Știri

Stealth, pe șosea și în afara ei, via „Made in Tuning”

Astăzi avem două propuneri pentru pasionații aftermarket, dar și pentru cei care sunt mai tradiționali și vor consider mere că „black is the new black” – în stil Darth Vader.

Deoarece fanii automobilelor crossover par să-i fi depășit deja în proporție covârșitoare pe cei ai modelelor sport pur-sânge, vom da „Cezarului ce este al Cezarului” și vom începe cu opera celor de la ABT Sportsline, tuner german bine-cunoscut pentru afinitatea sa pentru modelele Audi. Proiectul lor a avut la bază noul SQ5, un fel de versiune neoficială destinată celor care pur și simplu nu mai au răbdare cu Audi să ne prezinte oficial noua generație în versiunea de top RS Q5.

Astfel, pentru exterior ABT a pregătit un body kit, subtil, dar în același timp din categoria „wide” – schimbările la prima vedere nu par pronunțate, dar la o a doua privire este evident că aproape nimic nu a rămas neatins, de la partea frontală cu noi guri de ventilație la noul sistem de evacuare cu terminații îmbrăcate în fibră de carbon. Desigur, piesa de rezistență o reprezintă opera de artă de sub capotă – propulsorul turbo V6 de 3 litri are acum 425 CP și 550 Nm față de specificațiile de serie ce includ 354 CP și 500 Nm.

Dacă un crossover – chiar și sportiv – rămâne desigur un automobil ce poate fi utilizat zilnic, este de înțeles motivul pentru care mult mai puțini acceptă consecințele deținerii unui model sportiv pur-sânge. În primul rând, pentru majoritatea dintre noi ar fi cam greu să trăim alături de un automobil care știm bine că se va descătușa doar pe un circuit închis, nu și pe parcursul traseelor cotidiene. Însă, desigur, dacă ai posibilitatea accesului pe un circuit, satisfacțiile vor fi întotdeauna pe măsură. Să luăm cazul recent al celor de la Edo Competition, care s-au oprit asupra noii versiuni hardcore R a modelului Mercedes-AMG GT. Cu 577 CP și 699 Nm la bord, AMG GT R ar fi amenințător în orice situație chiar și fără look-ul „stealth black” – însă nici măcar acesta nu este de fapt asul din mânecă, ci herghelia de 75 de cai putere în plus.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE