Noutăți Salonul Auto de la Los Angeles Video

(Video) Salonul Auto de la Los Angeles, partea întâi

Salonul Auto de la Los Angeles, partea întâi

Toamna industriei de profil se încheie glorios, peste ocean, cu spectacolul ediției 2018 a Salonului Auto de la Los Angeles. Astăzi, partea întâi din saga automobilistică a cetății filmului și vedetelor de toate tipurile și calibrele.

LA Auto Show 2018 are la rândul său tot felul de vedete – mai mari sau mai mici, cunoscute sau nu, eco sau mai puțin. Astăzi, în partea întâi, vă vom povesti întâi de toate despre un model care va face carieră… în stil britanic. Parcă pentru a fura din „glamour”-ul asociat cu Hollywood-ul, Bentley a prezentat acasă, la Crewe, cea de-a treia generație a modelului grand touring Continental GT, în versiunea Convertible. După apariția coupé-ului la Salonul Auto de la Frankfurt din 2017, versiunea decapotabilă pare să renunțe la serviciile unui show major.



Versiunea GTC este soră bună cu varianta acoperită, exceptând câteva diferențe notabile. Evident, cea mai importantă este implementarea unui soft-top electric, pliabil în 19 secunde – la viteze de până la 50 km/h. În schimb, sub capotă se află același motor W12 de 6 litri, capabil să dezvolte 635 CP și 900 Nm. Suficient pentru a duce cele 2414 kilograme (coupé-ul are 2244 kg) la 100 km/h în 3,8 secunde și până la o viteză maximă de 333 km/h.


Genesis, brandul de lux Hyundai care întârzie să apară și în Europa, a prezentat acasă, în Coreea de Sud, versiunea restilizată a modelului de vârf G90. Un facelift care a adus cu sine schimbări majore – iar designul este cu siguranță aproape complet diferit față de automobilul care și-a început cariera în 2015, drept Hyundai Genesis. Schimbările sunt cât se poate de evidente – avem o parte frontală amplu modificată, o nouă capotă a motorului și un spate complet schimbat – acum dotat cu stopuri pe toată lățimea, foarte la modă. G90 are și noi jante de 19 inch, însă schimbările dramatice de la exterior nu sunt urmate și de unele pe măsură la interior. De asemenea, motorizările sunt și ele neschimbate.



Înapoi la partea întâi din povestea noastră despre LA Auto Show, este logic să începem cu unul dintre cele mai spectaculoase debuturi ale ediției 2018. Cu siguranță nu este și cel mai important (Porsche 911 va deține această onoare), însă nimeni nu poate trece cu vederea acest model de pickup truck complet electric, prezentat de startup-ul Rivian. R1T este un nume care nu-i face cinste, mai ales dacă ne gândim la denumirea companiei sau a CEO-ului și fondatorului RJ Scaringe. Acesta a creat chiar și o clasă pentru noul său pickup electric – Electric Adventure Vehicles.


Cu spațiu pentru cinci persoane la bord și un concept inovativ de stocare a elementelor cargo, Rivian R1T are în acest moment un singur rival – Bollinger B2. Problema este că ambele model sunt la stadiul ipotetic, momentan, deoarece mai este cale lungă până la producția de serie. Acestea fiind spuse, să ne bucurăm de noutățile aduse de R1T. Rivian a gândit noul pickup electric pe o platformă „skateboard”, ce împachetează toate elementele mecanice eficient și mai ales sub sau în jurul înălțimii roții, eliberând restul spațiului pentru pasageri și cargo. Drept urmare, R1T are nu doar o benă complet etanșă, ci și un portbagaj anterior („frunk” – de la front trunk) de 330 litri sau un inovator „Gear Tunnel” plasat pe lățimea cabinei și cu un spațiu de depozitare de 350 litri.



Puterea instalată, datorată celor patru motoare electrice, este de 147 kW pentru fiecare, existând praguri diferite în funcție de capacitatea acumulatorilor. Rivian va oferi versiuni de 105, 135 și 180 kWh – cu puteri de 300 kW (560 Nm) și 562 sau 522 kW (1120 Nm). Cu torque vectoring pentru fiecare roată, performanțele sunt strălucite: între 3 și 4,9 secunde la 60 mph (96 km/h), cu viteză maximă de 125 mph (201 km/h). Autonomiile sunt și ele pe măsură: de la 370 la peste 640 km – iar reîncărcarea rapidă ajunge până la 160 kW. Ultimul superlativ – performanțele off-road. Garda la sol variază între 200 mm (modul de parcare), 240 mm (aero), 280 mm (standard) și 360 mm (off-road), cu adâncime a vadului de un metru și unghiuri de atac/degajare/rampă de 34/3026 grade.



Fiat încă mai există – și nu doar acasă în Europa, ci și în America. La Salonul Auto de la Los Angeles ei au sosit cu facelift-ul pentru micul crossover 500X. Deja prezentat pentru piața de pe Bătrânul Continent, în SUA noul 500X va ajunge la dealeri din primăvara viitoare. Schimbările – subtile – sunt în majoritatea lor coordonate cu versiunea de peste ocean. Avem astfel mai mult LED pe dinafară, un instrumentar de bord nou (parțial digital) la interior și noul propulsor de 1,3 litri, turbo, pe benzină (177 CP / 285 Nm) sub capotă.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE