Salonul Auto de la Frankfurt Știri Video

(Video) T-Roc se descoperă la Frankfurt, Mohave în Coreea

T-Roc se descoperă la Frankfurt, Mohave în Coreea

Volkswagen a început „balul” de gală pentru Salonul Auto de la Frankfurt cu noul T-Roc Cabriolet. În schimb, Kia se gândește la Mohave, din Coreea de Sud.

Anul acesta Salonul Auto de la Frankfurt se va desfășura între 12 și 22 septembrie, iar AMS va fi – așa cum cere tradiția – la fața locului pentru zilele presei (10 & 11 septembrie). Însă, cu aproape o lună înainte de lansarea ediției 2019 a IAA, constructorul german Volkswagen vrea să profite de asocierea vară – cabriolet. Și vrea să adauge la mix și aventura, sub forma noului SUV cu acoperiș textil: T-Roc Cabriolet. Știam că vom avea parte de unul, încă din 2016, atunci când nemții prezentau T-Cross Breeze, un concept ce pare să fi servit atât noului T-Roc Cabriolet, cât și fratelui mai mic T-Cross, devenit între timp și el model de serie.

T-Roc se descoperă la Frankfurt, Mohave în Coreea

Așadar, cercul este acum complet, însă rămâne de văzut cât succes va avea noul T-Roc Cabriolet – ținând cont de primirea foarte diferită a unor înaintași precum Nissan Murano CrossCabriolet (universal criticat) sau Land Rover Range Rover Evoque Convertible (apreciat, dar extrem de costisitor). Vom vedea ce succes va avea și T-Roc Convertible, însă un lucru este cert – VW are intenția de a construi o adevărată familie de modele în jurul T-Roc-ului standard. Am văzut ce capabilități are noul T-Roc R, iar acum să descoperim și atu-urile variantei descoperite. Evident, primul și cel mai important va fi soft top-ul operat electric, care se poate deschide în doar nouă secunde – la viteze de maxim 30 m/h.

T-Roc se descoperă la Frankfurt, Mohave în Coreea

Volkswagen ne dezvăluie primele informații despre Cabriolet – cel mai nou membru al liniei T-Roc va fi prezentat publicului la Frankfurt, urmând ca primele livrări să înceapă în primăvara anului viitor, la timp pentru debutul sezonului estival 2020. Datorită apariției acoperișului amovibil, noua versiune are un portbagaj mult redus – la 283 litri, însă în continuare rămâne un SUV polivalent, VW oferind chiar și opțiunea pre-echipării cu un sistem de prindere pentru un cârlig de tractare. Va lipsi, în schimb, opțiunea tracțiunii integrale. Iar VW oferă, la început, doar două opțiuni de propulsie – tri-cilindrul de 1 litru cu 115 CP, cuplat la o transmisie manuală cu șase rapoarte. Sau TSI-ul de 1,5 litri și 150 CP, opțional cu DSG-ul cu 7 rapoarte.

Din punct de vedere stilistic nu există surprize majore, cu excepția schimbărilor evidente: parbrizul ranforsat este mai plonjat, portierele din spate au fost eliminate, iar întreaga linie a plafonului este modificată de mecanismul pliabil. T-Roc Cabriolet vine cu protecție sporită în caz de răsturnare, parbrizul fiind ranforsat suplimentar și sistemul roll-over fiind activat într-o fracțiune de secundă pentru a proteja toți pasagerii în cazul depășirii unor praguri predefinite ale accelerației laterale sau înclinării vehiculului.

Ați auzit cu siguranță despre deșertul Mojave, din California. Însă Mohave sau Borrego sunt denumiri mai obscure. Primul se referă la locuri din Arizona, de această dată. Al doilea se întoarce în California pentru a discuta despre Parcul Deșertului Anza-Borrego. Însă, lecția noastră de geografie are de fapt de-a face cu… Coreea de Sud. Exact, acolo își are originea Kia Mohave – sau Borrego, pentru piețele nord-americane și din China. Este un model lansat în 2008, care – după pregătirea oferită de conceptul Masterpiece – a ajuns acum la cea de-a doua generație. Momentan Kia a dezvăluit primele imagini cu Mohave via social media, astfel încât informațiile nu sunt chiar cele mai cuprinzătoare.

Putem însă trage propriile concluzii – prima și cea mai definitivă fiind legată de stilul abordat. Mohave rămâne fidel conceptului premergător, cu imensa grilă a radiatorului ce include farurile – acestea poartă tradiția „cuburilor de gheață”, la fel ca proiectoarele de ceață duble. În plus, grila pare să includă elemente verticale iluminate (sau cel puțin translucide) pentru a crea o legătură cu elementele LED DRL. În spate, stopurile continuă tematica și numele Mohave este expus proeminent în mijloc. De altfel, nu există pe nicăieri vreo mențiune a numelui Kia – Mohave are propria siglă în față. Inscripțiile „4WD” și V6 3.0 nu au nevoie de lămuriri – ultimul putând fi același propulsor utilizat în prezent: un turbodiesel cu 256 CP și 560 Nm. 

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE