Test-drive Teste Video

Test: Audi A5/S5 – Calea către GT

audi_s5_01

Capota impozantă, umerii proeminenți și spatele încordat asemenea omoplaților unui luptător te fac să crezi că Audi S5 Coupé este un fel de frate rebel al lui A4, gata să se înscrie în DTM. Cu toate acestea, testul nostru a demonstrat altceva: noul model știe foarte bine cum să îmbine confortul excelent al habitaclului cu o ținută de drum încântătoare!

audi_s5_12

Noul venit!

Ușor predictibil, dar totuși impresionant: Audi A5 este un frate mai tânăr, mai arătos și mai aprig al berlinei A4. Acest lucru este valabil din 2007, anul de debut al generației precedente și e cât se poate de valabil și în prezent, noul Audi A5 având de partea sa suficiente atuuri pentru a onora standardul impus de constructorul din Inglostadt. Asemenea concurenților săi, BMW Seria 4 și Mercedes-Benz Clasa C Coupé, Audi A5 mizează pe sportivitate în tentativa sa de a-și seduce clientela, fără a mai menționa toate avantajele preluate de la A4.

Aspect modern!

Prin cele două portiere „pierdute“ în tranziția de la berlină la coupé, Audi ne induce subliminal ideea că A5 este un fel de gentleman îmbrăcat în echipament sportiv. Capota lungă, masca mai mare și mai apropiată de planul vertical, precum și blocurile optice cu tehnologie LED (sau Matrix-LED, în funcție de versiune) creează o parte frontală încruntată, agresivă, în ton cu stilul promovat de modelele noi de la Audi. Este clar o evoluție față de generația anterioară, aspect care se remarcă și la partea posterioară. În schimb, atunci când este privit din lateral, puțin vor fi aceia care își vor da seama că au în față modelul lansat în 2016, și nu unul din 2007. Desigur, aceasta nu este neapărat o critică, ci poate fi privită ca o recunoaștere a faptului că designerii au fost inspirați încă de la creionarea primei generații, iar acum, s-au concentrat mai mult pe detalii și au îngroșat liniile sinuoase ale umerilor laterali.

audi_s5_08

Calitate percepută

Pentru un plus de spațiu interior, noul A5 a crescut în dimensiuni și are un ampatament mai mare. Cu toate acestea, greutatea a scăzut în medie cu 60 kg, iar coeficientul aerodinamic este cel mai bun din clasa sa. Un alt avantaj e reprezentat de faptul că își surclasează concurenții la nivelul portbagajului. Pentru că tot am ajuns la interior, aici se regăsește principalul motiv pentru care cineva ar alege această mașină: finisarea, calitatea materialelor folosite și melanjul dintre echipamentele high-tech, tapițeria din piele și inserțiile de aluminiu creează un habitaclu de referință.

audi_s5_09

Ergonomia este atât de atent studiată, încât nu numai că toate comenzile sunt la îndemână, dar senzația de spațiu e amplificată prin arhitectura orizontală a consolei centrale, care integrează guri de ventilație pe aproape întreaga lățime a bordului. Toate acestea te fac să te simți răsfățat din primul moment în care ai urcat la bord, iar starea de bine este amplificată de iluminarea ambientală în 30 de nuanțe!

audi_s5_05

Progres prin performanță

Noile motoare disponibile (două pe benzină și trei diesel) sunt cu până la 17% mai performante și cu până la 22% mai economice, și pot fi împerecheate cu transmisii manuale sau automate, precum și cu tracțiune față sau quattro.

audi_s5_07

Cele două vedete ale gamei sunt motoarele V6: 3.0 TDI de 286 CP și 3.0 TFSI, pe benzină și cu alimentare turbo, care generează 354 CP în cazul versiunii S5. În pofida puterii, 3.0 TDI pare mai puțin potrivit decât 2.0 TDI deoarece apasă cu suficientă greutate puntea din față pentru a penaliza simțitor agilitatea. În schimb, propulsorul lui S5 este vădit o alegere înțeleaptă pentru fanii motoarelor pe benzină. Desigur, cei 7,3 l/100 km anunțați în comunicatul oficial reprezintă o valoare cam optimistă, dar la acest nivel sunt mult mai importante puterea și sunetul, două capitole la care S5 punctează decisiv.

audi_s5_06

La fel ca și în cazul lui A4, A5/S5 are o direcție precisă și chiar incisivă, dar forța redusă de rotire a volanului ar putea să nu fie pe gustul șoferilor mai sportivi. În schimb, aceștia ar trebui să aprecieze capacitatea mașinii de a transmite la asfalt întreg arsenalul de putere al motorului și echilibrul bun în viraje pe care sistemul de tracțiune integrală quattro îl asigură. De asemenea, deși fermă și totodată confortabilă atunci când trebuie, suspensia are tendința de a se înclina ușor pe virajele atacate cu prea mult optimism. În aceste condiții și ca un pasionat de motorsport ce sunt, îmi este greu să îl declar pe A5, chiar în versiune S, un reper al clasei în materie de sportivitate. Mai degrabă, l-aș înscrie în categoria GT-urilor: coupé cu aspect sportiv, motor puternic, accelerații pe măsură, gadgeturi din belșug și finisare fără cusur.

audi_s5_11

PLUSURI: Foarte multă tehnologie de top, confort bun, ergonomie excelentă și finisare de luat ca exemplu!

MINUSURI: Deși precisă, direcția este un pic prea moale, ruliu discret pe viraje, cât să îți dai seama de solicitările dinamice.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE