Știri Video

(Video) SQ7 TDI cu V8 diesel, Sonata cu Hybrid, Ecurie Ecosse LM69 cu XJ13

SQ7 TDI cu V8 diesel, Sonata cu Hybrid, Ecurie Ecosse LM69 cu XJ13

Doar ce a întregit familia de SUV-uri sportive cu marele SQ8, iar Audi deja și-a îndreptat atenția către împrospătarea originalului V8 TDI – SQ7. Hyundai a decis să ofere Sonata la nivel global în format Hybrid. Iar Ecurie Ecosse LM69 este un exponent al curentului „nou-vechi”, fiind inspirat de modelul de curse Jaguar XJ13.

Constructorul din Ingolstadt nu renunță la tehnologia diesel, alegând să o electrifice în ultimul timp – în special în urma lecțiilor învățate cu primul lor propulsor diesel dotat cu un compresor electric. Este fix V8-ul TDI de 4 litri de sub capota modelului SQ7, disponibil pentru a livra nu mai puțin de 435 CP și un cuplu maxim de 900 Nm – suficient pentru un sprint până la 100 km/h în 4,8 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

SQ7 TDI cu V8 diesel, Sonata cu Hybrid, Ecurie Ecosse LM69 cu XJ13

Acasă, în Germania, SQ7 va deveni disponibil de la €94.900 cu o gamă de modificări menite să-l alinieze cu versiunea clasică Q7, recent trecută prin furcile caudine ale procedurii „facelift”. La Audi această „tortură” este întotdeauna blândă, iar sportivul SQ7 nu diferă de fratele standard – cu modificări foarte subtile aduse designului exterior (grilă, faruri, stopuri, bară metalică între ele, zona evacuărilor cvadruple). Mai importante sunt schimbările de la interior, acolo SQ7 beneficiind de trecerea la noua planșă de bord cu Audi Virtual Cockpit la șofer și două display-uri tactile pe consola centrală.

Apropo de grupul VAG – dacă vă doriți o limuzină în locul unui SUV, Bentley pregătește de lansare (pe 24 iulie, în cadrul Elton John Foundation Gala – primul exemplar va fi licitat pentru Elton John AIDS Foundation) modelul Flying Spur în versiune First Edition. Schimbările nu sunt majore, însă totul este inclus pentru modelul care va fi produs timp de 12 luni. Și recunoaștem, l-am inclus aici pentru încă o șansă de ne imagina la bord, punând la treabă W12-le de 635 CP pentru un zbor lin până la 60 mph (96 km/h) în 3,7 secunde.

Nu cu mult timp în urmă, Hyundai a prezentat cea de-a opta generație Sonata – iar apoi, la Seoul Motor Show, a dezvăluit versiunile Sonata Turbo și Hybrid. Pe ultima o vom vedea și la nivel global, Hyundai anunțând debutul acesteia alături de o serie de tehnologii inovatoare. Este vorba despre un plafon solar capabil să aducă un surplus de energie acumulatorilor (1300 km pe an, la o medie de încărcare de șase ore pe zi), precum și de o premieră mondială: ASC. Tehnologia Active Shift Control perfecționează eficiența schimbării treptelor de viteză pentru automobilele hibride, reducând timpul necesar alegerii rapoartelor cu 30% – de la 500 la 350 ms. Astfel, sunt îmbunătățite performanțele, fiabilitatea transmisiei, crește economia de combustibil și asigură o schimbare mai lină a treptelor.

Dacă vă doriți un supercar „vechi dar nou” și nu vă interesează categoria restomod, teoretic posibilitățile de alegere sunt destul de puține. Însă Ecurie Ecosse, o firmă scoțiană, are grijă să acopere și această interesantă nișă. Cu un produs autentic britanic, desigur – LM69 este direct inspirat de modelul de curse Jaguar XJ13. Acesta a avut o istorie tumultoasă, însă Ecurie Ecosse pare gata să-i facă dreptate. LM69 este un model gândit în special pentru circuite, însă este în același timp și utilizabil legal în Marea Britanie, urmând să fie produs într-o serie limitată la 25 de unități. Opțiunile de propulsie sunt din zona foarte nobilă – un V12 dispus central, de 5 sau 7,3 litri (puterea nu a fost specificată).

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE