Auto util Noutăți Tehnică

Sistemul de frânare prezintă probleme în cazul unei treimi din autovehicule

Verificarea sistemului de frânare și a lichidului de frână.

O treime din autovehiculele din România au probleme cu sistemul de frânare arată un studiu realizat de către companii din domeniu.

Verificarea sistemului de frânare și a lichidului de frână.
Verificarea sistemului de frânare și a lichidului de frână.

Tehnicienii atelierelor auto din România ar putea beneficia de noi oportunități, potrivit unui nou studiu care evidențiază că o treime din autovehiculele din România au probleme cu sistemul de frânare, fără ca aceste deficiențe să fie evidente. Experții Comma și Alba Diagnostics au testat calitatea lichidului de frână în atelierele auto independente din Europa și a descoperit că 34% dintre conducătorii auto români au avut sisteme de frânare defecte, ceea ce îi duce la o rată de 17% a expunerii neintenționate la accidente, de fiecare dată când se urcă la volan. În Europa, 41% dintre autovehicule operează cu lichid de frână sub standardele recomandate.

Lichidul de frână absoarbe umezeala din atmosferă, ceea ce îi reduce eficiența prin scăderea punctului de fierbere. Odată ce punctul de fierbere ajunge sub 180°C, lichidul de frână devine inutil, cauzând erori fatale în funcționarea sistemului de frânare.  Alba Diagnostics, expertul în testarea lichidului de frână, recomandă înlocuirea acestuia atunci când punctul de fierbere atinge 200°C. Cu toate acestea, în mod neașteptat pe durata studiului, au fost găsite autovehicule care funcționau cu lichidul de frână având punctul de fierbere la 150°C.

Bosch dezvoltă un nou sistem de propulsie alternativă

Conform studiului, calitatea lichidului de frână nu depinde de vârsta și de kilometrajul unui autovehicul. Pe durata cercetării, a fost inspectat un vehicul cu 50.000 km la bord al cărui lichid de frână avea punctul de fierbere sub 150 °C. Mai mult de jumătate dintre clienții service-urilor auto, fie au recunoscut că nu știu fie au oferit răspunsuri eronate întrebărilor legate de lichidul de frână, iar 40% dintre respondenți au recunoscut că nu și-au schimbat lichidul de frână în ultimii 2 ani.

În restul Europei, situația este de asemenea îngrijorătoare, 71% dintre șoferii intervievați, nu știau cum funcționează lichidul de frână. “Calitatea slabă al fluidului care controlează o componentă esențială de siguranță a mașinii este alarmantă, la fel cum este și lipsa de înțelegere a modului în care acesta funcționează. Din nefericire, odată ce lichidul de frână este contaminat, există un risc foarte mare ca lichidul să clocotească. Acest lucru se poate întâmpla în condiții de oprire sau de pornire sau dacă se remorchează ceva. Totodată, această problemă este dificil de diagnosticat, în condițiile în care după accident, lichidul se răcește din nou și pare a fi normal”, a declarat Mike Bewsey, purtător de cuvânt Comma.

Lichidul de frână este cauza a nenumărate accidente de mașină care au loc în fiecare an.  Însă, în timp ce o cercetare vizuală a nivelului lichidului de frână este parte din Inspectia Technica Periodică (ITP), cercetarea calității lichidului nu este parte din inspecția obligatorie.

Tabelul punctelor de fierbere al lichidului de frână în România

Temperatura°C Procentul autovehiculelor
<181 17%
181-200 17%
201-250 42%
>250 24%

 

 



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE