Știri Video

(Video) Euro-tehno Passat, sporty Citan și Velar SVAutobiography

Euro-tehno Passat, sporty Citan și Velar SVAutobiography

De acum Passat este „fresh” în toate regiunile, în timp ce Mercedes-Benz se preocupă să ofere cel mai noi motorizări și o imagine sportivă van-ului Citan. În schimb, Range Rover chiar are ce arăta în zona premium, datorită noii ediții speciale Velar SVAutobiography Dynamic. Iar BMW face teste de iarnă, la Arjeplog, cu electricul iNext.

Anul trecut Volkswagen a oferit pieței chineze un nou Passat, în timp ce luna trecută s-a ocupat – la NAIAS – de versiunea americană. Acum a sosit timpul pentru modelul de Europa să primească un așteptat facelift, cele trei Passat-uri nefiind de fapt înrudite. Pentru Bătrânul Continent se păstrează versiunile de caroserie – sedan, break Variant și crossover Alltrack. Schimbările la nivelul designului exterior și interior sunt subtile, însă constructorul german compensează, oferind o multitudine de tehnologii noi sau îmbunătățite. Cu lansarea de piață programată pentru luna mai, Passat-ul de Europa include chiar și premiere mondiale pentru VW. Astfel, acesta va fi primul său model dotat cu sistemul Travel Assist – oferind funcționalități semi-autonome până la viteza de 210 km/h. Acesta este inclus în cadrul noului pachet IQ.DRIVE, denumirea generică adoptată de acum încolo pentru toate sistemele de asistență ale mărcii.



Stilul exterior include modificări operate asupra barelor față și spate, o nouă grilă a radiatorului, lumini LED standard – faruri, stopuri, semnal și ceață, precum și opțiunea echipării cu sistemul IQ.LIGHT (faruri LED matrix, preluate de la Touareg). La interior, principalele noutăți se leagă de sistemele de afișaj – instrumentarul de bord digital este îmbunătățit, în timp ce Passat-ul este primul model care primește noile sisteme connected, cu SIM integrat, MIB3 (Modular Infotainment Matrix), dotate cu ecrane de 6,5 / 8 sau 9,2 inch și capabilități Apple CarPlay wireless. Și un nou volan, dotat cu comenzi tactile capacitive. În ceea ce privește secretele de sub capotă, VW a dotat toate versiunile de propulsie cu filtre de particule pentru a reduce emisiile. Variantele TDI sunt la fel de numeroase ca întotdeauna – 120, 190 și 240 CP în cazul versiunii Bi-TDI. Nu lipsește nici clasicul TDI de 150 CP, devenit Evo de acum, datorită reducerii emisiilor cu 10 g/km față de predecesor. Zona TSI este acoperită de variante de 150, 190 și 272 CP – iar cel mai interesant de aici va fi cu siguranță plug in hibrid-ul Passat GTE. Acesta a trecut și el prin mâinile abile ale inginerilor, fiind de acum capabil să parcurgă 55 km în modul electric în ciclul WLTP (70 km NEDC).


Mercedes-Benz Citan, fratele de la Daimler al faimosului van Renault Kangoo, este gata de noi provocări în Europa. În primul rând, Citan va face față mai ușor traficului cotidian datorită echipării cu un nou propulsor diesel de 1,5 litri, de acum conform cu normele de poluare Euro 6d-TEMP. Acesta, preluat de la Renault, este mai ușor decât generația anterioară și este oferit în variante de 80, 95 și 116 CP – legat la o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte, la rândul său revizuită pentru un plus de confort și un minus de consum. Noul diesel debutează pe Citan Tourer (varianta de pasageri), urmând să fie disponibil de la vară și pe cărăușul Citan Panel Van. De asemenea, Mercedes mai oferă pe ambele versiuni și pachetul RED Design – noile elemente stilistice fiind menite să dinamizeze subtil micul van comercial.



Range Rover, care împreună cu părintele JLR – Jaguar Land Rover – suferă de pe urma efectelor Brexit, este aparent gata să treacă peste toate adversitățile… cu o mulțime de cai putere. Constructorul britanic ne oferă primele imagini și informații oficiale despre noua versiune Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition – un nume foarte lung pentru ceea ce în mod esențial ar fi putut fi prescurtat, simplu, prin Velar SVR. Acesta este, evident, cel mai puternic și rapid Velar din gamă, înghesuind sub capotă mărețul V8 supercharged de 5 litri al casei. 550 CP și 680 Nm formează nărăvașa herghelie, mânați către sistemul de tracțiune integrală de transmisia automată cu opt rapoarte pentru un sprint la 100 km/h în 4,5 secunde și o viteză maximă de 274 km/h.


Designul pentru SVAutobiography rămâne la fel de rafinat ca și înainte, în ciuda modificărilor menite să optimizeze capacitatea de răcire și profilul aerodinamic. În plus, inginerii au operat numeroase modificări în zonele ascunse vederii – la nivelul frânelor, transmisiei Quickshift, diferențialului activ electronic, direcției, DSC-ului și suspensiei. Noile frâne de înaltă performanță sunt dublate de jante de 21 inch forjate sau, opțional, de 22 inch cu finisare diamantată. Toate modificările aduse de Land Rover Special Vehicle Operations pentru SVAutobiography Dynamic au însumat nu mai puțin de 63,900 ore de dezvoltare. Nici interiorul nu a fost trecut cu vederea, fiind incluse un nou volan sport cu padele din aluminiu, tapițerie din piele perforată și cusături duble, precum și elemente de control din aluminiu striat.


Sezonul rece nu s-a încheiat încă – și nici testele în condiții extreme. Mai ales pentru BMW, care și-a trimis viitoarea vitrină tehnologică iNext pentru a efectua primele teste pentru trenul de rulare, şasiu şi suspensie în cadrul centrului de teste de iarnă de la Arjeplog. Avem parte, practic, de primele imagini (în culori de camuflaj „digital”) cu iNext în configurația prototip complet, centrul din Suedia primind un automobil funcțional. Versiunea de serie va fi produsă la uzina BMW din Dingolfing cu începere din 2021, SUV-ul EV aducând cu sine principalele teme viitoare ale condusului autonom, conectivității, electrificării şi serviciilor – conform strategiei ACES a companiei.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE