Știri

Să începem săptămâna electric: Kia are Niro EV iar Citroen un E-Mehari Art Car

Sud-coreenii au decis că weekend-ul acesta avem nevoie de o surpriză plăcută, dezvăluind primele imagini și informații despre noul lor model complet electric – Niro EV, în timp ce Citroen a decis să celebreze jumătate de secol de Mehari cu ajutorul artei… și electricității.

În era internetului și a știrilor care apar în peisajul public uneori înainte de vremea lor (ca să nu generalizăm, să vorbim doar despre cazul specific al „leak-urilor” din industria auto, unele voite iar altele din contră), este înviorător să descoperi că mai există mărci care pot ține un „secret”. Cazul celor de la Kia – care au „aterizat” neștiuți de nimeni la cea de a cincea expoziție internațională a vehiculelor electrice din Jeju, Coreea de Sud cu noua versiune complet electrică a modelului Niro – inspirată direct din conceptul Niro EV prezentat la CES 2018 în ianuarie.


Noul Niro EV va sosi pe meleaguri europene abia la toamnă – conceptul Niro EV prezentat la CES 2018 – timp destul pentru a ne gândi să devenim mai eco. Nu de alta, dar producătorii auto deja sunt capabili să ne ofere alternative EV demne de atenția noastră (să nu uităm de sora marcă Hyundai și al lor Kona Electric) – proiectat la centrele de design Kia din California, SUA și din Namyang, Coreea de Sud, Niro EV are practic parte de același sistem de propulsie electric de nouă generație, sosit în două versiuni. Astfel, acumulatorii litiu-polimer pot avea capacitatea de 39.2 kWh sau 64 kWh, cu autonomii teoretice de peste 300 km și, respectiv, 450 km cu o singură încărcare.


Și Citroen au avut noutăți pe partea vehiculelor cu propulsie alternativă – cunoscutul Mehari fiind renăscut de câțiva ani deja în versiune complet electrică, E-Mehari. Ei au chiar și o sărbătoare importantă – clasicul Mehari împlinind în 2018 nu mai puțin de jumătate de secol de la prima apariție. Pentru a sărbători cum se cuvine momentul, francezii au decis să prezinte un „Art Car” – realizat de designer-ul Jean-Charles de Castelbajac – creația sa fiind un adevărat produs „Made in France”, menit să celebreze două dintre stilurile de viață mult iubite în hexagon: arta și moda.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE