Știri

Singer și Williams Engineering, perechea perfectă pentru pasionații de 911

Singer Vehicle Design este un specialist aftermarket devenit faimos în lumea întreagă pentru creațiile sale „restomod” bazate pe modelele clasice de Porsche 911, în special seriile „răcite cu aer”.

Dacă aveți un Porsche 911 clasic – și un tir cu bani (o căruță aici nu este suficientă) atunci cea mai bună adresă pentru a-l revitaliza este San Fernando Road, Sun Valley, California, unde își are sediul Singer. Dacă vă doriți însă o locație mai aproape de casă puteți merge și în Grove, Wantage, Oxfordshire, unde se află rezidența specialiștilor de la Williams Advanced Engineering, deoarece de acum încolo cele două companii vor colabora în vederea dezvoltării de modele 911, reimaginate cu tehnologii moderne. Rețeta este aparent simplă – să luăm spre exemplu primul rod al colaborării lor, un Porsche 911 din 1990: avem vehiculul donator și apoi avem procesul de reducere al greutății, urmat de cel al măririi puterii.

Desigur nu este la fel de simplu și de făcut. Williams a avut nevoie de timp și grijă pentru a actualiza capabilitățile aerodinamice ale 911-lui, utilizând apoi pe întreg cuprinsul procesului de transformare materiale precum magneziul, titanul sau fibra de carbon. Până și suspensia a fost îmbunătățită, rezultatul acestui „Dynamics and Lightweighting Study” fiind un Porsche 911 care cântărește doar 990 kg. Imaginați-vă deci capabilitățile rutiere rezultante, Singer optând pentru un motor „flat-six” de 4 litri aspirat natural, capabil să dezvolte 500 CP.

Doar 75 de exemplare din această nouă serie vor fi produse acasă la Williams în Anglia, Singer și Williams oferind clienților și oportunitatea de a accesoriza 911-le cu elemente de la parteneri recunoscuți – jante de 18 inch BBS, pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2, frâne Brembo sau o cutie de viteze manuală din magneziu de la Hewland. Și, ca totul să le iasă perfect, cunoscuți pasionați precum pilotul Marino Franchitti și jurnalistul Chris Harris au fost și ei consultați în ceea ce privește echilibrul dinamic al „noului” 911.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE