Știri Video

Seat Leon, a patra generație, valorează 1,1 miliarde €

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

Seat Leon a ajuns la cea de-a patra generație, constructorul spaniol anunțând și o investiție adiacentă de 1,1 miliarde €. Noul model se înscrie, alături de VW Golf, viitorul Audi A3 sau Skoda Octavia în noua familie a platformei MLB Evo.

Debutul noului Seat Leon a avut loc acasă la Martorell, în Spania – acolo unde va merge și cea mai mare parte din investiția de 1,1 miliarde €. Cea mai bine vândută serie a constructorului peninsular (2,2 milioane unități din 1999) a fost prezentată în două versiuni de caroserie: hatchback cu cinci uși plus Sportstourer (break). Modelul cu trei portiere SC nu a mai fost reînnoit datorită vânzărilor în declin. Seat a programat Leon pentru apariția pe piață din al doilea trimestru al anului, mai târziu urmând să fie prezentate și variantele de performanță de la Cupra.

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

La nivel stilistic, noul Seat Leon pare pregătit să justifice investiția de 1,1 miliarde € – banii au fost utilizați atât pentru dezvoltare cât și pentru amenajarea facilităților de producție. Este diferit de frații de arhitectură din grup, adoptând cunoscuta linie dinamică a casei spaniole. Semnătura luminoasă devine primordială în era modernă – Leon are, opțional, doar elemente LED. Farurile, de exemplu, au câte 22 de elemente per model, iar luminozitatea de 900 de lumeni este mult peste standardul de aproximativ 550 lumeni. În plus, la fel ca modelul Tarraco, Leon a pus la treabă cele 1,1 miliarde € cu stopuri LED pe toată lățimea caroseriei.

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

Seat a decis să facă noul Leon mai competitiv în segment prin adoptarea unui nou format dimensional – iar aerodinamica a fost și ea îmbunătățită cu aproximativ 8%. Versiunea hatchback ere 4368 mm lungime, 1800 mm lățime, o înălțime de 1456 mm și un ampatament de 2686 mm. Asta înseamnă că este cu 86 mm mai lung, 16 mm mai îngust și 3 mm mai scund decât predecesorul – iar ampatamentul a crescut și el cu 50 mm. Aceleași modificări au fost operate și pentru versiunea break, doar că lungimea a crescut și mai mult – cu 93 mm. Capacitatea portbagajului a rămas nemodificată la versiunea în cinci uși – 380 litri, în timp ce modelul Sportstourer a primit 30 de litri în plus (617 litri). Constructorul spaniol va oferi, în momentul lansării, patru versiuni de echipare: Reference, Style, Xcellence ori FR.

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

Seat prezintă noul Leon drept primul său automobil „conectat complet”. Totul începe cu „Seat Digital Cockpit” – instrumentarul de bord digital și sistemul de infotainment primesc fiecare câte un ecran de 10,25 inch. În versiunea standard ecranul multimedia are doar 8,25 inch, însă trecerea la versiunea mai avansată aduce cu sine și navigație 3D conectată, display „Retina”, precum și interacțiune prin gesturi sau comenzi vocale „naturale”. Sistemul Full Link aduce la bord și integrare Android Auto sau Apple CarPlay cu conexiune fără fir prin Bluetooth / WLAN. Funcții adiționale de conectivitate sunt posibile și prin intermediul „Online Connectivity Unit” cu eSIM inclus sau prin aplicația „Seat Connect”.

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

Nici o surpriză în ceea ce privește motorizările – Leon a făcut economii din cele 1,1 miliarde € prin intermediul grupului Volkswagen. Astfel, sistemele de propulsie sunt la fel ca la Golf sau Octavia: TSI, TDI, TGI (gaz natural comprimat – 130 CP), eTSI (mild hybrid) sau eHybrid (PHEV). În plus, versiunile cu transmisie automată DSG au de acum comandă tip „shift-by-wire”. Versiunea de bază este un TSI de 1 litru în trei cilindri, de 90 sau 110 CP. Urmează TSI-ul de 1,5 litri și 130 sau 150 CP. Cel mai puternic motor clasic pe benzină este un 2.0 TSI de 190 CP.

Seat Leon, a patra generație valorează 1,1 miliarde €

Fanii diesel se mai pot bucura încă de eternul 2.0 TDI, ce livrează două niveluri de putere: 115 sau 150 CP. De notat, modelul Sportstourer poate combina varianta mai puternică cu transmisia DSG și sistemul de tracțiune integrală 4Drive. Clienții pot alege versiuni eTSI pentru motorizările pe benzină de 110 și 150 CP, Seat oferind noua tehnologie mild hybrid pe 48V a grupului VW. În plus, a patra generație a compactei spaniole este disponibilă și în format plug in hybrid (eHybrid) – Leon împrumută de la Golf 8 trenul de rulare de 204 CP (1.4 TSI + motor electric) și acumulatorii Li-Ion de 13 kWh, autonomia maximă EV fiind de 60 km (WLTP).

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE