Noutăți Video

(Video) SEMA se dezlănțuie în Las Vegas

SEMA se dezlănțuie în Las Vegas

Avem imaginea completă a nebuniei show-ului SEMA din Las Vegas. Și, ca de obicei, extravaganța este cuvântul de ordine – cu premiere mondiale ale producătorilor, dar și modele unicat care vor aprinde imaginația multor generații de acum încolo.

Acura, unul dintre cei mai necunoscuți producători premium japonezi pentru noi, europenii, nu putea lipsi de la petrecerea din Las Vegas, aducând o panoplie întreagă de modele de serie modificate, dar și participanți în diferite curse – NSX GT3 Evo, ARX-05, sau RealTime Racing TLX GT. Divizia de lux de la Honda a mizat însă și pe câteva „build-uri” mai speciale ale modelelor sale de serie, precum sedan-ul ILX îmbrăcat în accesorii sportive sau starul SUV RDX A-Spec, modificat de Graham Rahal Performance și dotat cu 345 CP.


Totuși, display-ul acestora pălește în comparație cu ceea ce oferă rivalii de la Toyota. Spre exemplu, centrul expozițional din Las Vegas a fost pur și simplu asaltat de toate generațiile Supra, dar și de conceptele deja prezentate cu alte ocazii. Noutățile absolute au sosit din zona noii generații Corolla dar și datorită unei întregi galerii de modele pickup – printre ele chiar și câte o Tundra gândită pentru Pizza Hut sau una modificată conform cerințelor actorului Kevin Costner. Cât despre Corolla, conceptele prezentate au oferit câte ceva pentru fiecare – de la street racing la drift sau chiar pentru profesioniștii care au nevoie de un „camera car” specializat.


În ciuda specializării teoretice pe o zonă de nișă, SEMA nu a dus lipsă de premiere „clasice” nici din partea producătorilor asiatici. Kia, spre exemplu, doar ce a introdus în septembrie – în cadrul New York Fashion Week – noul său SUV cu șapte locuri Telluride. Iar în Las Vegas acesta a îmbrăcat deja haine conceptuale – constructorul prezentând nu mai puțin de patru noi derivări: Telluride Horizon Roamer, Cadet Leader, Desert Drifter și Baja Glider. Și mai la obiect a fost, însă, introducerea în premieră mondială a noului Forte GT. Omolog al europeanului Ceed GT, sedan-ul Forte GT împarte propulsorul turbo de 1,6 litri și 204 CP, totul fiind ambalat într-un pachet mai pe placul publicului american.


Printre numeroasele sale premiere „tuning”, Ford a avut grijă să strecoare inclusiv o noutate „de serie”. Este vorba despre noua versiune Ford GT Carbon Series – o ediție limitată ce pare coordonată perfect cu recentul anunț că supercar-ul va fi produs în 350 de exemplare adiționale, până în 2022. Noul GT Carbon Series – mulțumită utilizării din plin a fibrei de carbon, dar și a elementelor din titan sau poli-carbonat, reușește să detroneze Competition Series drept cel mai ușor GT disponibil, cura de slăbire fiind de aproximativ 18 kg.


Dodge și Mopar au decis că nu este cazul să ofere spațiu de manevră concurenței nici în sectorul „crate engine”. Astfel, la SEMA au prezentat cu fast modelul „Hellephant” – renașterea cunoscutei serii Hemi 426 sub forma unui monstru de 1000 CP, livrat clienților gata de acțiune (este tip „plug-and-play”). Practic, „elefantul” este un propulsor din seria Hellcat modificat, de cilindree crescută și dotat cu un supercharger mai puternic. Totuși, pentru a nu face concurență modelelor actuale ale casei, Hellephant este conceput pentru a se alătura strict variantelor restomod de dinainte de 1976. Și, la fel ca la Chevrolet, noul „crate engine” a fost prezentat la bordul prototipului Super Charger Concept – un restomod pe Dodge Charger din 1968.


Chevrolet știe bine că SEMA nu ar mai fi ceea ce este fără o mostră de drag racing. Și atunci au decis să dubleze distracția, prezentând două versiuni foarte interesante ale modelului dedicat COPO Camaro. „Central Office Production Order” – COPO – se pregătește să aniverseze nu mai puțin de 50 de ani de existență pe pista de drag racing, iar Chevrolet a oferit un omagiu pe măsură. Pentru aniversare, versiunea 2019 COPO Camaro are un design retro, cu o nuanță exterioară Anniversary Blue Metallic menită să evoce culoarea Laguna Blue din 1969, parte integrantă din noul pachet „50th Anniversary Special Edition”. Acesta este dublat și de un opțional „50th Anniversary Engine Appearance Package” – iar doritorii vor trebui să se grăbească, deoarece vor fi produse doar 69 de exemplare.



Constructorul american a decis că este cazul să șocheze un pic asistența – iar de acest aspect s-a ocupat un concept la care probabil nimeni nu se aștepta. Este vorba despre prototipul eCOPO Camaro, o versiune de 700 CP și 813 Nm complet electrică a modelului dedicat pistelor de drag. Iar în cazul în care acesta ajunge în producția de serie, fanii Chevrolet au de ce se bucura de viitoare lupte cu Tesla – eCOPO fiind undeva în jurul valorii de 9 secunde pe sfertul de milă.



Nu vă faceți griji, producătorii nu au reușit să acapareze complet show-ul din Las Vegas – însă din noianul de noutăți a trebuit să facem totuși o selecție destul de drastică. De trecut, au trecut câteva dintre cele mai interesante creații. Spre exemplu, eternul Hennessey atrage atenția iubitorilor pickup-ului F-150 cu versiunea VelociRaptor V8 – iar numele spune totul. Astfel, spre deosebire de noul Raptor oficial, tunerul texan oferă în continuare sub capotă un V8, unul supercharged de 5 litri și capabil să dezvolte nu mai puțin de 758 CP. Destul pentru a atinge 60 de mile în doar 4,1 secunde… cam la fel de rapid precum un Mustang GT standard.



O apariție cu adevărat spectaculoasă a fost însă acest Dodge Charger retro care nu este nici clasic, nici vintage și nici un restomod. Creat de specialiștii de la SpeedKore, The Evolution arată ca un clasic Charger din anii 1970, însă de fapt este un model creat aproape de la zero. Aproape, deoarece prins de șasiul din oțel și aluminiu și ascuns de caroseria din fibră de carbon și aluminiu este un propulsor Hellcat, modificat pentru a dezvolta nu mai puțin de 966 CP!


Și nu puteam încheia fără măcar un restomod creat de altcineva decât producătorul oficial – Ringbrothers au lucrat asupra unui Chevrolet K5 Blazer din 1971, botezat în era modernă drept „The Seaker”. Cu dragoste și măiestrie, o mulțime de component au fost refabricate de cei doi frați Ring, Blazer-ul fiind acum cu un inch mai înalt, încălțat cu jante de 17 inch și dotat sub capotă cu un LS3 „crate engine” de 430 CP.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE