Noutăți Salonul Auto de la Los Angeles Video

(Video) Salonul Auto de la Los Angeles, partea a doua

(Video) Salonul Auto de la Los Angeles, partea a doua

Toamna industriei de profil se încheie glorios, peste ocean, cu spectacolul ediției 2018 a Salonului Auto de la Los Angeles. Astăzi, continuăm cu partea a doua, care aduce în California noutăți de pe tot mapamondul.

Pentru noi, este deja a doua zi de noutăți de la LA Auto Show, însă datorită decalajelor de fus orar, avem încă parte de noutățile din prima zi (oficial, doar 28 și 29 noiembrie sunt zile ale presei). Nici o grijă – sunt destule pentru a ne întinde și mâine, cu o a treia parte a poveștii noastre americane. Probabil cea mai importantă – la nivel global – noutate a evenimentului din Los Angeles este generația 992 a mașinii timpului sportiv german: Porsche 911. Etern și fascinant ca întotdeauna, 911 a ajuns la cea de-a opta generație – la timp pentru aniversarea celor 70 de ani de producție auto a constructorului.



Oferit în premieră mondială la Salonul Auto de la Los Angeles, fără vreo dezvăluire online anterioară (un adevărat tradiționalist), sportivul german rămâne fidel ADN-ului său de bază. Asta înseamnă că din față și din profil 911 este foarte greu de separat față de generația precedentă – schimbările mai profunde la nivel de stil fiind operate în spate. Acolo avem stopuri pe toată lățimea caroseriei desenate diferit și o repoziționare a grilei superioare, acum configurată pentru a face corp comun cu luneta. Altfel, detaliile fac diferența – evacuările au fost îndepărtate pentru a face loc plăcuței de înmatriculare între ele, parașocurile față și spate sunt subtil modificate, la fel și capota portbagajului (aflat în față, desigur) sau clanțele portierelor.



La capitolul motorizări, avem noua generație de motoare turbo cu șase cilindri, ce oferă 450 CP pentru versiunile S. Numeroase tehnologii noi își fac debutul pe 911 – modul Porsche Wet, sistem Night Vision Assist cu cameră termică, precum și un pachet de conectivitate completă – care acum utilizează SI (swarm intelligence – inteligența roiurilor). 911 Carrera S, cu tracțiune spate, ajunge la 100 km/h în 3,7 secunde, iar 4S, cu tracțiune integrală, în 3,6 secunde. Pentru încă două zecimi în minus, există desigur pachetul Sport Chrono. Vitezele maxime sunt acum 308 km/h și 306 km/h pentru versiunea cu tracțiune integrală.



Interiorul păstrează în general modelul de amenajare al generației precedente, însă este totuși complet nou. Digitalizare și-a făcut loc din plin aici – însă nu avem parte de o transformare totală. Astfel, instrumentarul de bord este în continuare dominat de turometrul central, flancat acum de către două ecrane laterale. Display-ul central al sistemului PCM este acum de 10,9 inchi și are o nouă arhitectură – standard fiind incluse navigarea online bazată pe SI, precum și Porsche Connect Plus. Prețurile pentru 911 Carrera S pornesc în România de la 125.756,82 euro, inclusiv TVA și pentru 911 Carrera 4S, de la 133.582,26 euro, inclusiv TVA – iar comenzile au fost deja deschise.



Un alt debut major la nivel internațional pentru ziua a doua este noua generație Mazda3. Compacta japoneză alege Salonul Auto de la Los Angeles deoarece prima piață pe care va fi lansat – în prima parte a anului 2019 – este chiar America de Nord. Designul stilizat al mărcii, Kodo, pare să fi atins aici maturitatea deplină – cu siguranță Mazda3 este una dintre cele mai spectaculoase apariții în segmentul său. Per ansamblu, forma este simplă – însă ondulațiile subtile dezvăluie stilul prin schimbarea luminii și a reflexiilor care alunecă pe suprafața caroseriei. Constructorul a prezentat, concomitent, versiunile hatchback și sedan – fiecare încercând să adopte o personalitate distinctă: primul este orientat spre dinamism, al doilea către eleganță.


La Mazda3, totul se învârte în jurul sintagmei „Skyactiv” – avem Skyactiv-Vehicle Architecture, iar sub capotă se află versiuni Skyactiv-G (benzină), Skyactiv-D (diesel), dar și noul motor Skyactiv-X (cu sistem Spark-Controlled Compression Ignition). Din păcate, producătorul japonez nu oferă momentan nici un fel de informații detaliate cu privire la caracteristicile tehnice ale acestuia. Celelalte – Skyactiv-G de 1,5 litri, 2 litri sau chiar 2,5 litri, precum și Skyactiv-D 1.8 – vor fi disponibile în funcție de regiune, fiind îmbunătățite pentru a oferi performanțe superioare și eficiență sporită. Știm însă că Mazda3 va avea transmisii manuale sau automate cu șase rapoarte și chiar opțiunea echipării cu tracțiune integrală – însă și aici detaliile lipsesc.



Avem și prima noutate majoră americană – mai mult ca sigur vor mai urma și altele, poate chiar și în a doua zi de presă oficială (29 noiembrie). Lincoln, după ce a prezentat conceptul cu același nume la Salonul Auto de la New York, aduce la Los Angeles versiunea de serie a noului său SUV de lux – Aviator. Modelul ce va intra în producție este foarte apropiat de prototip din punctul de vedere al designului, iar conform șefului de produs pe partea de stil, David Woodhouse, echipa din spatele noului Aviator a avut grijă să studieze istoria aeronauticii pentru a-și asigura sursele de inspirație. Spre exemplu, anumite indicatoare și elemente de la bord sunt un omagiu adus companiei Bell and Ross, un orologier faimos pentru devotamentul față de industria aeronauticii.



Apoi, în loc de elemente decorative din lemn, Aviator are piese din aluminiu special concepute pentru a ne aduce aminte de aeronavele de epocă, în timp ce tapițeria perforată din piele are decorațiuni inspirate de luminile pistelor de aterizare ale aeroporturilor. Pentru versiunea Black Label există chiar și o temă dedicată pentru interior – Flight – gândită să semene cu piesele clasice de genți de călătorie. Evident, nu totul este vintage – avem scaune cu masaj ajustabile pe 30 de direcții, electric, dar și instrumentar de bord complet digital cu ecran de 12,3 inch și head-up display. Lincoln a înregistrat un succes major cu ultima generație a SUV-ului Navigator, iar Aviator – ca un adevărat frate mai mic – duce mai departe moștenirea de stil a acestuia.


Constructorul american are grijă să ofere cât mai multe elemente de confort și tehnologie. Locurile – șase la număr – sunt toate individuale. Iar farurile LED sunt adaptive – modificând dimensiunile fasciculului pentru condusul pe autostradă sau cu viteză mică. Apoi avem noua tehnologie „Phone As A Key” – smartphone-ul utilizatorului devine cheia de acces și un sistem de control inteligent pentru toate elementele automobilului, de la pornirea de la distanță la deschiderea hayonului. Sau sistemul audio Revel Ultima cu nu mai puțin de 28 incinte acustice. Sub capotă, trimițând puterea către spate sau sistemului AWD, se află un motor pe benzină V6, de 3 litri, cu dublu turbo – capabil să ofere 400 CP și 542 Nm. Versiunea Grand Touring, în schimb, poate fi de tip plug in hibrid, ridicând ștacheta la 450 CP și 813 Nm.



O altă noutate importantă din Japonia, sosită la Los Angeles, este și introducerea revitalizatului SUV Honda Passport. Numele a mai fost utilizat de către constructorul nipon în anii 1990 – însă pe vremea aceea aveam de-a face cu un Isuzu Rodeo rebotezat. De această dată totul este original de la Honda, mai exact de la American Honda Motor Co. Inc – deoarece cercetarea și dezvoltarea au fost realizate în SUA, iar producția este localizată la fabrica din Lincoln, Alabama. Noul Passport va ocupa din 2019 spațiul dintre compacta CR-V și marele Pilot, Passport fiind totuși oferit doar în configurație cu cinci locuri. Caracterizarea exterioară este cât se poate de proprie stilului Honda, iar interiorul este cât se poate de american.



Constructorul promite mult spațiu – 3281 litri volum în zona pasagerilor și un total de 4448 litri. Pentru cargo, Passport oferă standard 1166 litri, sau 2205 litri cu bancheta rabatată – în special datorită apropierii dimensionale de modelul Pilot, cu șapte locuri. Tehnologic vorbind, tot ce are mai bun Honda este la bord – de la Apple CarPlay/Android Auto la suita de sisteme de siguranță Honda Sensing. Totuși, anumiți clienți ar putea rămâne neimpresionați de opțiunile de infotainment – sistemul având ecrane tactile de doar 5 inch standard, sau cu diagonală de 8 inch pe versiunile superioare. O singură motorizare este prezentă la bord – V6 de 3,5 litri și 280 CP, legată la puntea față prin intermediul unei cutii automate cu nouă rapoarte. Opțional, este oferit și sistemul integral i-VTM4, dotat cu patru moduri de funcționare și tracțiune vectorizată electronică.


Toyota a decis că de acum încolo iarna nu mai este un motiv de îngrijorare pentru posesorii hibridului Prius. Astfel, în stilul Tesla, ei au adus în California versiunea Prius AWD-e, menit să combine beneficiile condusului ecologic cu tracțiunea superioară oferită de un sistem de transmisie integral. Sistemul adaugă un motor electric separat, dedicat punții spate, care funcționează întotdeauna între 0 și 9 km/h pentru a oferi demaraje mai sigure – iar apoi intră în funcțiune doar dacă creierul electronic consideră necesară intervenția sa, și numai până la viteza de 69 km/h. Pe lângă noua opțiune AWD-e, Toyota a decis ca Prius-ul american să primească și un facelift minor. Astfel, stilul este acum mai apropiat de versiunea plug in hibrid Prius Prime, modelul AWD-e are parte de noi jante bi-ton de 15 inch, iar paleta de culori se îmbogățește cu nuanțele Supersonic Red și Electric Storm Blue.


Rivian – probabil autorul celui mai spectaculos debut (R1T) de la ediția 2018 a evenimentului din Los Angeles, a avut grijă să se afirme în stil de mare corporație – la o zi distanță prezentând și un model SUV în clasa „full-size” cu șapte locuri, R1S. Da, numele este la fel de neinspirat – iar designul la fel de futurist ca și al pickup-ului R1T. Evident, cele două modele sunt strâns înrudite din punct de vedere stilistic, dar mai ales tehnic. R1S va fi oferit – dacă Rivian chiar reușește să demareze producția – în versiuni cu cinci sau șapte locuri și trei opțiuni pentru acumulatori: 105/135 sau 180 kWh.


Evident, cu baterii mai mari decât ceea ce oferă Tesla, autonomia este absolut impresionantă: 386 km pentru versiunea de bază și până la peste 660 km în cazul celei de top. Performanțele în materie de accelerație și viteză maximă sunt identice cu ale pickup-ului, fiind oferite aceleași configurații de propulsie. Iar SUV-ul R1S este aproape la fel de capabil atunci când este pus la treabă – cu o capacitate de încărcare de 820 kg (800 kg pentru R1T) și de tractare de 3,5 tone (5 tone pentru pickup). Cu dimensiuni aproape identice și aceeași arhitectură, și în off-road este la fel de capabil – SUV-ul renunțând la polivalența capacității de încărcare a fratelui cu benă pentru a primi mai multe persoane în habitaclu.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE