extinse (incluzând, printre altele, sisteme audio hi-fi, head-up display și multe dotări electronice de siguranță activă) întregesc caracterul mașinii.

ams 7/2014

Date tehnice

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE