Motorsport Știri Video

(Video) Spider pentru 720S, Arden pentru F-Type și Red Bull britanic

(Video) Spider pentru 720S, Arden pentru F-Type și Red Bull britanic

McLaren 720S se descoperă în versiune Spider în prag de sărbători, iar germanii de la Arden au decis să experimenteze performanța în stil britanic cu Jaguar F-Type SVR. Bonus, austriecii de la Red Bull sunt și ei parțial britanici – cu noul hypercar Brabham BT62.

Producătorii auto nu au abandonat segmentul decapotabilelor – în ciuda dragostei mondiale pentru SUV-uri. Lansările recente sunt o dovadă concludentă – avem de la micul Z4 la marele și greul Bentley Continental GTC. Și categoria performanță este reprezentată de o noutate – McLaren 720S Spider, un dublu „S” care va avea de luptat cu latinul Ferrari 488 Spider. Britanicilor de la McLaren le place foarte mult litera aceasta, se pare – anul acesta am avut parte și de Senna sau Speedtail în clasa Ultimate Series.



Iar McLaren acum se joacă cu dublele – 720S Spider vine în completarea gamei Super Series. Ce este însă mai important – anagramele sau performanța? McLaren ne oferă rapid răspunsul, 720S Spider fiind la fel de capabil precum fratele coupé: 0-100 km/h în doar 2,9 secunde. Aparent, inginerii „maniaci” din Woking au reușit să limiteze creșterea în kilograme datorată complexității noului pavilion amovibil la doar 49 kg. Ceea ce înseamnă că modelul Spider este cu 88 kg mai ușor decât „cel mai apropiat rival” – fără a da nume, știm cu toții că este vorba despre modelul de la Ferrari. Sprintul la 200 km/h este în schimb mai „lent” decât la coupé – 720S Spider are nevoie de încă o zecime, atingând baremul în 7,9 secunde.



Viteza maximă – cu plafonul închis – este identică: 341 km/h, în timp ce decapotat noul Spider trebuie să se mulțumească cu 325 km/h. Secretul limitării creșterii greutății este ascuns în noul mecanism de acționare – electrică a plafonului hardtop retractabil. Este din fibră de carbon, realizat dintr-o singură piesă – și poate fi retras în doar 11 secunde, până la viteza de 50 km/h. Performanțele strălucite se datorează aceluiași V8 dublu-turbo de 720 CP și 770 Nm, ce livrează puterea roților din spate prin intermediului unei transmisii SSG cu șapte rapoarte.



În Germania, specialiștii aftermarket de la Arden au decis că este timpul să încerce și ei stilul de viață și performanță britanic, cu ajutorul modelului Jaguar F-Type SVR. Și, pentru că discutăm despre un tuner, nu puteau lipsi din ecuație și ceva „steroizi” mecanici – ce au dus la nașterea monstrului Arden AJ 23 SVR. Asta pentru că, desigur, un V8 supercharged de 575 CP nu este niciodată suficient – chiar și atunci când atinge 100 km/h în doar 3,5 secunde. Drept urmare, AJ 23 are de acum 703 CP – suficient pentru a coborî timpul la doar trei secunde…


Suedezii de la Polestar – noua marcă de performanță a Volvo Cars – sunt foarte ocupați în ultimul timp. Aceasta deoarece prototipurile primului lor model, coupé-ul plug in hybrid Polestar 1, sunt în plin proces de testare. Și pentru că este întotdeauna interesant să observăm ce se întâmplă în spatele „cortinei”, aflăm direct de la sursă că foarte performantul și verdele suedez cu pașaport chinez (producția va avea loc la Chengdu, în noua fabrică a companiei) este „torturat” din plin de inginerii și piloții săi de teste. Dovada – inginerii validează prototipurile inclusiv luând viraje pe drumuri ude la viteze de 225 km/h…



Și mai nebunească ar putea fi însă cursa imaginată de unul din piloții ce activează în cadrul Red Bull Air Race World Series – fostul pilot militar Royal Air Force, devenit pilot de curse Red Bull, Matt Hall. Da, am mai văzut curse drag între avioane și automobile. Inclusiv între supersonice militare și hypercar-uri. Însă, de această dată, rivalii sunt ceva mai speciali. Pretendenții pe patru roți sunt toți unul și unul. Avem noul Porsche 911 GT2 RS cu ai săi 700 CP. Apoi avem britanicii: noul Brabham BT62, cu aceeași putere, însă cu vreo 500 kg mai ușor decât 911-le. Și un monopost F1 vintage, un Leyton din 1989 ce are 600 CP și cântărește doar 575 kg. De partea luptătorilor aerieni stă, însă, un avion special dezvoltat pentru competițiile aeriene Red Bull. Și vă garantăm câteva surprize!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE