Știri Video

(Video) Salonul Auto de la New York – iată premierele majore, Ziua 2

Cu două zile dedicate presei de specialitate, Salonul Auto de la New York a avut grijă să împartă premierele – astfel încât toți constructorii au avut cele „5 minute de faimă”…

Dacă acum doar câteva ore Toyota a debutat cea de-a cincea generație a faimosului SUV compact RAV4 (mulți ar spune că este unul din inventatorii segmentului), Subaru a dat rapid replica prezentând și ei o nouă generație a concurentului direct boxer – Forester. Totuși, japonezii de la Subaru nu sunt la fel de îndrăzneți, chiar dacă și ei au ajuns tot la cea de-a cincea generație. Designul adoptă o tentă evolutivă, nu revoluționară – așa cum de altfel se practică și la „case” mai mari – însă ce are în comun cu RAV4 este trecerea la o nouă platformă. De această dată este vorba despre noua Subaru Global Platform (SGP) – care, la fel ca TNGA de la Toyota – va fi folosită în continuare pentru toate modelele casei. Putem astfel fi siguri că Forester de Europa va fi cam același vehicul – diferențele fiind sesizabile la capitolele motorizare și transmisie.



Următoarele trei modele nu le vom vedea niciodată în România – Acura RDX, Nissan Altima și Kia K900 – însă și ele au sosit în premieră mondială la New York. De notat, Acura trece și ea la o nouă platformă pentru RDX – și designul este și el foarte atractiv. La Nissan Altima ne-ar putea interesa proliferarea sistemelor semi-autonome Pro-Pilot, deci ne putem aștepta ca de acum încolo și modelele de Europa să le adopte mai des. Cât despre Kia K900… design clasic, interior luxos, propulsie de 3,3 litri V6 cu 365 CP de la Stinger.


Acum, noul Maserati Levante Trofeo își merită cu vârf și îndesat locul alături de celelalte modele de performanță de la New York, în special la fel de proaspătul Jaguar F-Pace SVR – mulțumită noului V8, dotat „cu cel mai mare raport CP/litru din istoria motoarelor Maserati”. Nu de alta, dar uzina de forță – strunită de fapt de Ferrari la Maranello – oferă din doar 3,8 litri cu supraalimentare un total de 590 CP la 6250 rpm și 730 Nm între 2250 și 500 rpm. Asta înseamnă un raport fantastic de 156 CP/litru, tradus prin performanțe fulminante (și o posibilă amenințare la adresa recordului SUV pe Nurburgring, deținut momentan de Alfa Romeo Stelvio) de zero – 100 km/h în 3,9 secunde și o viteză maximă de peste 300 km/h!



Nici conceptele nu se lasă mai prejos astăzi – mulțumită mărcilor Volkswagen și Genesis. Ambele sunt spectaculoase – chiar dacă fiecare în felul său. VW Atlas Tanoak este un… pickup, destinat americanilor care iubesc Atlas-ul cel cu șapte locuri dar și-ar dori totuși o benă (nu există planuri de producție momentan). Numele, dacă vă întrebați, vine de la un arbore nativ din sudul Californiei, capabil să crească până la 40 de metri înălțime! În schimb, Genesis Essentia este un concept de o cu totul altă factură – un GT cu caracteristici… nemaiîntâlnite. El este complet electric și complet realizat din fibră de carbon – asta am mai văzut, dar ce spuneți de capota transparentă, care dezvăluie șasiul din fibră de carbon, componentele suspensiei și un spațiu de stocare unde ar fi trebuit în mod obișnuit să respire un… V12.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE