Revista AMS

Tehnologia auto, încotro?

AMS Online Februarie 2016

După ce frenezia propulsiei hibride sau complet electrice s-a mai liniștit, următoarea direcție de dezvoltare rapidă a tehnologiei auto vizează sistemele electronice care permit condusul parțial autonom. De asemenea, constructorii auto parcă au intrat într-o cursă nebună a îmbunătățirii interfețelor de infotainment.

Anul automobilistic 2016 nu a mai început cu Salonul auto de la Detroit, așa cum se întâmpla cu ceva ani în urmă, ci puțin mai devreme, odată cu deschiderea porților unui alt mare salon desfășurat pe continentul american, și anume cel de tehnologie de la Los Angeles: CES – Consumer Electronics Show. Probabil, vă întrebați ce legătură are acesta cu lumea auto? În ultima vreme, se pare că are din ce în ce mai multă legătură, pentru că prezența constructorilor de mașini nu mai este absolut deloc sporadică, ci a devenit chiar remarcabilă, atât prin numărul participanților, cât și prin importanța acordată de aceștia evenimentului.

Dacă în trecut, aici erau prezentate doar câteva sisteme individuale, acum s-a ajuns în faza expunerii chiar a unor concepte de mașini, cum este cazul lui VW Budde-e. În continuare, o serie întreagă de furnizori auto și companii de tehnologie se reunesc pe Coasta de Vest a Americii pentru a-și face cunoscută viziunea cu privire la posibilitățile de dezvoltare a automobilelor. Aruncând o privire de ansamblu asupra fenomenului, trendul este cât se poate de clar: la ora actuală, condusul autonom și sistemele de infotainment sunt domeniile cu ritmul de dezvoltare cel mai susținut. Pe lângă mărcile premium, o serie întreagă de constructori auto generaliști au declarat că, în următorii ani, vor lansa în producție sisteme ce vor permite rularea autonomă în diferite situații, pe autostradă, la parcare sau chiar în traficul urban, la mersul în coloană. În ceea ce privește sistemele de infotainment, principalele îmbunătățiri vizează, pe lângă comenzile vocale și facilitățile online, introducerea comenzilor prin gesturi și integrarea mult mai ușoară a dispozitivelor mobile, iar debutul efectiv al acestora este așteptat într-un orizont de timp destul de apropiat.

Cu bucurie, am remarcat că Salonul auto de la Detroit, un foarte important eveniment al industriei constructoare de mașini cu mulți ani în urmă, și-a recâștigat într-o anumită măsură strălucirea de altădată și a găzduit lansarea unor modele importante nu doar pentru piața din SUA, ci pentru întreaga lume, cum ar fi noile Mercedes Clasa E și Volvo S90. Vă invităm să descoperiți toate noutățile de la începutul anului în două articole dedicate celor acestor saloane americane.

Tot legat de tehnologie și beneficiile ei, într-un amplu test axat pe eficiența farurilor am comparat diferite tipuri de sisteme de iluminat: halogen, xenon, LED și laser, precum și implementarea acestora pe anumite modele. Pe de altă parte, ca urmare a scandalului Dieselgate, care vizează grupul VW, am hotărât să demarăm propriile teste pentru a măsura efectiv emisiile poluante de noxe produse în traficul real. Rezultatele sunt pur și simplu surprinzătoare!

Câteodată, tehnologia ne mai dă și mici emoții, după cum am putut constata pe propria piele cu ocazia testului cu noul VW Touran. Nu chiar din senin, dar fără să fie cazul, am experimentat o frânare de urgență în timp ce rulam în coloană, cu viteză redusă. În afara faptului că în acel moment prudența sistemului de frânare automată mi s-a părut exagerată și chiar potențial generatoare de neplăceri, dacă șoferul din spate nu ar fi fost atent, nu s-a întâmplat absolut nimic. Acest lucru m-a făcut să mă gândesc la faptul că rularea autonomă a mașinilor s-ar putea să nu fie un lucru atât de extraordinar pe cât pare, mai ales că mie îmi și place să conduc singur mașina, fără intervenția vreunui supervizor electronic. Apoi, am considerat că poate e bine să trecem cu vederea unele mici imperfecțiuni de la începutul drumului pentru a avea beneficii mult mai mari în viitor. Una peste alta, nu mai pot să spun decât că: tehnologia e complexă și are multe aspecte.

Lectură plăcută și conduceți cu prudență!

001AMS02 copy

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE