Noutăți Salonul Auto de la Los Angeles Video

(Video) Salonul Auto de la Los Angeles, partea a treia

(Video) Salonul Auto de la Los Angeles, partea a treia

Toamna industriei de profil se încheie glorios, peste ocean, cu spectacolul ediției 2018 a Salonului Auto de la Los Angeles. Astăzi, continuăm cu partea a treia, un adevărat tur de forță prin mai toate segmentele industriei auto.

Constructorul american Jeep a prezentat, la Los Angeles, versiunea pickup a noului Wrangler, botezată – așa cum deja știa o lume întreagă, Gladiator. Cel puțin pe continentul nord-american, acesta este cu siguranță unul dintre cele mai anticipate modele ale anului – un mariaj strălucit între capabilitățile off-road legendare ale SUV-ului Wrangler și cel mai iubit segment de peste ocean, cel al camionetelor cu benă. Noul Gladiator este și răspunsul celor de la FCA pentru revirimentul de succes al pickup-urilor de dimensiune medie – acolo unde Toyota Tacoma și Chevrolet Colorado fac legea, și unde se întoarce și Ford cu noul Ranger US-spec.



Deoarece Gladiator este cât se poate de înrudit cu noul Wrangler, acesta va oferi în segment anumite funcționalități unice – acoperiș amovibil, parbriz pliabil și chiar posibilitatea de a demonta complet portierele. Practic, Gladiator și-a creat propria nișă – cea a pickup-urilor decapotabile. Iar capabilitățile off-road sunt absolut fenomenale – panourile caroseriei din aluminiu conduc la obținerea unei mase reduse, însă arhitectura este în continuare cu șasiul separat. Sistemele de tracțiune 4×4 Command-Trac și Rock-Trac au parte de aportul axelor Dana 44 din a treia generație, al comenzilor electrice Tru-Lock pentru blocajele diferențialelor față/spate, al diferențialului cu alunecare limitată Trac-Lok și al unui element unic pentru segment – posibilitatea de a deconecta electronic barele stabilizatoare atunci când pneurile off-road de 33 inch sunt cu adevărat puse la treabă.



În plus, capacitățile de încărcare și tractare sunt cele mai bune din segment – 725 kg și 3470 kg. Sigur, privit din față, Gladiator este un adevărat Wrangler – la fel și din spate, deoarece este exact cum ne-am imaginat că va arăta un pickup pe baza faimosului SUV. Ambele modele sunt produse în aceeași fabrică, drept pentru care împart și o mulțime de elemente mecanice – motorizările promise sunt V6-le Pentastar de 3,6 litri cu 285 CP / 352 Nm, urmat din 2020 de tradiționalul diesel de 3 litri, în șase cilindri, dotat cu 260 CP și 600 Nm.



Audi a decis să delecteze audiența californiană cu ceva eco – al treilea reprezentant al familiei EV e-tron, adus la Los Angeles sub forma conceptului Audi e-tron GT. Un adevărat Gran Turismo cu patru portiere, e-tron GT nu este un simplu show car – Audi a confirmat oficial intenția sa de a introduce modelul de serie în aproximativ doi ani, din 2020. El le va urma SUV-urilor e-tron, deja lansat, și e-tron Sportback, programat pentru anul viitor. De această dată arhitectura electrică a fost dezvoltată în strânsă colaborare cu frații de concern de la Porsche, fiind cel mai probabil inspirată de cea a modelului Taycan. Cu proporții sportive (4,96 metri lungime, 1,96 metri lățime și o înălțime de 1,38 metri) și putere din plin – 590 CP electrici – sarcina transformării conceptului în realitate îi revine diviziei Audi Sport GmbH.


Construcția mult-material include componente din oțeluri de înaltă durabilitate, aluminiu și fibră de carbon – în timp ce designul este în mod clar inspirat de ADN-ul Audi – oferindu-ne viziunea unui Sportback electric. De remarcat tratamentul diferit acordat stopurilor LED. Interiorul este generos proporționat, datorită ampatamentului de 2,9 metri – spațiul fiind suficient pentru cei patru ocupanți ai scaunelor cu profil sportiv. Aici, în ciuda denumirii de concept, atmosfera este evident cea a unui viitor produs de serie. Și, ca un adevărat viitor rival al electricului Tesla Model S, e-tron GT are două portbagaje – în spate, de 450 litri și în față, ce adaugă încă 100 de litri.


Cele două motoare electrice – câte unul pe ax – permit o configurație tip quattro electric, fără conexiune mecanică între cele două punți și cu sistem de tracțiune vectorizată. Performanțele preconizate sunt de 3,5 secunde până la 100 km/h, puțin peste 12 secunde la 200 km/h și o viteză maximă de 240 km/h, limitată electronic pentru a proteja autonomia. Aceasta din urmă va fi de peste 400 km conform WLTP, datorită bateriei de 90 kWh – asistată de un performant sistem de recuperare a energiei, ce poate extinde autonomia cu până la 30%. Reîncărcarea sa include opțiunea Audi Wireless Charging (11 kW), însă sistemul prin cablu este cu mult mai rapid – datorită noii arhitecturi pe 800 volți. Astfel, în 20 de minute bateria poate ajunge la 80% din capacitate, suficient pentru încă 320 kilometri.


Kia a decis că este iarăși timpul pentru un pic de spirit informal – prezentând în Cetatea Hollywood a treia generație a crossover-ului Soul. Ne-tradițional și totuși conformist – cam așa am putea descrie abordarea de stil. Spiritul predecesorilor săi este păstrat nealterat datorită alurii generale de „cutie”, însă Soul se înscrie totuși în noile curente de design: în special prin intermediul acordat blocului optic față, împărțit în mai multe secțiuni (așa cum am mai văzut și la Hyundai Kona, de exemplu). Spatele este și el la fel de interesant – tot blocurile optice fiind responsabile, verticale (pentru a păstra legătura cu predecesorii) și în formă de bumerang. Americanii primesc și ei o doză de GT-Line din Europa, dar în același timp inaugurează și noua versiune X-Line, ce pune accent pe atributele de SUV.



Cu o lungime de 4,19 metri, Soul este mai lung cu 5,5 cm și o parte din creștere este reflectată și de ampatament, care a fost alungit cu 3 cm, la 2,6 metri. Sub capotă, cel puțin pentru America, există un 2 litri aspirat, de 147 CP și 179 Nm (cutie manuală sau CVT) – dar și un turbo de 1,6 litri de 204 CP și 264 Nm, legat la noua automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Kia promite că a dezvoltat Soul pe o nouă platformă – însă pe noi ne interesează mai mult apariția încă din primul moment a noii generații Soul EV. Noua versiune electrică împrumută bateriile de 64 kWh litiu-ion polimer de pe Kona Electric și e-Niro, însă datele despre autonomie vor fi anunțate anul viitor, mai aproape de lansarea pe piață. Ne așteptăm la o cifră impresionantă – mai mare, e-Niro are un rating de 485 km în ciclu combinat WLTP și de 615 km în ciclu urban WLTP.



Soul EV are de acum 204 CP și un cuplu de 395 Nm (în creștere de la 285 Nm). Încă nu avem date despre performanțe, însă Kia promite accelerații și mai consistente, precum și o manevrabilitate și dinamică de condus îmbunătățite – în special datorită adoptării unei suspensii complet independente pentru puntea spate. Cele patru moduri de rulare – Eco, Confort, Sport și Eco+ ajustează automat puterea disponibilă și controlează nivelul de forță regenerativă de frânare, aerul condiționat și setările sistemului de încălzire și permit șoferilor să seteze limite de viteză pentru o creștere a eficienței. Sistemul de regenerare este operat prin padelele situate în spatele volanului, oferind șoferilor posibilitatea de a încetini automobilul și chiar de a opri complet automobilul în timp ce colectează energia cinetică. Interiorul include noul schimbător rotativ ‘shift-by-wire’, în timp ce sistemul de infotainment dispune de un display de 10.25 inch color tactil, cu integrare pentru Apple CarPlay și Android Auto.



Kia s-a ocupat cu lansarea unui model global la Los Angeles, însă Hyundai a ales să lanseze un SUV cu dedicație pentru America de Nord. Strâns înrudit din punct de vedere tehnic cu la fel de noul Kia Telluride (alt SUV pe care u îl vom vedea în Europa), noul Hyundai Palisade sosește în gamă deasupra duetului Santa Fe/ Santa Fe XL. Cu o lungime de 4,98 metri și un ampatament de 2,9 metri, Palisade oferă loc în interior pentru nu mai puțin de opt pasageri și bagajele aferente. Acest aspect este mai puțin important – Palisade are un design cât se poate de excentric pentru segmentul său. În noul stil al casei, adoptat și de Santa Fe, avem o impunătoare grilă-cascadă și faruri împărțite pe două nivele – însă nici profilul sau spatele nu se înscriu prea ușor în vreo normă.


Totuși, Palisade este o adevărată „operă de artă” aerodinamică, inginerii Hyundai reușind un coeficient de doar 0,33 – care va asigura un plus de eficiență alături de propulsorul V6 de 3,8 litri și 291 CP / 355 Nm, cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte și tracțiune pe două sau patru roți – sistemul HTRAC dispunând și de moduri de funcționare: Normal, Sport, Smart sau noul Snow. Interiorul este un adevărat tur de forță axat pe confort și tehnologii. Rândul doi de locuri poate fi configurat cu scaune individuale și ventilate, în timp ce al treilea este rabatabil electric. Familiile numeroase nu se vor lupta pe porturile USB – acestea sunt în număr de șapte, există și încărcare wireless, iar șoferul are parte de tot ce este mai bun: head-up display, sistem intercom, sisteme de control „shift-by-wire”, instrumentar de bord digital cu ecran de 12,3 inch și sistem de infotainment cu display de 10,5 inch.



Noutățile europene majore de la Los Angeles includ și apariția versiunii restilizate a familiei Mercedes-AMG GT. Germanii au prezentat în California faceliftul pentru GT, GT C, GT R, dar și noua versiune GT R Pro – ce aduce cu sine modificări la nivel de stil, dar și îmbunătățiri ale tehnologiilor și performanțelor. Designul continuă să fie din ce în ce mai rafinat – după introducerea grilei stil „Panamericana”, acum AMG GT primește noi faruri LED, în ton cu modelul GT 4-Door, precum și un spate redesenat pentru versiunile GT și GT C. Schimbările aduse interiorului sunt și mai pronunțate. Avem noua arhitectură telematică cu instrumentar de bord complet digital cu ecran de 12,3 inch și display pentru infotainment de 10,25, dar și volanul cu butoane tactile. În plus, o parte din butoanele de pe consola centrală sunt de fapt mici ecrane color TFT – de la ele fiind ajustate numeroasele funcții de performanță ale supercar-ului.


Ajustările de performanță sunt oferite de noul sistem AMG Dynamics, cu moduri Basic, Advanced, Pro sau Master – care se leagă de cele deja existente, precum Slippery/Comfort sau Sport+, ori pur și simplu elimină orice ajutor electronic, pe versiunile GT C și GT R. Apropo de acesta din urmă, Mercedes a decis că este cazul apariției unei versiuni dedicate circuitelor – noul GT R Pro fiind inspirat direct din modelele de competiție GT3 și GT4. Germanii oferă pe acesta o suspensie tip „coil-over”, cu amortizoare și bare stabilizatoare ajustabile manual, dar și numeroase elemente din fibră de carbon, precum și frâne carbo-ceramice. Nu au fost operate schimbări la nivelul motorizărilor.


Japonezii de la Nissan au decis că este cazul să fie cât se poate de eficienți la Los Angeles. Astfel, au debutat atât un sedan, cât și un SUV, în versiune facelift. Maxima este modelul sedan de vârf în America, aducând cu sine o mulțime de schimbări estetice subtile – precum și numeroase îmbunătățiri în cabină. De partea cealaltă, Murano adoptă și el schimbările estetice recente ale filozofiei de design Nissan (în special LED-urile de zi stil bumerang), după ce nu demult interiorul era cel care avea parte de câteva îmbunătățiri.

https://youtu.be/52AMJwF7P0w
După ce și-a adjudecat titlul de cea mai importantă revelație de la ediția 2018 a LA Auto Show, Porsche ne-a oferit și o surpriză… competițională. Parcă pentru a demonstra că generația precedentă, 991 a modelului 911 nu este încă gata pentru pensionare, Porsche a oferit surpriza introducerii noului 911 GT2 RS Clubsport. Dezvoltat strict pentru circuit, modelul Clubsport este gata de competiție, cu un singur scaun în habitaclu și restul spațiului ocupat de un ditamai roll-cage-ul. Pentru a-l menține atractiv și pentru colecționari, Porsche plănuiește o producție de doar 200 de exemplare.


Cadillac nu a adus noutăți majore la salonul Californian, însă a avut grijă să nu lipsească de tot – prezentând Escalade Sport Edition. Parcă pregătită special pentru mafia din Chicago (am auzit că aceasta nu ar fi dispărut de tot), seria limitată adoptă o mulțime de elemente de culoare neagră, precum și jante de 22 inch cu accente argintii pentru a întrerupe monotonia.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE