Știri Video

(Video) Sport sau EV: D8 GTO-JD70 & Leaf AWD

Sport sau EV: D8 GTO-JD70 & Leaf AWD

D8 GTO-JD70 este noua versiune specială de top a constructorului olandez Donkervoort, menită să celebreze cei 70 de ani de existență ai fondatorului Joop Donkervoort. În Japonia, Nissan a testat un prototip Leaf e+ dotat cu două motoare electrice și tracțiune integrală.

Marca specializată olandeză Donkervoort a prezentat noul său model de top D8 GTO-JD70. Este o versiune specială, limitată la doar 70 de exemplare a modelului D8 GTO – dezvoltată pentru a sărbători cei 70 de ani de existență ai creatorului Joop Donkervoort. Supercar open-top cu alură retro și două locuri, D8 GTO-JD70 este motorizat de faimoasa uzină de forță cu cinci cilindri în linie și 2,5 litri de la Audi. Modificările includ creșterea puterii la 415 CP și 520 Nm, producția unui sistem de evacuare complet nou, compatibil Euro 6D-Temp, precum și dotarea transmisiei manuale cu cinci rapoarte cu un software de la Bosch pentru sincronizarea turației.

Donkervoort aruncă în luptă și un diferențial cu alunecare limitată, o setare mai fermă a suspensiei cu bare anti-ruliu și amortizoare ajustabile, dar mai ales o serie de îmbunătățiri aerodinamice. Acestea din urmă duc la creșterea forței de apăsare cu încă 80 de kg pe puntea spate și 50 kg la nivelul roților din față, comparativ cu versiunea standard. Masa totală a vehiculului nu va fi mai mare de 700 kg datorită utilizării intensive a fibrei de carbon, precum și a integrării unor noi scaune scoică și a unei baterii mai ușoare. Donkervoort promite o utilizare facilă atât pe șosea cât și pe circuit, prima afirmație fiind contrazisă de lipsa asistării direcției… Cele 70 de unități vor costa minim €163.636, cu livrările programate începând cu primăvara anului viitor.

Sport sau EV: D8 GTO-JD70 & Leaf AWD

Vă mai aduceți aminte de conceptul Zoe E-Sport din 2017? Nissan cu siguranță nu a uitat de el și a lucrat acasă în Japonia la propria alternativă prototip. Nu mai are 460 CP și 640 Nm, însă rămâne aproape în materie de performanțe și păstrează ideea tracțiunii integrale electrice prin utilizarea a două motoare electrice. Prototipul de Leaf e+ creat în Japonia este un adevărat „hot hatch EV”, cele două motoare electrice livrând împreună 304 CP și 680 Nm. Date despre performanțe nu au fost dezvăluite, însă Nissan a explicat câteva dintre modificări: prototipul este mai scurt, mai alt și mai scund – iar interiorul este dominat de un nou display de 12,3 inch. 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE