Știri Tehnologie

Tehnică: Dacia Logan 1.5 dCI Easy-R Prestige

Dacia Easy R-9

Dacia înlocuiește pedala de ambreiaj cu o soluție robotizată accesibilă pe care trebuie să o înțelegi bine înainte de a urca la bord pentru a pricepe corect ce se întâmplă când ești la volan. Botezată Easy-R, noua transmisie se lansează concomitent cu extinderea nivelului de echipare Prestige, inaugurat de Logan, toamna trecută, la Sandero și Logan MCV. Bazat pe seria limitată „Logan 10 ani“ din 2014, nivelul Prestige adoptă o serie de echipamente apreciate de clienți, cum sunt comenzile pentru geamuri integrate pe portiere, sistemul de climatizare cu reglare automată, planșa de bord specifică și semnalizatoarele integrate în oglinzile retrovizoare.

Cei familiarizați cu transmisiile automate vor repera imediat lipsa opțiunii P (pentru parcare), primul semn că transmisia Easy-R lansată acum de Dacia este o soluție aparte. De fapt, cutia de viteze e cea clasică, dar au fost adoptate trei echipamente noi, care elimină pedala ambreiajului. Avem un calculator de gestiune, un sistem de comandă a transmisiei și unul de acționare a ambreiajului.

Dacia Easy R-97

Testată în România în combinație cu dieselul 1.5 dCI de 90 CP, transmisia Easy-R este disponibilă și cu tricilindrul pe benzină 0.9 TCe, pentru versiunile de echipare Laureate și Prestige ale modelelor Logan, Sandero (inclusiv Stepway) și Logan MCV. Doar că există un detaliu care merită subliniat: în vreme ce cutia folosită de Easy-R pentru 0.9 TCe este cea cu cinci viteze, pentru diesel a fost preferată cutia TL4 cu șase rapoarte, fabricată în România și folosită până acum pentru Duster 4×2. Ceea ce înseamnă că un Duster Easy-R nu e foarte departe în viitorul gamei Dacia.

Dacia Easy R-57

Evident, experiența Easy-R nu are cum să se apropie de cea oferită de o transmisie automată sofisticată, dar acesta nu este un defect. Odată ce înțelegi limitele și calitățile transmisiei, vei aprecia faptul că soluția tehnică aleasă de Dacia păstrează prețul acestei opțiuni la un nivel foarte scăzut, de doar 500 de euro (în România, Easy-R e cu 100 de euro mai ieftină decât pe piețele occidentale).

Dacia Easy R-98

Dacă vrei mai multe detalii despre cum se comportă Easy-R, te invit să citești în ediția de iulie auto, motor și sport!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE