Știri

Tesla Semi și Roadster, extreme perfecte pentru segmentul electric

Pare că întreaga lume a așteptat evenimentul serii de 16 Noiembrie, când Elon Musk – CEO și co-fondator Tesla – a prezentat o nouă pagină din viziunea sa pentru un viitor sustenabil și electric al industriei auto. De fapt, a prezentat chiar două pagini, sub forma așteptatului camion Semi și a imensei surprize – noul Roadster.

Am putea spune că Tesla a atins o zonă a maturității – în ciuda problemelor de producție pe care le are cu Model 3 (și care într-o măsură mai mare sau mai mică le-a avut și cu Model S sau X). Tesla a ajuns la nivelul la care își permite să lanseze un model nou, nemaivăzut până acum și în același timp să ascundă până la final, fără grija de a epata o a doua generație a unui model deja consacrat. Chiar dacă vândut în doar câteva mii de exemplare, cu siguranță prima generație a modelului Roadster a fost cea care a arătat lumii ce poate constructorul auto din California – devenit între timp un conglomerat de energie și mobilitate.

Să ne întoarcem la atracțiile noi de la Tesla – fiecare strălucit în felul său. Sincer, dacă Tesla va reuși în 2019 (Semi) și 2020 (Roadster) să le aducă pe piață cu aceste caracteristici tehnice, vom asista cu siguranță la un adevărat eveniment „cataclismic” în sectorul vehiculelor electrice. Haideți să începem totuși cu noutatea așteptată – Tesla Semi, un camion cu un design futurist, perfect compatibil cu viziunea Tesla. Stilistic vorbind, Tesla Semi va fi cu siguranță ținta multor glume datorită aspectului ciudat privit direct din față, precum și a îmbinării oarecum neobișnuite a proporțiilor între modelul American (capotă imensă în față) și cel European de cap tractor.

Designul are o explicație – necesitatea asigurării unei suprafețe cât mai aerodinamice (cd mai mic decât la Chiron!) – și poate tot de aici rezultă decizia oferirii unui singur loc, poziționat central, în cabină. În schimb specificațiile tehnice nu sunt nicidecum o glumă – ele întrec orice așteptări – camionul fiind capabil să atingă 60 mph (96 km/h) în doar 5 (da, cinci) secunde fără trailer sau în 20 cu o remorcă cântărind peste 36 de tone… În plus, autonomia oferită este oarecum incredibilă – 500 de mile sau un pic peste 800 de km, în cazul operării cu masa maximă autorizată și la viteze de croazieră pe autostradă… Desigur, încărcarea ar putea fi o problemă, însă Tesla promite o nouă rețea de încărcare DC megacharger ce poate oferi 400 de mile de autonomie în doar 30 de minute.

Dacă cumva cifrele pentru Tesla Semi – mai ales în condițiile unei producții ce începe în 2019 – vi se par exagerate, pregătiți-vă să fiți total uimiți de a doua generație Tesla Roadster. Înainte de a trece la cifrele seci, e bine să vă așezați (dacă sunteți pe telefon l-ați putea scăpa!) și să vă delectați un pic cu galeria de imagini, deoarece nici nu mai avem curaj să discutăm despre design (ce pare un preambul inclusiv pentru viitoarele iterații Model S, X și 3)… Acum să începem, și vom fi scurți și cuprinzători, deoarece încă nu ne-am revenit nici noi din visare. Neștiut și nebănuit de nimeni, un prototip Tesla Roadster a fost și el prezent la eveniment – modelul de serie va urma abia prin 2020.

Când va sosi totuși, va avea trei motoare electrice pentru AWD, precum și un acumulator cu capacitatea de 250 kWh – iar pentru preț mai adăugați trei zero-uri (standard va fi 200.000 de dolari, 250k va fi ediția limitată de 1000 exemplare Founders Series). Nu acestea sunt însă cifrele majore – ci cuplul de 10,000 Nm (nu, cifra nu include și ea un zero în plus), accelerația la 60 mph în 1,9 secunde (va deveni cea mai rapidă mașină de pe planetă), la 100 mph (160 km/h) în 4,2 secunde, viteza maximă de peste 400 km/h și un timp pe sfertul de milă de 8,8 secunde (record pentru modele de producție!). Și încă ceva, bateria nu va ține câteva minute – ci 620 de mile / 997 km la viteze de autostradă…

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE